خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۹۱۵۴

از بیمه چه می‌دانید؟ بررسی اهمیت بیمه به مناسب روز بیمه

از بیمه چه می‌دانید؟ بررسی اهمیت بیمه به مناسب روز بیمه

بیمه قراردادی است که در آن ریسک مشخصی از یک طرف قرارداد (بیمه‌گذار)، به طرف دیگر (بیمه‌گر، شرکت بیمه) در ازای پرداخت وجهی مشخص که حق بیمه نامیده می‌شود، مطابق اصول بیمه و قرارداد منتقل می‌گردد.

در تقویم ایران، روز ۱۳ آذر به نام روز بیمه نام‌گذاری شده است. دلیل این نام‌گذاری، یادآور شدن اهمیت بیمه و ایجاد فرصتی برای شرکت‌های بیمه است تا بتوانند خود را به مشتریان بالقوه خود معرفی کنند. پیش از شیوع ویروس کرونا، هرساله در این روز نمایشگاهی برای معرفی شرکت‌های بیمه دایر می‌شد که امسال و با توجه به وضعیت فعلی امکان برپایی نمایشگاه وجود ندارد.

بنابراین در اینجا به صورت خلاصه توضیحاتی مفید را راجع به صنعت بیمه در اختیارتان قرار می‌دهیم تا توانسته باشیم در این روز به اطلاعات بیمه‌ای شما اضافه کنیم. با ما همراه باشید.

ماهیت بیمه

تعریف امروزی بیمه، به تاریخچه آن برمی‌گردد. ابتدایی‌ترین اشکال بیمه توسط دریانوردان باستانی ابداع شده بود و بیشتر شامل پیشگیری از وقوع حادثه و یا به شکل وام بود.

با گذشت سالیان و ابداع روش‌های جدید و نوین بیمه، تعریف امروزی آن بوجود آمد:

«بیمه قراردادی است که در آن ریسک مشخصی از یک طرف قرارداد (بیمه‌گذار)، به طرف دیگر (بیمه‌گر، شرکت بیمه) در ازای پرداخت وجهی مشخص که حق بیمه نامیده می‌شود، مطابق اصول بیمه و قرارداد منتقل می‌گردد.»

در حال حاضر، انواع مختلفی از بیمه وجود دارد که به صورت کلی عبارتند از:

  • بیمه اشخاص
  • بیمه اموال
  • بیمه مسئولیت
  • بیمه‌های خاص

هرکدام از دسته‌های کلی بالا شامل زیرشاخه (رشته‌بیمه) هستند که هر فردی باید با توجه به نیاز خود و ریسک موجود مناسب‌ترین رشته‌بیمه را انتخاب کند. در ادامه توضیح می‌دهیم که چه روشی برای انتخاب بیمه‌های مناسب و ضروری و در واقع انتخاب بهترین بیمه وجود دارد.

IMG 20201214 154606

چرا باید بیمه داشته باشیم؟

تصور کنید در حال رانندگی هستید که ناگهان تصادفی رخ می‌دهد. در این تصادف شما مقصر هستید و فرد مقابل نیز به شدت آسیب دیده و یا حتی در بدترین حالت فوت شده ‌است. در چنین شرایطی اگر بیمه نداشته باشید با خسارت‌های فراوان ایجاد‌شده چه می‌کنید؟

سایر بیمه‌ها مانند بیمه عمر، بیمه آتش‌سوزی، بیمه حوادث، بیمه درمان تکمیلی و … نیز هرکدام با توجه به نوع و پوشش‌هایی که دارند می‌توانند بخش زیادی از خسارات وارده به فرد را جبران کنند. در واقع شما با پرداخت مقدار کمی از درآمد سالیانه خود، جان و مال خود را در برابر حوادث مختلف بیمه می‌کنید و در صورت بروز حادثه شرکت بیمه طبق قرارداد بیمه‌نامه غرامت مالی ناشی از حادثه را به شما و یا سایر ذی‌نفعانی که مشخص کرده‌اید پرداخت می‌کند.

سوال مهم؛ بیمه به نفع مردم است یا به ضرر آنها؟!

در سال‌های اخیر نمایندگی‌ها و مراکز بیمه افزایش پیدا کرده‌اند اما متاسفانه بسیاری از افراد فعال در این صنعت، یا اطلاعات بیمه‌ای کافی ندارند یا برای افزایش فروش خود از شفاف‌سازی و ارائه اطلاعات دقیق به مردم خودداری می‌کنند. همین امر باعث شده است تا بسیاری از مردم اعتماد خود را نسبت به بیمه از دست بدهند و به جای استفاده از بیمه‌نامه مناسب، متحمل ضرر شوند.

