خبر مهم:

کد مطلب: ۲۴۳۸۶۵

ارتباط بین داشتن دو شغل و تعارض خانوادگی

ارتباط بین داشتن دو شغل و تعارض خانوادگی

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که دو شغل دارند، با افزایش درگیری خانوادگی مواجه هستند.

داشتن دو شغل از نظر کاری جایگاه بسیار خوبی است، اما محققان دریافتند که این موضوع می‌تواند زندگی خانوادگی را با مشکلاتی مواجه سازد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افرادی که دارای دو شغل هستند، نسبت به همکاران یک شغله خود، تعامل و عملکرد بیشتری دارند، اما نتایج نشان می‌دهد که افراد دو شغله، زمان شخصی و روابط خانوادگی را به دلیل این موضوع فدا می‌کنند.

برآوردهای اخیر نشان می‌دهد، بیش از 7.2 میلیون آمریکایی دو یا چند شغل را همزمان انجام می‌دهند. این افراد ماهیانه به طور متوسط 46.8 ساعت در هفته کار می‌کنند.

محققان این بررسی را با فرضیاتی مانند خستگی، کاهش انرژی و عدم تعهد به شغل انجام دادند. نتایج بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد در افرادی که دو شغل دارند، یک کار بر دیگری اولویت ندارد و به خوبی کارمندان دارای یک شغل کار می‌کنند.

محققان اظهار کردند اما داشتن دو شغل با سطوح بالاتر با درگیری خانوادگی و تعارض مرتبط است. افراد دو شغله، به سازمان‌هایی که در آنجا کار می‌کنند، آسیب نمی‌رسانند، اما به زندگی خانوادگی خود آسیب می‌رسانند.

به گفته کارشناسان با توجه به اثرات منفی و شخصی داشتن دو شغل و تاثیر آن بر زندگی خانودگی، باید تعادل زندگی سالم در نظر گرفته شود. یافته‌های این بررسی در مجله Business and Psychology ارائه شده است.

منبع:ساینس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.