فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۷۶۳۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زمستان رمزارزها دامن NFT را هم گرفت / رکورد افت فروش توکن شکست

زمستان رمزارزها دامن NFT را هم گرفت / رکورد افت فروش توکن شکست

زمستان رمزارزها بدون عوارض جانبی برای بازار nft نبود. فروش این توکن‌های غیرقابل تعویض در ماه گذشته کاهش یافت که در یک سال گذشته بی‌سابقه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زمستان رمزارزی NFTها را نیز درنوردید. فروش این توکن‌ها به پایین‌ترین حد خود در ۱۲ماه اخیر رسیده‌اند. فروش NFT در ماه میلادی که به پایان رسید مجموعاً یک میلیارد دلار بود. آخرین باری که فروش این توکن‌ها به پایین‌ترین حد خود یعنی ۶۴۸ میلیون دلار رسید دقیقا سال گذشته و در ماه ژوئن بود. فروش NFTها در ماه آغازی سال ۲۰۲۲ به ۱۲٫۶ میلیارد دلار رسیده بود.

به نقل از گاردین ، این کاهش به طور حتم ارتباط مستقیمی با رکود فعلی بازار رمزارزها دارد ارزش کل بازار رمزارزها در ماه نوامبر سه هزار میلیارد دلار بود اما اکنون به کمتر از هزار میلیارد دلار نزول کرده است. در اوج بازار NFTها اولین توییت جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر به قیمت ۲٫۹ میلیون دلار، یک اثر کلاژ دیجیتال اثر هنری «بیپل» به قیمت ۶۹ میلیون دلار، توکن اصلی بازی ویدئویی آکسی اینفینیتی به قیمت ۹٫۷۵ میلیارد دلار به فروش رفت. کوکا کولا نیز از فروش آیتم‌های دیجیتالی مانند لباس مخصوص پوشیدن در متاورس بیش از ۵۷۵ هزار دلار کسب درآمد کرد.

nft بلوچیپ

اما تقاضا برای خرید مجموعه NFTهای بلوچیپ کاهش پیدا نکرده و دست‌خوش تغییر نشده است. در طول ماه گذشته قیمت ارزان‌ترین NFT مجموعه میمون‌های کسل تنها یک درصد کاهش قیمت داشته و به ۹۰ هزار دلار رسیده است. به طور کلی مجموعه‌های بلوچیپ عملکرد بسیار بهتری نسبت به اکثر NFTها دارند.

فروش ان‌اف‌تی‌ها در سال گذشته میلادی ۴۰ میلیارد دلار بود و فروش تا به الان سال ۲۰۲۲ از کل این میزان بیشتر و ۴۲ میلیارد دلار است. دو ماه ابتدایی سال ۲۰۲۲ نیمی از این فروش را به خود اختصاص می‌دهند. بازار ارز دیجیتال با وجود نوسانات بازارهای بزرگتر سهام و در پی نگرانی‌ها در خصوص افزایش تورم و نرخ‌های بهره تحت فشار زیادی قرار گرفته است. تورم و سیاست‌های پولی انقباضی تمایل سرمایه‌گذاران به خرید دارایی‌های پرریسک‌تر مانند سهام شرکت‌های تکنولوژی و دارایی‌های دیجیتال را کاهش داده است.

اعتماد مردم به دارایی‌های دیجیتال با سقوط ترا نیز کاهش پیدا کرد. ترا استیبل‌کوینی بود که قرار بود ارزش آن به دلار وابسته باشد. همچنین موسسات مالی وابسته به رمزارزها مانند سلسیوس نتورک هم دچار مشکل شدند و این وضعیت را تشدید کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.