به صورت کلی جواب ما به این سوال این است؛ در صورت انتخاب درست، بیمه کاملا به نفع بیمه‌گذار است!

انتخاب درست‌ بیمه‌نامه ملزم به داشتن اطلاعات کافی و صحیح از انواع رشته بیمه است. همچنین پوشش‌های ارائه شده در بیمه‌های مختلف توسط شرکت‌های مختلف بیمه می‌توانند متفاوت باشند. اینکه چه بیمه‌ای را از چه شرکتی خریداری کنید، کاملا به شرایط شما و پوشش‌هایی که مدنظر دارید بستگی دارد. بنابراین توصیه ما به شما این است که حتما قبل از خرید بیمه با یک متخصص بیمه مشورت کنید تا با دریافت اطلاعات بیمه‌ای کامل، بهترین بیمه را خریداری کنید.

بیمه آنلاین؛ شکل جدید خدمات بیمه

در سال‌های اخیر، با گسترش هرچه بیشتر استفاده از اینترنت، بسیاری از کالاها و خدمات روی بستر اینترنت ارائه می‌شوند. انواع فروشگاه‌های اینترنتی و سامانه‌های ارائه دهنده خدمات آنلاین با استفاده از اینترنت شروع به افزایش جذب مشتری و معرفی هرچه بهتر خود کردند. خدمات بانکی، سامانه‎های ثبت سفارش خدمات، خدمات شهری (مرتبط به نیروی انتظامی یا شهرداری) و … از نمونه خدمات ارائه شده به صورت آنلاین هستند.

بیمه نیز از خدماتی است که اخیرا به شکل آنلاین ارائه می‌شود. چند سالی است که سایت‌های مختلفی برای ارائه خدمات بیمه به شکل آنلاین شروع به کار کرده‌اند. شما با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید انواع سایت‌هایی را که در زمینه بیمه مورد نظر شما خدمات ارائه می‌دهند پیدا کنید. از مزایای خدمات آنلاین بیمه می‌توان به امکان مقایسه بیمه‌های مختلف، استعلام قیمت بدون نیاز به مراجعه حضوری و خرید بیمه در هر زمان اشاره کرد. به خصوص با شرایط فعلی و شیوع گسترده ویروس کرونا توصیه ما این است که خرید آنلاین را جایگزین خرید حضوری کنید، چرا که ماندن ما در خانه می‌تواند به نابودی زنجیره انتقال این بیماری کمک کند.

IMG 20201214 154637

پلتفرم‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه آنلاین

پلتفرم‌های خرید بیمه آنلاین، شرکت‌هایی هستند که برای راحت‌تر کردن پروسه‌ خرید بیمه و راهنمایی هرچه بهتر مردم در این زمینه به وجود آمده‌اند. همان‌طور که در ابتدا گفتیم هرسال در روز ۱۳ آذر روز بیمه، نمایشگاهی برای معرفی این شرکت‌ها برپا می‌شد که با شرایط فعلی و عدم برگزاری نمایشگاه ما به معرفی کوتاهی از آن‌ها بسنده می‌کنیم.

مهمترین پلتفرم‌های خرید آنلاین بیمه، بیمیتو و ازکی است که از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه مقایسه، استعلام و خرید بیمه به شکل آنلاین هستند. نکته‌ حائز اهمیت در این سایت‌ها این است که هدف این شرکت‌ها کمک هرچه بیشتر و بهتر به مردم در زمینه خرید بیمه است. در واقع این شرکت‌ها واسطه‌ای بین مردم و شرکت‌های بیمه هستند که با ارائه بیمه از شرکت‌های مختلف، به شما این اجازه را می‌دهند تا بین شرکت‌های مختلف مقایسه کنید و بهترین بیمه را انتخاب کنید. این ویژگی باعث ایجاد رقابت در بین شرکت‌های بیمه می‌شود و همین امر باعث کاهش حق‌بیمه و افزایش یا بهبود خدمات توسط شرکت‌های بیمه می‌شود.

در سایت‌های bimito.com و azki.com می‌توانید پس از استعلام قیمت و مقایسه تمام رشته‌های بیمه (مثل بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر، بیمه درمان تکمیلی، بیمه آتش‌سوزی و …) در تمام شرکت‌های بیمه، خرید خود را به شکلی بسیار سریع و راحت انجام دهید. همچنین در بیمیتو و ازکی، مشاوران متخصصی فعالیت می‌کنند که به صورت دقیق و بی‌طرفانه شما برای انتخاب بهترین بیمه راهنمایی می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.