فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۴۷۶۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنتی ویروس وب ۳ چیست و چگونه کار می‌کند؟

آنتی ویروس وب ۳ چیست و چگونه کار می‌کند؟

با گسترش و توسعه فضای نسل جدید اینترنت یا وب ۳، یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه، اقدام به طراحی آنتی ویروس رایگانی کرده است که از کاربران در این فضا محافظت می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وب ۳ یا اینترنت نسل جدید، فضا و بستری است که تمام امور در آن به شکل غیرمتمرکز انجام می‌شود . شرکت متا ( فیسبوک سابق ) ، مایکروسافت و دیگر شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی پروژه‌های مرتبط با فضای نسل سوم اینترنت سرمایه‌گذاری کرده‌اند . یک شرکت در این حوزه نیز برای محافظت از کاربران در این فضا، اقدام به راه‌اندازی آنتی ویروس کرده است .

وب 3 اینترنت نسل سوم

ویژگی‌های وب ۳

نسل سوم اینترنت ویژ‌گی‌های متمایز کننده‌ای را نسبت به وب۱ و وب۲ به کاربر ارائه می‌دهد . عدم تمرکز یکی از ویژ‌گی‌هاست به این معنی که بخش عظیم اینترنت در کنترل نها‌د‌های متمرکز نیست . سیستم‌ پرداخت‌ها در این فضا به شکل پرداخت‌های بومی است و هر پروژ‌ه در این فضا نیاز به سیستم پرداخت مختص به خود را دارد . تکنولوژی بکار رفته در وب ۳ شامل بلاکچین، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است که با وب۲ و وب۱ متفاوت است . در این فضا، محیط سه بعدی کاملا رشد کرده است و به کمک واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) در آن حضور یافت .

دیگر مزیت مهم این نسل از اینترنت، امنیت بالاتر نسبت به فضای وب۲ و وب۱ است چرا که به علت ماهیت فضا، فعالیت هکر‌ها دشوارتر است . همانند فضای وب۲ که آنتی ویروس‌های متعددی برای امنیت در آن طراحی شده‌اند، برای فضای وب ۳ نیز این آنتی ویروس‌ها ساخته شدند که از کاربر در این فضا محافظت و به خطر افتادن دارایی‌های کاربران محافظت کنند .

آنتی ویروس وب 3

آنتی ویروس وب ۳

آنتی ویروس وب ۳، زاییده اندیشه شرکت PixelPlex است که از تجربه متخصصان این حوزه استفاده کرده است تا نقاط ضعف این فضا را شناسایی کند و از کاربران در برابر آنها محافظت کند . آنتی ویروس W3A ، یک افزونه مرورگر است و مانند یک لایه محافظ بین کاربر و خطراتی که در فضای وب ۳ وجود دارد، عمل می‌کند . نسخه معمولی این آنتی ویروس برای همه کاربران رایگان است و در صورت نسخه پرو آن، هزینه ماهانه ۹۹ دلار را دارد .

افزونه ( اکستنشن ) W3A به کاربران این امکان را می‌دهد تا دید عمیقی از نحوه عملکرد پلتفرم هایی که استفاده می‌کنند داشته باشند . این افزونه قرارداد‌های هوشمند را اسکن می‌کند و کد آن را از طریق الگوریتم ساختار گراف تجزیه و تحلیل می‌کند و هر گونه ناهماهنگی را به کاربران اطلاع می‌دهد . این آنتی ویروس در حال حاضر از بلاکچین‌های اتریوم پشتیبانی می‌کند و پشتیبانی از دیگر بلاکچین‌ها نیز به زودی افزوده خواهند شد . یکی دیگر از ویژ‌گی‌های این آنتی ویروس، تشخیص وبسایت‌های فیشینگ است .

توسعه افزونه W3A

بنیان‌گذار این آنتی ویروس اعلام کرده است که این آنتی ویروس در حال گسترش دامنه کیف‌پول‌ها و بلاکچین‌های پشتیبانی‌ شده است و به زودی بلاکچین بایننس و سولانا نیز به بلاکچین‌های مورد پشتیبانی این آنتی ویروس افزوده خواهند شد .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.