فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۴۳۰۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

NFT بخش‌ پذیر چیست؟

NFT بخش‌ پذیر چیست؟

NFT بخش‌پذیر (F-NFT) گونه‌ای از دارایی‌های دیجیتال به شکل توکن‌های غیرقابل تعویض هستند که ویژگی‌های متمایزکننده‌ای را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دارایی‌های دیجیتال به شکل NFT (توکن غیرقابل تعویض)، یکی از جلوه‌های نوآورانه دنیای رمزارز هستند که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. بسیاری از افراد مشهور از جمله دونالد ترامپ، رونالدو، مسی، آنتونی هاپکینز و دیگر هنرمندان هالیوود در سال اخیر کلکسیون‌های NFT خود را به بازار عرضه کرده‌اند.

آشنایی با F-NFT

از لحاظ فنی، یک NFT غیرقابل تقسیم است، مانند آثار هنری که نمی‌توان آنها را به چند قسمت تقسیم کرد. اما NFT‌ها از نوع Fractional، نوعی دارایی‌ دیجیتال هستند که سهمی از یک NFT اصلی را در اختیار خریدار قرار می‌دهند. این نوع‌ توکن‌های غیرقابل تعویض، معمولا با نام F-NFT شناخته می‌شوند. با استفاده از این نوع NFTها، هر فرد می‌تواند بخشی از دارایی‌ای را که ارزش بسیار بالایی دارد، در ازای پرداخت هزینه به‌مراتب کمتر، در اختیار داشته باشد. مالک NFT پس از خرید دارایی گران‌قیمت (یک اثر ‌ان‌اف‌تی کامل)، می‌تواند آن را به قسمت‌های مختلف تقسیم کند و مالکیت آن را دیگر کاربران شریک شود.

تقسیم‌‌‌پذیری NFT چگونه انجام می‌شود؟

در حال حاضر، متدوال‌ترین روش برای بخش کردن توکن غیرقابل تعویض، تبدیل توکن‌های ERC721 به ERC20 است. مالک NFT می‌تواند توکن خود را به بخش‌های مختلف تقسیم کند و در قرارداد هوشمند (اسمارت کانترکت) آنها را به شکل توکن ERC20 بر پایه اتریوم نگهداری کند.

NFT Fractional بخش‌پذیر

مزایای NFT بخش‌پذیر

برقراری دموراکسی یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های این نوع توکن‌های غیرقابل تعویض است. با افزایش شدید قیمت‌های آثار کلکسیون‌های ان‌اف‌تی، بسیاری از علاقه‌مندان توانایی خرید اثر مورد نظر خود با قیمت‌های بالا را ندارند. با کمک توکن‌های غیرقابل تعویض از این نوع، افراد می‌توانند با هزینه کمتری، مالک بخشی از اثر مورد نظر خود شوند. این نوع توکن‌ها برای درآمدسازی هنرمندان آثار دیجیتال نیز مناسب‌تر است، چرا که این اثر بخش‌‌بخش شده، اثر هنری هنرمند را در معرض دید تعداد بیشتری از سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

وبسایت‌های خرید و فروش NFT بخش‌پذیر

چندین پلتفرم‌ خرید و فروش برای این نوع توکن‌های غیرقابل تعویض وجود دارد. Fractional.art پلتفرمی غیرمتمرکز و بر پایه قرار‌داد‌های هوشمند برای خرید و فروش ان‌اف‌تی‌های بخش‌پذیر است. این پلتفرم از دو استاندارد ERC721 و ERC1155 پشتیبانی می‌کند. پلتفرم دیگری به نام Nftfy نیز وجود دارد که قابلیت خرید در استخر، بخش کردن NFT و خرید توکن‌های بخش‌پذیر را دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.