فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۰۳۱۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

استخراج بیت‌کوین به کمک پنل خورشیدی

استخراج بیت‌کوین به کمک پنل خورشیدی

اگر از چند پردازنده گرافیکی برای استخراج بیت‌کوین استفاده کنید، تقریباً ۶۰۰۰ وات پنل خورشیدی برای راه اندازی یک دستگاه استخراج بیت‌کوین در طول روز نیاز خواهید داشت. این معادل پنل‌های خورشیدی ۲۰×۳۰۰ وات است. همچنین یک باتری ۵۰۰ آمپر ساعتی برای کار کردن دستگاه در زمانی که خورشید نمی‌تابد نیز مورد نیاز خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروزه پنل‌های خورشیدی یکی از راه‌های به صرفه تامین انرژی استخراج بیت‌کوین به شمار می‌آیند. در ادامه این گزارش به بررسی امکان پذیری استخراج بیت‌کوین به کمک این پنل‌ها می‌پردازیم.

آیا می‌توان بیت‌کوین را با انرژی خورشیدی استخراج کرد؟

استخراج ارز دیجیتال با استفاده از انرژی خورشیدی کاملاً امکان پذیر است. در حقیقت، می‌توان استدلال کرد که برای فعالیت‌های مرتبط با بلاکچین، از جمله استخراج ارزهای دیجیتال، این موضوع بسیار اهمیت دارد.

مصرف برق سالانه فعالیت‌های ارزهای دیجیتال معادل مصرف برق کشور آرژانتین است. ناگفته نماند این پروسه، تولید سالانه بیش از ۳۷ مگاتن دی اکسید کربن به همراه دارد.

گفتنی است امروزه بسیاری از مردم در سراسر جهان از امنیت و استقلال انرژی، توسط سیستم‌های باتری و انرژی خورشیدی بهره‌منند هستند. در کنار این موضوع، ارز‌های رمزنگاری شده ابزاری برای اطمینان از امنیت و آزادی سیستم ارز دیجیتال را فراهم می‌کند.

building a bitcoin mining farm

برای استخراج بیت‌کوین چند پنل خورشیدی لازم است؟

در یک روز معمولی شما در اکثر مناطق ایالات متحده، می‌توانید هر روز حدود ۵٫۵ کیلووات ساعت در متر مربع از انرژی خورشیدی دریافت کنید. این موضوع هنگام در نظر گرفتن هزینه مزرعه خورشیدی و بازگشت سرمایه مهم است.

با فرض اینکه در حال حاضر در یک شهر آفتابی در ایالات متحده زندگی می‌کنید، توان خروجی تولید شده توسط پانل‌ها تقریباً برابر است با ۲۲۹٫۲ وات بر متر‌ مربع. همچنین یک دستگاه ماینینگ استاندارد حداقل به توان ۴۵۰-۵۰۰ وات نیاز دارد. در حین استفاده از چند GPU این میزان به ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ وات می‌رسد.

این بدان معناست که در یک روز به طور متوسط، برای اجرای یک دکل استاندارد به حدود ۲٫۵ تا ۳ متر مربع پانل نیاز دارید. با این حال، برای کسب سود، به چندین پردازنده گرافیکی نیز نیاز است که به پنل‌های تقریباً ۳ تا ۶ متر مربعی نیاز دارند. علاوه بر این، این نیرو فقط برای فعال نگه داشتن سیستم استفاده می‌شود.

اگر شب باشد یا هوا ابری باشد، انرژی ذخیره‌ای وجود نخواهد داشت. با فرض اینکه روزانه ۱۱ ساعت آفتاب می‌گیرید. این مسئله معادل ۱۳ ساعت بدون نور خورشید است که برای جبران آن نیاز به برق دارید. بنابراین باید آن مساحت را دو برابر کنید و به ۶ تا ۱۲ متر مربع برسانید. به طور خلاصه، شما به حدود ۶ تا ۱۲ متر مربع پانل و یک سیستم ذخیره انرژی مناسب نیاز دارید.

در حال حاضر در هر سال، ماینینگ ارز دیجیتال به اندازه کل کشور سوئیس برق مصرف می‌کند.

انتقال بخش بیشتری از انرژی استخراج بیت‌کوین به انرژی خورشیدی، یک راه عالی برای سود بردن از انرژی خورشیدی نیست، بلکه روشی موثر برای کاهش اثرات زیست‌محیطی ارزهای‌دیجیتال با افزایش مقیاس آن‌ها است.

برای استخراج یک بیت‌کوین در روز چقدر انرژی لازم است؟

بر اساس Digiconomist، شاخص مصرف انرژی بیت‎‌کوین، برای ایجاد ۱ تراکنش بیت‌کوین به ۱۵۴۴ کیلووات ساعت نیاز است. اگر میانگین هزینه انرژی ایالات متحده را ۱۳ سنت در هر کیلووات ساعت در نظر بگیریم، آنگاه هزینه انرژی برای ایجاد یک بیت‌کوین برابر با، ۱۵۴۴ کیلووات ساعت، ۲۰۰٫۷۲ دلار خواهد بود.

دکل استخراج بیت‌کوین خورشیدی از چه چیزی تشکیل شده است؟

سخت افزار دکل استخراج خورشیدی

این سخت افزار ولتاژ معمولی ۱۰ تا ۱۴ ولت را می‌تواند مستقیماً از یک باتری ۱۲ ولتی با فیوز ۲۰۰ آمپر به دستگاه عرضه کند زیرا برای عملکرد دستگاه به بیش از ۱۵۰ آمپر نیاز است.

پنل‌های خورشیدی و باتری

برای ساخت یک ماینر خورشیدی، به پنل‌های خورشیدی ۶۰۰۰ واتی جهت تامین انرژی باتری‌ها و کسب انرژی اضافی برای ذخیره در آن‌ها برای روزهای ابری و استفاده در شب نیاز دارید.

برای شارژ باتری‌ها، به یک تنظیم کننده ولتاژ و یک فیوز از باتری به ماینر نیاز دارید تا از اتصال کوتاه محافظت کند. ذخیره سازی باتری باید به گونه‌ای محاسبه شود که ماینر بتواند حتی در شب نیز برق داشته باشد. گفتنی است باید بدترین سناریوها را برای روزهای ابری متوالی نیز در نظر بگیرید. یک فرد علاقه‌مند در صورت وجود امکانات و مجوزهای لازم می‌تواند به راحتی زمینی را در یک منطقه آفتابی برای توسعه یک مزرعه بخرد. به عنوان مثال خرید زمین در مناطق مناسب در آمریکا ارزان است. چندین هکتار را می‌توان با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار فراهم کرد. یکی از این مناطق در شهرستان کرن در کالیفرنیا قرار دارد که بیشترین تابش را در آمریکا دریافت می‌کند.

شهرستان کرن هر روز حدود ۷ ساعت یا ۲۵۵۵ ساعت در سال آفتاب دریافت می‌کند. یعنی معادل ۲۶۶۷۴ کیلووات ساعت در سال.

پنل‌های مناسب را می‌توانید در بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید. همچنین شما به یک مادربرد ماینینگ ASUS B250 با ۱۵ پردازنده گرافیکی نیاز دارید.

به یاد داشته باشید که برای کار در شب به باتری نیاز دارید. با هفت ساعت آفتابی در روز، شما به ۱۷ ساعت انرژی در تاریکی زمان نیاز خواهید داشت. همچنین، برای حفظ طول عمر باتری‌ها، آن‌ها را کاملاً خالی نکنید. هزینه جایگزینی این باتری‌ها گران خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.