فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۹۱۴۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیت‌کوین کش چیست؟

بیت‌کوین کش چیست؟

بیت‌کوین کش یک رمزارز است که با نام پول نقد الکترونیکی همتا به همتا شناخته می‌شود. این رمزارز در زمان کوتاهی توانست به یکی از ارز‌های بسیار ارزنده و مهم برای سرمایه‌گذاران تبدیل شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هدف از ساخت بیت‌کوین کش، رفع برخی از مشکلات بیت‌کوین بود. بیت‌کوین، سرعت کمی در انجام تراکنش‌ها داشت. گفتنی‌ست برای انجام به روز رسانی در پروتکل‌‌های یک بلاکچین، باید به این موضوع اشاره کرد که این پروتکل‌ها قابلیت تغییر ندارند. از این رو برای انجام آپدیت از سافت فورک یا هارد فورک استفاده می‌شود.

سافت ‌فورک در واقع یک به‌روزرسانی در بلاکچین است. در استفاده از سافت فورک برای رفع مشکلات بیت‌کوین مخالفان زیادی وجود داشت، از این رو روش هارد فورک به عنوان راه حل انتخاب شد.

در هارد فورک، هدف ایجاد تغییرات بنیادی در شبکه بلاکچین رمزارز مورد نظر است. این تغییرات به نوعی هستند که دیگر با نسخه‌های قدیمی‌تر سازگار نیستند. درمقابل یک رمزارز جدید نیز در همان شبکه ایجاد شود که تغییرات جدید را بتواند پشتیبانی کند.

تاریخچه بیت‌کوین کش

در سال ۲۰۱۷ به دلیل محدودیت که در حجم بلاک‌های شبکه بیت‌کوین وجود داشت، هزینه تراکنش‌‌ها به طور قابل چشمگیری افزایش یافته بود و همزمان سرعت انجام تراکنش‌ها نیز کند بود.

هارد فورک بیت کوین منجر به ایجاد یک رمزارز جدید به نام بیت‌‌کوین کش شد. با این که این رمزارز از بلاکچین بیت کوین استفاده می‌کند اما سرعت انجام تراکنش‌های آن بین ۳۰ تا ۶۰ تراکنش در ثانیه بیشتر شده‌است. این رمزارز در آگوست سال ۲۰۱۷ ، توسط هارد فورک بیت‌کوین کش توسط راجر ور، مدیر اجرایی بیت‌کوین ایجاد شد و حجم بلاک‌ تا ۸ مگابایت افزایش پیدا کرد.

بیت کوین کش چگونه کار می‌کند؟

می‌توان گفت که اصلی‌ترین هدف بیتکوین کش، قرار گرفتن آن به عنوان یک سیستم پرداختی روزانه توسط مردم است. این رمزارز به دنبال این است تا افراد بتوانند به راحتی و سرعت بالا دارایی‌های رمزارزی خود را مانند ارسال و دریافت کنند.

در ابتدا بلاک‌های جدید در بیتکوین کش هر ۱۰ دقیقه استخراج می‌شد. اما توسعه دهندگان برای ایجاد انگیزه بیشتر در ماینرها این روند را تغییر دادند. آن‌ها از الگوریتم تنظیم سختی اضطراری (EDA) برای کاهش سختی استخراج استفاده کردند. این الگوریتم به این صورت کار می‌کند، به طوری که اگر زمان استخراج ۶ بلاک بیشتر از ۱۲ ساعت شود، این الگوریتم سختی استخراج را تا حدود ۲۰٪ کم می‌کند. در ادامه این الگوریتم مشکلات دیگری در شبکه ایجاد کرد و توسعه دهندگان مجبور به تغییرات بیشتری در آن شدند.

استخراج

گفتنی است این ارز روی شبکه‌ غیرمتمرکز اجرا می‌شود. همانطور که قبلا نیز گفتیم، غیرمتمرکز بودن به این معنی است که شبکه توسط هیچ فرد یا سازمانی کنترل نمی‌شود. برای ایجاد یک سیستم غیرمتمرکز برای منظور تایید تراکنش‌ها، به نودها نیاز داریم.

در این شبکه، استخراج کننده‌ها از سخت‌افزارهای محاسباتی قوی برای پیدا کردن حل مسائل سخت ریاضی روی بلاکچین استفاده می‌کنند. یک تراکنش زمانی روی بلاک به تایید می‌رسد که مساله محاسباتی توسط یک نود در شبکه حل شود. در ادامه نود به عنوان پاداش، بیتکوین کش دریافت می‌کند.

کاربرد بیت‌کوین کش

بیت‌کوین کش نیز مانند سایر رمزارزها کاربردهای زیادی دارد که اصلی ترین آن انجام تراکنش‌‌ها به صورت غیر متمرکز است. از سری کاربردهای دیگر بیت‌کوین کش نیز می‌توان به گزینه‌ای برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش دارایی در طول زمان اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که این رمزارز از نگاه بسیاری از فعالان بازار اصلا قابل مقایسه با بیت‌کوین نیست. زیرا بیت‌کوین پشتوانه روانی بسیار قوی‌تری نسبت به این رمزارز دارد. در ادامه این شباهت اسمی این دو رمزارز نباید باعث برداشت اشتباه سرمایه‌گذاران شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.