فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۴۴۴۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آموزش سواد مالی به کودکان به کمک ارز دیجیتال

آموزش سواد مالی به کودکان به کمک ارز دیجیتال

در دنیای امروزی، سواد مالی یکی از مهم‌ترین مهارت‌های مورد نیاز هر فرد است. از همین جهت، آموزش این سواد به کمک ارز دیجیتال به کودکان می‌تواند برای آنها سودمند باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یادگیری مهارت‌ سواد مالی به کودکان از سنین پایین، می‌تواند مزایای زیادی را برای آینده کودکان به همراه داشته باشد. برای این آموزش، می‌توان از دارایی‌های دیجیتال مانند ارز‌های دیجیتال استفاده کرد. آموزش سواد مالی باید تمامی انواع دارایی‌های مالی را در بر بگیرد. بازار ارز‌های دیجیتال نیز امروز به عنوان یکی از مهم‌ترین بازار‌های مالی جهان در حال گسترش است.

سواد مالی با ارز دیجیتال

در حال حاضر، دانش سواد مالی یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های هر انسان است. آموزش روش‌های مدیریت سرمایه، سرمایه‌گذاری و پس‌انداز از سنین پایین به کودکان در تصمیمات آینده مالی آینده می‌تواند تاثیر بسزایی بگذارد. متاسفانه سیستم آموزشی کمتر به مسائل کاربردی و سواد مالی می‌پردازد. از این جهت، والدین می‌توانند از سنین پایین این مهارت‌ها را به کودکان خود آموزش دهند.

آموزش ارز دیجیتال به کودکان

آمار مرکز NFEC نشان داده است که بزرگسالان آمریکایی در سال ۲۰۲۰، به طور متوسط حدود ۱۶۳۴ دلار از درآمد خود را به دلیل عدم مدیریت درست، از دست داده‌اند. در مجموع در سال ۲۰۲۰، آمریکایی‌ها به دلیل عدم دقت در برآورد دخل و خرج خود بیش از ۴۱۵ میلیارد دلار از دست داده‌اند. با توجه به گسترش فضای وب۳، دنیای متاورس و پروژ‌ه‌های متعدد ارز دیجیتال، نیاز به آموزش در این حوزه برای کودکان ضروری است.

آموزش ارز دیجیتال به کودکان

شیوه‌های آموزش

برای درک دنیای پیچیده کریپتو و ارز دیجیتال، نیاز است که ابتدا برخی مسائل پایه را با زبان ساده به کودکان آموزش داد. ویدئو‌های آموزشی متناسب با سنین پایین در اینترنت و کتاب‌های مخصوص کودکان در خصوص این مبحث وجود دارند. به دلیل حجم بالای پروژ‌های ارز دیجیتال، بهتر است که کودک را تنها با چند ارز دیجیتال مشهور مانند بیت‌کوین و اتریوم آشنا کرد. برای علاقه‌مند کردن کودک ابتدا باید درباره آینده ارز‌های دیجیتال و گسترده شدن آنها در جهان توضیح داد و سپس درباره مزایا و معایب آن توضیحات لازم را به صورت مرحله به مرحله داد.

در کنار این اقدامات می‌توان برای آشنایی بیشتر کودک با ارز دیجیتال، در مناسبتی مثل سال نو و یا تولد، به آنها کریپتو هدیه داد و آنها را ترغیب به درک از این دارایی‌های دیجیتال کرد. یکی از دیگر از روش‌ها، پرداخت خرجی ماهانه آنها با ارز‌های دیجیتال و واریز آنها به کیف پول رمزارزی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.