فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۰۴۵۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مکانیسم امنیتی جدید در صرافی بایننس

مکانیسم امنیتی جدید در صرافی بایننس

بایننس بزرگترین صرافی رمزارز جهان، برای افزایش امنیت کابران خود، لایه امنیتی جدیدی به نام AvengerDAO را به زنجیره بی‌ان‌بی افزوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مکانیسم امنیتی AvengerDao توسط صرافی بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان اجرا شده‌است. این لایه امنیتی، با همکاری سازمان‌های بزرگ امنیت بلاک‌چین و پروژه‌های عظیم دیفای (DeFi)، در اکوسیستم رمزارز تشکیل شده است. این مکانیسم به کاربران تجربه کاربری امن‌تری را ارائه‌ می‌دهد، به‌خصوص که روزانه بیش از سه میلیارد قراداد هوشمند در صرافی بایننس انجام می‌شود.

از همکاران مشهور این پروژه می‌توان به کیف‌پول تراست، صرافی پنکیک ‌سواپ و پروتکل سرتیک اشاره کرد. زنجیره بی‌ان‌بی، این مکانسینم امنیتی را برای محافظت کاربران در برابر افراد مشکوک، کلاه‌برداری و حمله‌های احتمالی ایجاد کرده‌است.

جزئیات و روش ‌کار این سیستم امنیتی

این مکانیسم امنیتی، شامل سه بخش اصلی است. سیستم API به نام متر(Meter) ، سیستم آلارم به نام watch و سیستم مدیریت سرمایه برنامه‌پذیر به نام والت (Vault). زمانی که کاربری در زنجیره‌ بی‌ان‌بی، با اپلیکشن و یا طرفین دیگر ارتباط برقرار می‌کند، این مکانیسم لایه‌ی اضافه امنیتی را به آن ارتباط اضافه می‌کند.

سیستم متر API، امتیاز امنیتی در قرارداد‌های هوشمند، دامین و آدرس‌ها را بررسی می‌کند تا ضعف امنیتی‌ای وجود نداشته باشد. سیستم watch، به کاربران درباره‌ی رخنه‌های امنیتی حال حاضر اطلاع می‌دهد. سیستم Vault به عنوان تضمین‌گر عمل می‌کند و تا زمانی که برخی شرایط از‌ پیش تعیین شده برقرار نباشد، اجازه‌ی انتشار سرمایه را نمی‌دهد.

توسعه مکانیسم امنیتی AvengerDao

یکی از اعضای سیستم مکانیسم AvengerDao، برنامه‌ی هشدیت (Hashdit) است. هشدیت درواقع نوعی برنامه غیرمتمرکز (Dapp) است. این برنامه غیر‌متمرکز با صرافی پنکیک‌سواپ، اقدام یکپارچه‌سازی‌ای را انجام داده است که به کاربران اجازه‌ی بررسی امتیاز امنیتی قرارداد‌های هوشمند که با آن در ارتباط هستند را خواهد‌ ‌داد. این قابلیت از اول ماه سپتامبر سال جاری برقرار شده است.

در کنار این اقدام امنیتی، صرافی بایننس ماه گذشته، توکن سول باند خود با نام اختصاری BAB را نیز عرضه کرده ‌بود. این توکن‌ها غیرقابل انتقال، قابل مشاهده توسط عموم و متصل به شبکه soul هستند. این توکن‌ در نقش هویت اجتماعی و رزومه افراد عمل می‌کنند. صرافی بایننس ماه گذشته اعلام کرد که توکن‌های سول باند برای کاربران زنجیره بی‌ان‌بی مانند پاسپورت عمل خواهد کرد که به نوعی امنیت این زنجیره را نیز افزایش خواهد داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.