فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۴۷۰۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

NFT موسیقی چیست؟

NFT موسیقی چیست؟

ان‌اف‌تی‌های موسیقی، جلوه‌ای از این دسته دارایی‌های دیجیتال هستند که به شکل آثار صوتی در آمده‌اند. تکنولوژی‌های توکن‌های غیرقابل تعویض نیز به این حوزه وارد شده‌اند و آثار خاص دیجیتالی به شکل موسیقی را ارائه داده‌اند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، ان‌اف‌تی‌های موسیقی، جلوه‌ای از این دسته دارایی‌های دیجیتال هستند که به شکل آثار صوتی در آمده‌اند. تکنولوژی‌های توکن‌های غیرقابل تعویض نیز به این حوزه وارد شده‌اند و آثار خاص دیجیتالی به شکل موسیقی را ارائه داده‌اند.

آشنایی با NFT موسیقی

ان‌اف‌تی‌های (NFT)‌ موسیقی در واقع آثار هنرمند به شکل فایل صوتی و یا موزیک ویدئو هستند که به شکل توکن غیرقابل تعویض در آمده است و بر روی شبکه بلاکچین قرار گرفته است. برای اولین بار در سال ۲۰۲۱، هنرمندان گروه موسیقی‌ کینگز آو لئون (Kings of Leon) آلبوم خود را به شکل توکن غیرقابل تعویض در پلتفرم Yellow heart منتشر کردند که انقلابی در صنعت موسیقی دیجیتال NFT بود. با فروش این کلکسیون، بیش از ۲ میلیون دلار نصیب این گروه شد.

NFT موسیقی گروه Kings of Leon

چرا به NFT موسیقی نیاز داریم؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل نیاز به این نوع توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، کاهش تقاضای جهانی برای سی‌دی‌های موسیقی و دیگر انواع موسیقی‌ها به شکل فیزیکی است. این نسخه‌های فیزیکی جای خود را به سرویس‌های استریم آنلاین داده‌اند. اما، بسیاری از هنرمندان درباره نحوه درآمدسازی از این سرویس‌های استریم انتقاد کرده‌اند. توکن غیرقابل تعویض موسیقی می‌تواند شیوه‌ای مناسب برای حفظ درآمدسازی هنرمند باشد. همچنین، چنین آثاری می‌تواند به مشارکت طرفداران هنرمند نیز کمک شایانی بورزد. از طرفی با پخش آثار به چنین روشی، واسطه‌‌هایی مانند شرکت‌های ضبط، مدیران، شرکت‌های تبلیغاتی و… حذف خواهند شد.

بازار‌های خرید و فروش NFT موسیقی

بازارهای خرید و فروش آثار دیجیتالی موسیقی به شکل توکن‌های غیرقابل تعویض به علاقه‌مندان اجازه خرید و فروش آثار، تجربیات انحصاری و دستیابی به آثار کمیاب را می‌دهد. این نوع آثار دیجیتالی، پدیده‌ای نسبتا تازه هستند و بازار‌های مبادله آنها نیز نوظهور هستند. مشهور‌ترین پلتفرم NFT جهان، اوپن‌سی (Opensea) به کاربران امکان خرید و فروش آثار موسیقی را به شکل توکن‌های غیرقابل تعویض می‌دهد.

یکی دیگر از پلتفرم‌های خرید و فروش این آثار دیجیتالی، NFTTONE است. این پلتفرم غیرمتمرکز به هنرمندان و طرفداران موسیقی قابلیت خرید و فروش این نوع آثار را می‌دهد. دیگر پلتفرم توکن‌های غیرقابل تعویض و از جنس موسیقی، اوپولوس است که یک پلتفرم توزیع غیرمتمرکز است که از ایجاد توکن غیرقابل تعویض بر اساس قوانین کپی رایت حمایت می‌کند. صرافی‌های مشهور بایننس و Crypto.com نیز بازارهایی برای مبادله آثار موسیقی به شکل توکن‌های غیرقابل تعویض دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.