کد مطلب: ۹۰۴۸۶۴

گزارش «تجارت‌نیوز» از بازار مسکن:

قیمت خانه در منطقه ۸ تهران چقدر است؟

قیمت خانه در منطقه 8 تهران چقدر است؟

منطقه 8 یکی از مناطق شهر تهران است که بانک مرکزی متوسط قیمت آن را در اسفندماه 1402 حدود 77 میلیون 500 هزار تومان اعلام کرده است. اما در مجموع برای خرید آپارتمان در منطقه 8 شهرداری تهران چقدر باید هزینه کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، منطقه 8 شهرداری تهران یکی از قدیمی‌ترین مناطق پایتخت است که در محدوده شرقی این شهر واقع شده است. این منطقه از سمت شمال با منطقه ۴ تهران و ارتفاعات کوه‌های البرز مجاور است و از جنوب نیز به جنگل‌های سرخه‌حصار، کوه‌های سه‌تپه و منطقه ۱۳ تهران می‌رسد.

آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران حاکی از آن است که متوسط قیمت مسکن در منطقه 8 به متری 77 میلیون و 510 هزار تومان رسیده و همچنین در این مقطع یک‌ماهه 289 فقره خرید و فروش آپارتمان در این محدوده انجام گرفته است.

سوال اینجاست که اکنون با چه محدوده قیمتی می‌توان در منطقه 8 شهرداری تهران آپارتمان خریداری کرد؟

قیمت آپارتمان در منطقه 8 تهران

منطقه 8

بررسی آگهی‌های 13 محله از منطقه 8 تهران نشان می‌دهد، با حدود دو میلیارد و 500 میلیون تومان می‌توان در این محدوده میکروآپارتمان‌هایی با متراژ کمتر از 45 متر خریداری کرد.

برای مثال آپارتمانی 43متری در محله سبلان که ساخت آن به سال 1381 بازمی‌گردد دو میلیارد و 390 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین مالک آپارتمانی 35 متری و 9 ساله در وحیدیه قیمت واحد خود را دو میلیارد و 500 میلیون تومان تعیین کرده است.

خریداران با بودجه پنج میلیارد تومان می‌توانند واحدی با متراژ بیشتر از 60 متر خریداری کنند. اکنون یک آپارتمان 78 متری در محله نارمک با عمر 16 سال، پنج میلیارد و 450 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین آگهی‌های خرید و فروش آپارتمان در این منطقه نشان می‌دهد برای خرید واحدهای بالاتر از 100 متر در این منطقه باید بودجه‌ای بیشتر از هفت میلیارد تومان در نظر داشت. متقاضیان خانه‌های نوساز نیز برای خرید واحد نوساز در شرق تهران، باید حداقل چهار میلیارد و 500 میلیون تومان داشته باشند.

برای مثال اکنون یک آگهی فروش آپارتمان نوساز در محله گلبرگ نشان‌ می‌دهد قیمت یک واحد تازه‌ساز 65 متری، چهار میلیارد و 793 میلیون تومان تعیین شده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.