فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۰۸۸۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کسب و کارها رمزارز را بیش از پیش می‌پذیرند

کسب و کارها رمزارز را بیش از پیش می‌پذیرند

شهر لوگانو، که به عنوان قطب رمزارز شرق اروپا شناخته‌ می‌شود، در حال اجرای برنامه‌ی پرداخت شهروندان با رمزارز است. رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد در این شهر نیز به این برنامه‌ی توسعه‌ای رمزارز پیوسته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، لوگانو شهری در جنوب کشور سوئیس است که جمعیت ۶۳ هزار نفری و مساحت ۷۵ کیلومتر مربعی و زبان ایتالیایی در این شهر رواج دارد. این شهر تبدیل به یکی از قطب‌های توسعه رمزارز در غرب اروپا شده و سعی کرده تا مسیر کشور السالوادور را در حوزه رمزارز پیش بگیرد.

لوگانو، پایتخت رمزارز غرب‌ اروپا

این شهر یکی از سه مرکز مهم مالی کشور سوئیس است. یکی از اقدامات اولیه برای حرکت به سمت شهر رمزارزی، اجازه‌‌ی پرداخت هزینه‌های شهروندان به کمک رمزارز‌هاست. در سال گذشته، شهردار لوگانو رمزارز‌های بیت‌کوین و تتر را قانونی و قابل استفاده برای پرداخت در سطح شهر و حتی پرداخت مالیات آن‌ها کرده است.

شهر لوگانو تلاش کرده تا کنفرانس‌ها، جلسات و همایش‌های مرتبط با رمزارز را برای توسعه جنبه‌ی رمزارزی شهر برگزار کند. شهر لوگانو، با تتر نیز قرارداد عظیمی بسته تا این شرکت سرمایه‌گذاری‌ متمرکزی (investment pool) به ارزش ۱۰۰ میلیون فرانک سوئیس را برای استارتاپ‌های این شهر فراهم کند. این شهر همچنین برنامه‌ی پیشرفت بزرگی در زمینه شبکه لایتنینگ (Lightning Network) بیت‌کوین را تنظیم کرده است.

شبکه لایتنینگ یک راه حل لایه‌ی دوم روی بلاک‌چین اصلی بیت‌کوین است. این لایه به کاربران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های بدون تاخیر و بدون کارمزد با بیت‌کوین انجام دهند.

رمزارز

پرداخت با رمزارز

رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌ دونالد یکی از اولین مراکزی در شهر لوگانو در جنوب کشور سوییس است که در طرح توسعه رمزارزی این شهر شرکت کرده است. این رستوران بین‌المللی، پرداخت با بیت‌کوین را در شهر ۶۳ هزار نفری لوگانو آغاز کرده است.

طبق ویدیوی جدیدی که روز گذشته در صفحه توییتر مجله بیت‌کوین (Bitcoin Magazine) منتشر شد، مشتریان می‌توانند با استفاده از برنامه ‌موبایلی به کیوسک دیجیتالی فروشگاه مک‌دونالد مراجعه کنند و با رمزارز‌های بیت‌کوین و احتمالا تتر هزینه را پرداخت کنند.

طبق اعلامیه‌ی شهر پیشرفته رمزارزی لوگانو، رمزارز‌های بیت‌کوین، تتر و توکن LVGA به عنوان‌ پول رایج و قانونی در این شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در پروژه توسعه رمزارزی لوگانو، به غیر از این فروشگاه زنجیره‌ای، برنامه ریزی شده است تا بیش از ۲۰۰ فروشگاه و کسب و کارهای این شهر، رمزارز را به عنوان شیوه‌ی پرداخت قبول کنند. از طرفی شهروندان، می‌توانند مالیات، هزینه‌ها و عوارض شهری و حتی شهریه‌های مدرسه فرزندان خود را با تتر و بیت‌کوین پرداخت کنند.

خرید به کمک رمزارز در دیگر فروشگاه‌ها

به‌ غیر از السالوادور و شهر لوگانو که توسعه رمزارز در پرداخت‌ها را در برنامه قرار داده‌اند، فروشگاه و کسب‌و کار‌های زنجیره‌ای فراوان دیگری نیز در سراسر دنیا وجود دارند که امکان پرداخت با رمزارز را فراهم کرده‌اند. برای مثال شرکت مایکروسافت به کاربران اجازه خرید نرم‌افزار‌ها و بازی‌ها را با کمک بیت‌کوین در اکانت‌هایشان می‌دهد.

کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای استارباکس نیز به کاربران برخی کشور‌ها اجازه‌ی واریز بیت‌کوین به حساب اینترنتی فروشگاه‌های خود را می‌دهند. پلتفرم استریم ویدیو توییچ هم در حال حاضر از رمزارز‌های بیت‌کوین، بیت‌کوین‌ کش، اتریوم ، ریپل و بایننس پشتیبانی می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.