فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۰۰۹۷۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پاداش به شکل توکن برای شهرداران ژاپن

پاداش به شکل توکن برای شهرداران ژاپن

هفت شهردار کشور ژاپن، د‌رعوض فعالیت‌های خلاقانه خود برای تسهیل زندگی شهروندان درمناطق تحت مدیریتشان، توکن غیرقابل تعویض NFT به عنوان پاداش دریافت کرده‌اند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت ژاپن، یکی از اولین دولت‌هایی است که از توکن‌های غیرقابل تعویض NFT برای پاداش‌ مازاد به مقامات خود استفاده کرده ‌است. دلیل دریافت این پاداش، نوآوری و فعالیت‌های خلاقانه‌ی دیجیتال این مدیران برای حل مشکلات محلی بوده‌ است. این پاداش‌های متفاوت و گوناگون، توسط رئیس دفتر نخست وزیر، هیروکازو ماستونو در مراسم ملی تابستانی شهر دیجیتالی ۲۰۲۲، اهدا شده‌ است. در این مراسم، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن نیز حضور داشت.

جزئیات جوایز NFT

یکی از برندگان این پاداش، شهردار ساکاتا در استان یاماگاتا بود. این شهردار، ایده‌ای برای استفاده از خودرو‌های برقی توسط پیک‌های این شهر بوده‌ است. ایده خلاقانه شهردار شهر مائه‌باشی، پلتفرمی برای بررسی وضعیت زنده ترافیک توسط دوربین گوشی‌های هوشمند بود. تمامی پاداش‌های توکنی توسط هازاما بیس (Hazama Base) که پلتفرمی برای طراحی رایگان توکن غیرقابل تعویض است، ساخته شده است.

حزب لیبرال دموکرات این کشور نیز پیشتر از همین پلتفرم برای ساخت توکن غیرقابل تعویض (NFT) استفاده کرده بود. پاداش این شهرداران به کمک پروتکل اثبات حضور (POAP) با شبکه اتریوم ساخته شده است. تفاوت توکن‌های پاداشی به شهرداران با توکن‌های رایج، غیرقابل انتقال بودن آنها درهرگونه شبکه‌ای است. توکن‌های پاداشی، ارزش دقیقی ندارند زیرا نمیتوان آنها را به پول فیات تبدیل و یا در شبکه‌ای منتقل کرد. همین مسئله باعث می‌شود که این توکن‌ها بسیار کمیاب و باارزش باشند.

ژاپن، پیشگام در اقتصاد دیجیتال

کشور پیشرفته‌ ژاپن، یکی از تنها کشورهایی است که دولت آن به صورت مستقیم بر رمزارز‌ها به عنوان دارایی قابل مبادله نظارت دارد. نخست وزیر این کشور نیز بارها درباره علاقه‌ خود برای استفاده از این نوع توکن‌ها صحبت کرده است. بازار این توکن‌ها زمان صعود رمزارز‌ها رونق فراوانی پیدا کرده بود. اما در سیر نزولی قیمت‌های رمزارز‌ها، بازار این توکن‌ها نیز کمی به حالت رکود درآمده است.

این اقدام متقاوت و خلاقانه برای پرداخت پاداش، نشان دهنده نوآوری و اشتیاق دولت این کشور برای تطبیق خود با تکنولوژی روز دنیا و پیشرفت حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال دراین کشور است. پاداش ‌های نوآورانه توسط دولت ژاپن، دلیلی برای رایج‌تر شدن توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در این کشور است.

گفتنی است در سال ۲۰۲۲ بسیاری از شرکت‌های فناوری و حتی پروژه‌های کامپیوتری از این سبک واریز پاداش کارمندان خود استفاده کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.