فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۹۱۰۱۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گام جدی ژاپن برای توسعه وب ۳

گام جدی ژاپن برای توسعه وب ۳

ژاپن یک مقام مهم سیاسی را به عنوان وزیر دیجیتال جدید منصوب کرد؛ در نتیجه امیدها برای توسعه وب ۳ تقویت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از کریپتونیوز پس از اینکه نخست وزیر ژاپن وزیر جدیدی را در حوزه امور دیجیتال منصوب کرد، امیدها در ژاپن تقویت شد که دولت توسعه وب ۳ را در دستور کار و محوریت برنامه‌های اقتصادی خود قرار دهد. تارو کونو ، سیاستمدار در توییتر اعلام کرد که در آخرین تغییرات وزرا، فومیو کیشیدا (نخست وزیر) ، او را به سمت وزیر دیجیتال منصوب کرده‌است.

به نظر می رسد چنین انتصابی نشانه واضحی از رویکرد تازه کیشیدا در این حوزه باشد؛ کونو یکی از مدیران سابق صنعت دیجیتال است. حضور پررنگی در رسانه‌های اجتماعی دارد و به عنوان یک دانش آموخته دانشگاه جورج تاون، به زبان انگلیسی مسلط است. او پیش از این ریاست وزارت خارجه را بر عهده داشته‌و همچنین وزیر سابق دولت در امور اصلاحات اداری نیز بوده‌است.

دیدار با خالق اتریوم

تارو کونو در دوران وزارت خارجه خود با ویتالیک بوترین، هم بنیانگذار اتریوم (ETH) و آیا میاگوچی، مدیر اجرایی بنیاد اتریوم، ملاقات رسمی داشت. سال گذشته، کونو در رقابت انتخاباتی رهبری حزب لیبرال دموکرات (LDP) به کیشیدا با اختلاف اندکی شکست خورد. اگر او پیروز می شد، نقش نخست وزیری را بر عهده می‌گرفت.

اخیراً، او در توییتر از ۲٫۴ میلیون دنبال کننده خود درخواست کرد که یک آواتار دیجیتالی ایجاد کنند تا بتواند در فضای متاورس از آن استفاده کند. کونو ریاست آژانس دیجیتال دولتی را بر عهده خواهد داشت که در سال ۲۰۰۹ در تلاش برای دیجیتالی کردن عملکرد دولت، پر کردن شکاف فناوری بین مناطق روستایی و شهری و ترویج رشد مبتنی بر فناوری اطلاعات ایجاد شد.

اهمیت وب ۳ برای ژاپن

ماه‌های اخیر، کیشیدا و حزب حاکم LDP با عبارات همچون صعودی و رو به رشد درباره پیشرفت‌های مرتبط با وب ۳ صحبت کردند. به نظر می‌رسد انتصاب وزیری با نفوذ تارو کونو برای رهبری مؤثر این تلاش، نشان می‌دهد که توکیو چقدر در این زمینه جدی است.

رهبران مخالف و روسای صنعت هشدار داده‌اند که استعدادهای برتر بلاک‌چین و کریپتو ژاپنی به دلیل نرخ‌های مالیاتی، به خارج از کشور نقل مکان می‌کنند که باعث صحبت درباره اصلاحات مالیاتی کریپتو شده‌است.

کیشیدا در سفری به بریتانیا در ماه می امسال به سرمایه‌گذاران بریتانیایی گفت که دولت او رشد مرتبط با وب‌ ۳ را هدف قرار داده‌است و در سخنرانی خود به تحولات مرتبط با متاورس و توکن غیرقابل تعویض (NFT) اشاره کرد.

کوین‌پست گزارش داد که ماه گذشته، وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت، دفتر تبلیغاتی جدید وب ۳ را تأسیس کرد. این سازمان به عنوان "یک سازمان بین وزارتی" توصیف شد.

برای مطالعه بیشتر مطلب دولت السالوادور چگونه به مردم درباره رمزارزها آموزش می‌دهد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.