فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۱۱۰۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چگونه والت ارز دیجیتال خود را امن نگه داریم؟

چگونه والت ارز دیجیتال خود را امن نگه داریم؟

در این مطلب، روش‌هایی برای در امان ماندن از حملات به کیف‌پول (والت) رمزارز ارائه خواهد شد که ‌می‌تواند ریسک از بین رفتن دارایی‌های رمزارزی کاربر را کاهش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برای نگهداری از رمزارز، دو گرینه‌ی والت‌های سرد و گرم وجود دارد. والت‌های گرم، متداول‌ترین کیف‌پول‌های رمزارز هستند که اتصال به اینترنت‌ها همواره برقرار است. نمونه‌های این نوع کیف‌پول‌ها شامل والت تراست، متامسک و اتمیک هستند.

۱- استفاده از کیف والت سرد

کیف‌پول های سرد اما والت‌های افلاینی هستند که به اینترنت متصل نیستند. نمونه کیف‌پول های سرد لجر و کول والت هستند. طبق نظر متخصصان امنیتی، استفاده از کیف‌پول سرد برای نگهداری رمزارز مناسب‌تر و امن‌تر است. اما کیف‌پول های گرم همواره امکان لاگین شدن دارند و در معرض ریسک‌های امنیتی ‌بالاتری هستند.

والت ارز دیجیتال

۲- استفاده از تایید دو مرحله‌ای

احراز هویت دو عاملی، روشی کارا برای حفظ امنیت کیف‌پول رمزارز است. با فعال‌سازی این روش، علاوه بر رمز‌های متداول، کاربر برای ورود به کیف‌پول نیاز به تایید رمز پویایی است که چند دقیقه اعتبار دارد و به آدرسی که در ابتدا آن را برای این نوع احراز مشخص کرده، ارسال می‌شود. مرحله دوم احراز هویت می‌تواند با آدرس ایمیل یا تلفن همراه کاربر صورت گیرد.

۳- نگهداری از عبارت بازیابی والت رمزارز

زمانی که کاربر کیف‌پول رمزارزی را افتتاح می‌کند، به او جمله‌‌ای شامل کلمات مختلف توسط کیف‌پول ارائه می‌شود. برای امنیت کیف‌پول نیاز است تا این عبارت چند کلمه‌ای به ترتیب اولیه نگهداری شود تا در صورت نیاز به بازیابی کیف‌پول از آن استفاده شود. نباید به هیچ‌عنوان این عبارت در اختیار فردی جز صاحب کیف‌پول قرار گیرد. در کیف‌پول‌ها گزینه‌ای برای «رمز را فراموش کردم» وجود ندارد و این عبارت دوازده تا چهارده کلمه‌ای رمز دسترسی شما به کیف‌پول رمزارز است.

۴- نگهداری دارایی‌ها در چند والت رمزارز

یکی از توصیه‌هایی که به سرمایه‌داران صنعت رمزارز می‌شود، عدم نگهداری تمام دارایی رمزارزی‌شان در یک کیف پول است. در صورت از بین رفتن دسترسی و یا هک کیف‌پول، بهتر است تا دارایی ها در چند کیف‌پول رمزارز مطمئن ذخیره‌سازی شود تا ریسک از دست دادن دارایی‌ها کاهش یابد.

۵- دوری از کلاه‌برداری‌های رمزارزی

در دنیای رمزارز‌ها، روزانه ده‌ها پروژه عرضه می‌شوند که جز کلاه‌برداری از کاربران هدفی ندارند. باید در نظر داشته باشید که این کلاه‌بردار‌ها می‌توانند باعث نابودی سرمایه شما و خالی شدن حساب شما شوند.

۶- استفاده از ارتباط اینترنتی امن

بهتر است زمانی وارد کیف‌پول‌ خود شوید که در خانه و یا مکانی امن از لحاظ ارتباط اینترنتی هستید. استفاده از اینترنت‌های ناامن مانند اینترنت مکان‌های عمومی، کافی‌نت و اینترنت محل کار، ریسک هک‌ شدن کیف‌پول رمزارز شما را افزایش می‌دهد.

۷- چک کردن دوباره‌ی آدرس دریافت کننده

دریافت کننده و ارسال کننده رمزارز هر یک دارای آدرس کیف‌پول هستند. اگر می‌خواهید از کیف‌پول خود رمزارزی را انتقال دهید، حتما چندین بار آدرس دریافت کننده را بررسی کنید تا رمزارز را به حساب اشتباهی واریز نکنید. در شبکه بلاک‌چین، معکوس کردن واریز و پس‌گرفتن‌ رمزارز عملا غیرممکن است.

۸-استفاده از آنتی ویروس اپدیت شده

آنتی ویروس‌های مطمئن امروزه، امکانات زیادی برای امنیت کیف‌پول های رمزارز ارائه می‌دهند. استفاده از آنتی ویروسی مطمئن و بروز‌ شده خطر حملات به کیف‌پول شما را کاهش می‌دهد و در صورت مشاهده فعالیتی مشکوک و یا ایمیلی ناشناس به شما هشدار خواهند داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.