فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۴۳۸۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

این دسته از افراد در بیت کوین سرمایه‌گذاری نکنند!

این دسته از افراد در بیت کوین سرمایه‌گذاری نکنند!

سرمایه‌گذاری و معامله در بیت کوین نیازمند یک سری ویژگی‌های شخصیتی است. از همین جهت، سرمایه‌گذاری بر روی این دارایی‌های نسبتا نوظهور مناسب همه افراد نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با گسترش روزافزون دنیای ارز‌های دیجیتال، بسیاری از افراد به فکر سرمایه‌گذاری در بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال افتاده‌اند. بر اساس آمار، ۱۶ درصد از بزرگسالان در آمریکا، تاکنون در ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. برخی از افراد، سرمایه‌گذاری در بیت کوین را راهی برای کسب درآمد در کنار شغل اصلی خود می‌بینند. هر فرد باید با توجه به وضعیت مالی و ریسک‌پذیری خود درباره سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال تصمیم بگیرد. در ادامه به شخصیت‌هایی که سرمایه‌گذاری در بیت کوین برای آنها نامناسب است، اشاره خواهد شد.

افراد نزدیک به بازنشستگی

بر اساس پیشنهاد کارشناسان، افراد باید در زمان نزدیک به بازنشستگی، تصمیمات دقیق‌تر و هوشمندانه‌ای درباره سرمایه‌گذاری‌های خود بگیرند. از همین جهت، ممکن است سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال که ریسک بالایی دارند، مناسب افرادی نباشد که حقوق بازنشستگی در آینده‌ای نزدیک تنها منبع درآمد آنها خواهد بود.

بیت کوین

افرادی که درکی از ارز‌های دیجیتال ندارند

دنیای ارز‌های دیجیتال بسیار پیچیده و وسیع است. یکی از بزرگترین اشتباهات که افراد می‌توانند مرتکب شوند، سرمایه‌گذاری در دارایی‌ای است که درکی از آن ندارند. انتخاب بهترین رمزارز از میان بیش از ۱۹۰۰۰ پروژه رمزارزی بدون دانش علمی بنیادی و تکنیکال از این بازار، تنها باعث متضرر شدن فرد خواهد شد.

افرادی که پس‌انداز اضطراری ندارند

آمارها نشان داده‌اند که حدود ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها، حتی پس‌اندازی برای سه ماه زندگی بدون حقوق را ندارند. از همین جهت، در صورتی که فرد پس‌انداز اضطراری به میزان کافی در اختیار ندارد و تمامی حقوقش را مصرف می‌کند، سرمایه‌گذاری در بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال مناسب تصمیمی غیرعقلایی است.

افرادی که آرزوی سریع پولدار شدن را دارند

سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال می‌تواند استراتژی بلندمدت مناسبی باشد. ممکن است سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال تا چندین سال سود خاصی نداشته باشد، از همین جهت امید برای سود بالا در مدت زمانی کوتاه اشتباه است. ارز‌های دیجیتال نوسانات شدیدی را تجربه می‌کنند و تعداد پروژ‌ه‌های کلاه‌برداری در این فضا بسیار است. در صورت علاقه به سرمایه‌گذاری در رمزارزها، بهتر است به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت، تعدادی از رمزارزهای مناسب را به عنوان سهمی از سبد پروتفوی خود انتخاب نمایید.

افرادی که ریسک گریز هستند

معاملات رمزارزی پرریسک‌تر از سهام‌ها و ارزهای معمول هستند. اگر کیف‌پول شما هک شود و یا صرافی شما ورشکسته شود، هیچ گونه تضمین و گارانتی‌ای برای بازگشت سرمایه شما وجود ندارد. به همین دلیل است که باید پروژ‌ه رمزارزی‌ای که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید را به دقت بررسی و ارزیابی کنید.

تبعات اقتصادی پیری جمعیت بر ریسک‌پذیری

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.