خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۳۷۲۲

بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال به زبان ساده

بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال به زبان ساده

تکنولوژی بلاک‌چین کاربردهای بسیار زیاد و گسترده‌ای دارد و روزبه‌روز به تعداد این لیست اضافه می‌گردد. شناخته شده‌ترین کاربرد این تکنولوژی ارزهای دیجیتال یا به عبارت دیگر رمزارزها است.

از ظهور اینترنت،‌ فروشگاه‌های اینترنتی، پرداخت آنلاین و تمام این این تکنولوژی‌ها و خدمات کمتر از چندین سال می‌گذرد در حالی که به شدت به آن‌ها وابسته شده‌ایم و تصور زندگی بدون آن‌ها برای همه ما ناممکن است. باید قبول کنیم که سرعت رشد و تغییر این تکنولوژی‌ها ثابت نیست و مدام در حال افزایش است. یکی از این تکنولوژی‌ها که دنیای امروز ما را مورد تغییرات تاثیرگذاری نموده است پدیده بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال است.

بلاک‌چین و ارز دیجیتال

این تکنولوژی کاربردهای بسیار زیاد و گسترده‌ای دارد و روزبه‌روز به تعداد این لیست اضافه می‌گردد. شناخته شده‌ترین کاربرد این تکنولوژی ارزهای دیجیتال یا به عبارت دیگر رمزارزها است. این ارزها با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین بنا نهاده شده‌اند و شناخته شده‌ترین آنها بیت‌کوین می‌باشد که از آن به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال یاد می‌شود.

فارغ از نحوه کار این ارزها، یکی از مهمترین ویژگی این ارزها عدم وابستگی آنها به دولت یا کشوری خاص است. این یعنی هیچ کشور یا حکومتی نمی‌تواند در آن تغییری ایجاد کند و یا در آن اعمال محدودیت نماید. در نتیجه این امر اهمیت موضوع برای ما ایرانی‌ها روشن می‌گردد. زیرا تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ما مانع از پیوستن ما به شبکه بانکی و تبادل مالی با بقیه کشورهای دنیا شده است.

پس یکی از بهترین گزینه ها برای ایرانیان استقاده از ارزهای دیجیتال و کیف پول‌های دلاری جهت ارتباط و تبادل با سایر نقاط دنیاست.

نحوه تهیه ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال به سه روش قابل اکتساب هستند:

برنامه نویسی: یک برنامه‌نویس بلاک‌چین می‌تواند با اصلاح کدهای یک ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین از مقداری از تراکنش‌های بیت‌کوین‌ها را به نسبت کاری که انجام می‌دهد دریافت کند.

ماینینگ یا استخراج: تمام تراکنش‌های شبکه یک ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین باید قبل از انتقال توسط یک یا چند ناظر تایید شوند. این ناظرها دستگاه‌های الکترونیکی هستند که به آنها ماینر گفته می‌شود. این ماینرها به ازای تراکنش‌هایی که تایید می‌کنند مقداری بیت‌کوین به عنوان جایزه دریافت می‌کنند.

خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های معتبر: آخرین و ساده‌ترین راه برای کسانی که کسب ارز دیجیتال از طریق روش‌های فوق برای آنها ممکن نیست خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های معتبر داخلی یا خارجی می‌باشد.

blockchain2

خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های خارجی نیز به دلیل تحریم‌ها دارای چالش‌های فراوانی می ‌باشند. احتمال مسدود شدن حساب کاربری و بلوکه شدن سرمایه شما یکی از اصلی‌ترین چالش‌های این کار می‌باشد. در نتیجه امن‌ترین راه‌حل برای کسب ارز دیجیتال خرید از صرافی‌های معتبر داخلی است.

لازم به ذکر است که قبل از هرگونه اقدامی در این زمینه با افراد با تجربه مشورت کرده و یا با جستجوی عبارت "ویژگی‌های صرافی معتبر" در گوگل و مطالعه راجع به این موضوع از انتخاب صرافی مناسب برای خرید ارز دیجیتال اطمینان حاصل نمایید.

سایر ارزهای دیجیتال

نوع دیگری از ارزهای دیجیتال وجود دارند که از آنها به عنوان کیف پول‌های الکترونیکی نیز یاد می‌شود. کارکرد این کیف پول‌ها مشابه ارزهای دیجیتال بلاک‌چینی هستند اما هیچ ارتباطی با بلاک‌چین ندارند. در واقع این کیف پول‌ها یک‌سری وب‌سایت بر بستر اینترنت هستند که پول شما را دریافت کرده و معادل آن به شما اعتبار دلاری یا یورویی و یا اعتبار طلا می‌دهند که می‌توانید با استفاده از آنها از خدمات سایت‌ها و کسب و کارها استفاده نمایید.

blockchain3

پرفکت مانی،‌ وب‌مانی، پریمیوم ووچر و … از معروف‌ترین این کیف پول‌ها بین کاربران ایرانی می‌باشند که به دلیل پیروی نکردن از تحریم‌ها مورد استفاده کاربران ایرانی قرار گرفته‌اند.

برای افزایش اعتبار کیف پول خود در این سایت‌ها می‌توانید روش‌های متفاوتی استفاده کنید که خرید آنها با کارت بانکی از صرافی‌های معتبر یکی از ساده‌ترین راه‌های اکتساب این ارزها می‌باشد.

برای خرید ووچر پرفکت مانی و یا خرید پی اس ووچر کافی‌ست این عبارت‌ها را در گوگل جستجو نموده و با انتخاب یکی از صرافی‌های معتبر اقدام به خرید این ارزها نمایید.

تیم تحریریه صرافی آنلاین داماهی پی از شما به دلیل مطالعه این مقاله سپاسگزار است و مفتخر است اعلام نماید آن دسته از عزیزانی که برای اولین بار قصد خرید و استفاده از سیستم‌های کیف پول‌های دیجیتال و ارز دیجیتال دارند می‌توانند از هدیه ۲ دلاری اولین سفارش این صرافی استفاده نمایند.

برای اطلاعات بیشتر لطفا به وب‌سایت این صرافی مراجعه نمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.