فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۹۷۸۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روز آپدیت اتریوم از انجام تراکنش خودداری کنید

روز آپدیت اتریوم از انجام تراکنش خودداری کنید

با نزدیک شدن به ادغام اتریوم (ETH)، خطراتی که این رویداد می‌تواند به همراه داشته باشد به طور فزاینده‌ای مورد بحث قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز : به نقل از Cryptonews ، گروهی از محققان ارز دیجیتال Coin Metrics به اختلاف قیمت در پروتکل‌های DeFi به عنوان یکی از خطرات آشکار نزدیک شدن به رویداد آپدیت اتریوم اشاره می‌کنند. آن‌ها همچنین به کاربران توصیه دارند که از انجام تراکنش در روز رویداد Merge خودداری کنند.

اتریوم در انتظار آپدیت

در گزارش جدیدی از این گروه، با عنوان Mapping Out The Merge، بیان شد، اگرچه این آپدیت به طور کلی مزایایی برای اتریوم به همراه خواهد داشت، اما در جابه‌جایی شبکه‌ای به این ابعاد، بسیاری از مشکلات ممکن است پیش بیایند.

به عنوان مثال، این شرکت که از سال ۲۰۲۰ گره‌های اعتبار سنجی خود را در زنجیره Beacon جدید اتریوم اجرا می‌کند، گفت: ادغام آزمایشی که در شبکه Goerli انجام شد، اگر در شرایط واقعی آزمایش می‌شد، می‌توانست در پروسه آپدیت اختلال ایجاد کند. گفتنی است، ادغام شبکه آزمایشی Goerli در اوایل آگوست امسال انجام شد. این اقدام به عنوان آخرین اجرای آزمایشی قبل از ادغام واقعی بین ۱۰ تا ۲۰ سپتامبر بود.

screenshot 2022 08 31 at 18 04 12 mapping out the merge coinmetrics research mapping out the merge pdf media library original 855 537

توصیه Coin Metrics

در این گزارش، Coin Metrics در ادامه پیشنهاد کرد که کاربران باید در روز ادغام از انجام تراکنش‌ها در شبکه اتریوم خودداری کنند. زیرا عوامل بسیاری می‌توانند به این تراکنش‌ها در هنگام آپدیت آسیب بزنند.

در میان مواردی که ممکن است اشتباه پیش برود، می‌توان به تغییر در ترتیب بلاک‌ها در زنجیره، معروف به «reorg» اشاره کرد. تحلیلگران هشدار دادند که اگر این اتفاق بیفتد، مجموعه بزرگی از تراکنش‌ها ممکن است به mempool بازگردانده شوند و در آن‌جا گیر کنند. این مسئله می‌تواند اختلالات بزرگی در شبکه به همراه داشته باشد. mempool جایی است که تمام تراکنش‌های معتبر منتظر تاییدیه شبکه هستند.

علاوه بر این، خطرات مربوط به تاخیر انتقال از زنجیره قدیمی اثبات کار (PoW) به زنجیره جدید اثبات سهام (PoS) موضوعی است که کاربران باید از آن آگاه باشند. تحلیلگران در ادامه توضیح دادند که این مسئله به طور بالقوه می‌تواند منجر به اختلاف قیمت در پروتکل های DeFi، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) و بازارهای وام دهی زنجیره‌ای شود.

در پایان، Coin Metrics بیان داشت که با وجود تمام خطرات احتمالی، ادغام فصل جدیدی را پیش روی اتریوم خواهد گذاشت. این آپدیت به طور بالقوه می‌تواند «مجموعه‌ای از راه‌حل‌های جدید برای مقیاس‌پذیری» را به محبوب‌ترین شبکه قراردادهای هوشمند یعنی اتریوم، بیاورد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.