خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۹۴۰۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / افت قیمت دلار، بازار طلا را کاهشی کرد

قیمت طلا و سکه امروز 16 اردیبهشت 1403 / افت قیمت دلار، بازار طلا را کاهشی کرد

قیمت طلا و سکه در شروع معاملات امروز با روند کاهشی بازگشایی شد. این کاهش قیمت تحت تاثیر افت قیمت دلار رخ داد و سکه‌های بهار و نیم را در کانال پایین‌تر نشاند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه امروز با گپ منفی بازگشایی شد. کاهش‌های امروز قیمت سکه با تلرانس ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی است و سکه‌های بهار و نیم‌ را یک کانال پایین‌تر نشاند.

Screenshot 2024-05-05 at 1.15.36 PM

در حال حاضر روند بازار طلا با نوسانات قیمت دلار همراه است و چشم معامله‌گران طلا به قیمت اسکناس آمریکایی است. امروز قیمت دلار با روند کاهشی بازگشایی شد و به کف کانال اول کریدور ششم برگشت. این کاهش قیمت، اثر مستقیمی بر نوسانات بازار طلا گذاشت.

گفتنی است طلا در تعطیلات پایان هفته بازارهای جهانی قرار دارد و روی رقم ۲۰۳۱ دلاری ثابت است.

قیمت نقره کاهش پیدا کرد

اونس جهانی نقره امروز روی قیمت ۲۶ دلار و ۵۵ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با قیمت ۵۲ هزار و ۲۱۰ تومان در حال معامله است و نسبت به آخرین معامله هفته گذشته ۹۰ تومان کاهش قیمت دارد.

قیمت سکه بهار آزادی ۳۷ میلیونی شد

قیمت سکه امامی امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت با روند کاهشی بازگشایی شد. این قطعه در لحظه نگارش این گزارش با کاهش ۴۲۱ هزار تومانی، روی رقم ۴۱ میلیون و ۳۸۸ هزار تومان در حال معامله است. سکه‌ بهار با افت ۴۲۰ هزار تومانی با رقم  ۳۷ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان معامله می‌شود.

شایان ذکر است قیمت نیم‌‌‌سکه و ربع‌سکه هر یک با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی به‌ترتیب با رقم‌های ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی و ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی در حال معامله است. سکه گرمی با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در حال معامله است و کاهش ۲۰۰ هزار تومانی دارد.

مثقال طلا در کانال ۱۴ میلیونی عقب نشینی کرد

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش کاهشی است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۲۶۰ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۶۸۲ هزار تومانی در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۵۷ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۹۱ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۴۵ هزار تومان در حال معامله است.

حباب سکه امروز در تمام قطعات افت پیدا کرد. حباب سکه امامی ۱۹۱ هزار تومان، سکه بهار ۶۳ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۳۹ هزار تومان، ربع‌سکه ۳۲۰ هزار تومان و سکه گرمی ۱۶۱ هزار تومان کاهش دارد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.