خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۶۷۵۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:‌

پروتکل شیباریوم چیست؟/ شبکه تحت حمایت شیبا کیف‌پول‌های آن را یک شبه سه‌برابر کرد

پروتکل شیباریوم چیست؟/ شبکه تحت حمایت شیبا کیف‌پول‌های آن را یک شبه سه‌برابر کرد

شیباریوم به دنبال معرفی پتانسیل پروژه Shiba Inu فراتر از منشأ آن به عنوان یک میم کوین است.

امیرمحمد شریفی| به گزارش تجارت‌نیوز ، شیباریوم یک شبکه لایه ۲ اتریوم است که توسط توکن‌های SHIB شیبا اینو پشتیبانی می‌شود و بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است. طبق وبلاگ Shiba Inu Ecosystem، این لایه «قصد دارد، به عنوان یک پروتکل، بر روی شبکه‌های بلاکچین موجود کار کند و امکان پردازش تراکنش‌های سریع‌تر، ارزان‌تر و خصوصی بیشتری را در خارج از زنجیره فراهم کند؛ درحالی که همچنان از لحاظ امنیت به بلاکچین زیربنایی (اتریوم) متکی است.»

شیباریوم بر روی بلاکچین اتریوم

پس از یک شروع دشوار، شیبا اینو در 28 آگوست 2023 پایان عملیات Bridging شیباریوم را اعلام کرد. رخدادی که مدت‌ها منتظر آن بوده‌ایم. شیباریوم در 16 آگوست راه‌اندازی شد، اما روز بعد، تراکنش‌ها به مدت 11 ساعت ضعیف و حدود 1.7 میلیون دلار اتریوم در پل بین شبکه‌های اتریوم و شیباریوم گیر کرده بود.

Bridging عمل انتقال دارایی از لایه 1 به لایه 2 است. اصطلاح Layer-1 به پروتکل بلاکچین زیربنایی و در این مورد اتریوم اشاره دارد. در همین حال Layer-2، پروتکل دیگری است که مانند Shibarium روی بلاکچین زیربنایی ساخته شده است.

در عرض دو روز، تعداد تراکنش‌های روزانه دو برابر شد و تعداد آدرس‌های کیف پول از بیش از 100هزار به بیش از 330 هزار رسید.

هدف از ایجاد شیباریوم چیست؟

Shibarium با تمرکز بر برنامه‌های متاورس و بازی و همچنین به عنوان یک گزینه مقرون‌به‌صرفه برای برنامه‌های DeFi، به دنبال نمایش پتانسیل‌های پروژه Shiba Inu فراتر از منشأ آن به عنوان یک میم کوین است.

شیباریوم به گونه‌ای طراحی شده است که دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر برای Shib: The Metaverse را که به گفته این شرکت در پایان سال 2023 راه اندازی می‌شود، فراهم کند.

رشد اندک شیبا بعد از انتقال به لایه دوم ( Shibarium )

خبر موفقیت عملیات Bridging شیباریوم تأثیر چندانی بر ارزش SHIB نداشت. $BONE که توسط Shiba Inu در ژوئیه 2021 راه اندازی شد، توکن بومی در پروتکل Shibarium است. در ادامه توکن مذکور نیز تحت تأثیر این خبر قرار نگرفت. حتی در همان دوره 48 ساعته، ارزش Bone Shibaswap از 1.29 دلار به 1.27 دلار کاهش یافت.

با از تب‌وتاب افتادن دنیای متاورس، آینده شیبا و شیباریوم در هاله‌ای از ابهام است. طبق گزارش‌های این شرکت، عملکردها و کاربرد شیبا با پدید‌آمدن شیباریوم ارتقاء یافته است، اما این ویژگی‌های جدید مربوط به طرف عرضه است و به‌تنهایی ارزش شیبا را تعیین نمی‌کند. نکته‌ مهم‌تر توجه یا تقاضا برای این میم کوین‌هاست. باید در آینده دید که آیا دوباره توجه‌ها به پروژه‌های بلندپروازانه‌ای چون متاورس جلب می‌شود یا خیر.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.