خبر مهم:

کد مطلب: ۴۱۴۵۳۷

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

خودرو بعد از انتخابات گران نمی‌شود / کسانی که خودرو خریدند، ضرر کردند

خودرو بعد از انتخابات گران نمی‌شود / کسانی که خودرو خریدند، ضرر کردند

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: قیمت خودرو بعد از انتخابات مجلس گران نمی‌شود. کسانی‌که در زمان گرانی قیمت بنزین خودروی مورد نظر را در بازار گران خریدند ضرر کرده‌اند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو بعد از انتخابات مجلس گران می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودرو در بازار براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. قطعا کسانی که در این شرایط در صنعت خودرو سرمایه‌گذاری می‌کنند در آینده نمی‌توانند خودرو خود را با قیمت بالا بفروشند.

سعید موتمنی در توصیه‌ای به مردم افزود: با تصویری رکودی که در بازار خودرو مشاهده می‌شود قطعا قیمت خودرو بعد از انتخابات مجلس گران نخواهد شد. معتقدیم قیمت خودرو در آستانه یا حتی بعد از انتخابات مجلس ثابت باقی می‌ماند و گران‌تر نخواهد شد؛ چرا که سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو مطمئن نیست.

او اظهار کرد: امروز درباره وضعیت بازار خودرو با 50 نفر از همکاران صحبت می‌کردیم متاسفانه مشتری در بازار خودرو دیده نمی‌شود و خرید و فروش در بازار خودرو فعلا قفل است. یعنی بازار خودرو به خواب زمستانی رفته است.

پژو 206 را 100 میلیون تومان هم نمی‌خرند

موتمنی به افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن در بازار خودرو اشاره کرد و گفت: قبل از افزایش قیمت بنزین برخی سودجویان در بازار خودرو اختلالی را ایجاد کردند و همین موضوع باعث شد که به یک‌باره قیمت خودرو گران شود. ما بر این باوریم کسانی‌که در زمان گرانی قیمت بنزین خودروی مورد نظر را در بازار گران خریدند ضرر کرده‌اند.

او اظهار کرد: خوشبختانه با عرضه به موقع خودروسازان قیمت خودرو در بازار فروکش کرده است و همچنین دیگر شاهد دلال بازی در بازار خودرو نیستیم. نمایندگی‌ها هم خودروهای ثبت نامی را در این بازه زمانی یک ماهه تحویل می‌دهند.

موتمنی گفت: آنقدر وضعیت معاملات خودرو در بازار ضعیف است که برای خودروهای فروش فوری هم مشتری وجود ندارد. به عنوان مثال قبل از گرانی قیمت بنزین برای خودرو 206 تیپ پنج 114 میلیون تومان آگهی فروش گذاشته شد در حالی که امروز این خودرو را به قیمت 100 میلیون تومان هم نمی‌خرند. حتی در برخی سایت‌ها قیمت پراید را 53 میلیون تومان گذاشته‌اند در حالی که این خودرو را 48 میلیون تومان می‌خرند. باید بگویم کسانی که در اردیبهشت ماه در صنعت خودرو سرمایه‌گذاری کرده بودند هنوز نتوانستند آنها را به بازار بفروشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خودور هیچ وقت واسه سرمایه‌گذاری خوب نبوده این بازار خریدار ندارد

  • امیر

    دقیقا چون گفتن گرون نمیشه حتما گرون میشه اینجا برعکسه تمام چیزایی که میگن

    • ناشناس

      همیشه برعکسه

  • قاسم

    پس بالاخره کی ارزون تر می شه و قیمت منطقی پیدا می کنه من دو هفته پیش ماشینم را فروختم قبل از گرون شدن بنزین. تا الان پایین تر نیومده . یا ثابت مونده یا بالاتر رفته.
    پس این مسئولان چکار می کنند فقط بلدند با طرح های مختلف جیب مردم را خالی تر کنند.
    قوه قضاییه کجاست ؟ چرا واردات حداقل از چین کاهش یافته یا متوقف مونده ؟
    کجای دنیا مثل ایران است ؟

  • ناشناس

    خبری تاحالا هرچی گفتی برعکس دراومده ما که ازپارسال منتظرماشینیم روزبه روز داره میره بالا پس ماشین سواری برای بیشترمردم ایران شده حسرت

    • ناشناس

      آره بخدا ماهم نخریدیم که ارزون میشه

  • ناسناس

    وضعيت ثبت نام برای تحویل یک ماهه بسیار بد است مگر عده ای ازافراد شناخته شده کسی قادر به ثبت نام م نیست اختلاف قیمت بازار با ثبت نامی هم خیلی زیاد است کسی نیست فکری به حال این آشفته بازار کند

  • داود علی پور

    دو هفته هست دنبال ماشین میگردم تمام خودرو ها بعد از گرانی بنزین حداقل ده میلیون و خودرو های دوگانه سوز کارخانه پانزده میلیون گرون شدن چه جوری رو تون میشه انقدر راحت دروغ تحویل مردم بدید جالبه تو مملکت ما هر فصل یک بار قیمت ها گرون میشن بعد کنتور نمیندازه که دروغ بگید

  • ناشناس

    خیلی چیزا خیلی وقتا قرار نبود گرون شه

  • محمدرضا

    مطمئن باشید برعکس حرف میزنن، هیچی قرار نبوده گرون شه ماشاالله هر روز گرون تر میشه، یه سر به تعویض پلاک بزن میبینی که از شلوغی جای نفس کشیدن نیست، خواب زمستانی جوک قشنگی بود، اتفاقا عرضه کم هست و تقاضا زیاد

  • ناشناس

    خیلی جالبه هیچکی نمیتونه حتی یه قطره بنزین اضافه با کارتش به قیمته ۱۵۰۰بزنه .هیچکی نمیتونه ماشین ثبت نام کنه . هیچکی نمیتونه باقیمت مناسب سواره ماشین بشه .سیاست اینا طراحی شدس وتا ۲۰ساله دیگه از حالا برنامه ریزی کردن میگن هیچی گرون نمیشه ۱متر آپارتمان ۵۰میلیون میشه که انگار باطلا ساخته شده همه این پولها هم تو جیب خودشون میره .کاری کردن دیگه آدم به هیچی اعتقاد نداره فقط ریا فقط دروغ فقط دروغ

    • ناشناس

      امروز رفتم نمایشگاه ماشین بخرم پراید مدل۸۵ گفت ۵۰ ملون کف کردم حلبی ۵۰ تومن یا ضامن آهو

  • ناشناس

    با سلام پراید اتاق حلبی شاسی حلبی موتور دود داره مدل 94 85میلیون