خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۸۱۸۰

معرفی ارز دیجیتال ریپل

معرفی ارز دیجیتال ریپل

اکس‌آرپی (XRP) یا ریپل، ششمین رمزارز بازار ارز دیجیتال از لحاظ حجم معاملات است و در ادامه به بررسی این رمزارز محبوب پرداخته خواهد شد.

شهاب شبیری | به گزارش تجارت‌نیوز ، دنیای کریپتو پر از رمزارزهای متفاوت و رنگارنگ است که بسیاری از آنها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد هستند. داشتن ویژگی منحصر به فرد را می‌توان مهم‌ترین عامل رشد و همه‌گیری هر یک از ارزهای بازار دانست. رمزارز ریپل علی رغم دارا بودن حجم معاملات بسیار زیاد، کمتر مورد توجه و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

ریپل چیست؟

ریپل یا اکس‌آرپی یک رمزارز متن باز، بدون نیاز به مجوز و متمرکز است که در سال 2012 راه‌اندازی شد. مزایای این سرویس کارمزد کم، سرعت بالا، مقیاس پذیری بالا و دوستدار محیط زیست بودن است. هر تراکنش در این شبکه بین 3 تا 5 ثانیه به طول می انجامد و با هزینه 0.0002 دلار انجام می‌شود. شبکه ریپل قادر به پردازش 1500 تراکنش در هر ثانیه به صورت همزمان است. تولید کربن دی اکسید کم به واسطه این رمزارز و قابلیت توکن سازی سفارشی نیز ویژگی‌های ارزشمند این ارز محبوب به شمار می‌روند.

پشت پرده ریپل چه کسانی هستند؟

در سال 2012، دیوید شوارتز، جد مک‌کالب و آرتور بریتو شبکه (اکس‌آرپی لجر) را تاسیس کردند. بلافاصله رمزارز این شبکه با نام اکس‌آرپی به عنوان جایگزینی سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر بیت‌کوین به بازار عرضه شد. سپتامبر همان سال تیم بنیان‌گذاران اکس‌آرپی به همراه کریس لارسن، شرکت ریپل را تاسیس کردند.

ویژگی های منحصر به فرد ریپل

اکس‌آرپی (XRP) طیف گسترده‌ای از موارد استفاده مربوط به پرداخت‌ها و تراکنشات مالی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. انعطاف پذیری و پشتیبانی از زبان‌های متعدد برنامه‌نویسی در کنار ابزارهای قدرتمندی که در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرند، ویژگی‌های منحصر به فرد اکس‌آرپی محسوب می‌شوند. توسعه دهندگان اکس‌آرپی (XRP) لجر 80 میلیارد واحد اکس‌آرپی به شرکت ریپل هدیه دادند. ریپل از این سکه‌ها در شبکه پرداخت جهانی خود یا (ریپل نت) استفاده می‌کند.

فرایند ایمنی اکس‌آرپی لجر

برخلاف بیت‌کوین یا اتریوم اکس‌آرپی لجر از مکانیسم (اجماع فدرال شده) به عنوان روش اعتبارسنجی تراکنش ‌استفاده می‌کند. تراکنش‌ها در این شبکه ازطریق سرورهای مستقل تعیین شده جهت اعتبار سنجی، تایید می‌شوند. در این سرورها، شبکه در مورد ترتیب و نتیجه تراکنش‌ها تصمیم‌گیری می‌کند. همه سرورهای شبکه هر تراکنش را طبق قوانین یکسان پردازش می‌کنند. هر تراکنشی که از پروتکل پیروی کند بلافاصله تایید می‌شود. همه تراکنش‌ها عمومی و شفاف هستند و هرکسی می‌تواند اعتبارسنجی‌ها را انجام دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.