کد مطلب: ۹۰۱۷۱۷

دنیای متنوع و چالش‌برانگیز آلت‌ کوین‌ ها

دنیای متنوع و چالش‌برانگیز آلت‌ کوین‌ ها

آلت‌کوین‌ها به انبوهی از رمز ارزها گفته می‌شود که پس از بیت‌کوین، به عنوان اولین رمز ارز، ظهور کردند. این رمز ارزها در بعضی موارد، جایگزین‌هایی برای بیت‌کوین به حساب می‌آیند و هر کدام ویژگی‌ها و اهداف منحصر به فرد خود را دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بعد از پیدایش بیت کوین کاربران زیادی جذب چنین ایده شدند و طولی نکشید تا ارز دیجیتال تبدیل به یک حوزه‌ جذاب برای توسعه‌دهندگان شود. آلت کوین ترکیبی از دو کلمه‌ (alternative) و (coin) است. مکانیزم آنها مثل بیت کوین است. آلت کوین ها از ابتدا برای تکمیل بیت کوین به وجود آمدند. به سیستم بیت کوین ایراداتی مثل کندی سرعت تراکنش‌ها و سختی استخراج وارد بود. آلت کوین به عنوان یک مدل تکامل یافته از بیت کوین به بازار عمومی عرضه شد. 

امروزه بیت کوین بر بازار جهانی به شکل اساسی تاثیر می‌گذارد. شما می‌توانید تاثیرات تحرکات بی‌سابقه بیت کوین را بر بازار آلت کوین ها از اینجا مشاهده کنید.

آلت کوین ها: طیف وسیع از رمزارزها

تنوع در آلت‌ کوین‌ها بسیار چشمگیر است. برخی به دنبال بهبود بیت‌کوین هستند، برخی دیگر اهدافی مانند ارائه خدمات مالی غیرمتمرکز یا پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را دنبال می‌کنند.

هزاران آلت‌ کوین در حال حاضر وجود دارد و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. انتخاب بهترین آلت‌ کوین برای سرمایه‌گذاری، نیازمند تحقیق و بررسی دقیق است.

آلت‌ کوین‌ ها فرصت‌های سرمایه‌گذاری جذابی را برای سرمایه‌گذاران جسور فراهم می‌کنند، اما با ریسک‌های ذاتی نیز همراه هستند.

آلت کوین ها و بیت کوین:

Bitcoin-vs-Altcoins-Comparison-Image

بسیاری از آلت کوین ها مانند لایت کوین و اتریوم، شباهت زیادی به بیت کوین دارند. آنها به عنوان ارز دیجیتال برای ذخیره ارزش و انجام تراکنش ها به کار می‌روند. با این وجود، تفاوت‌هایی در جزئیات مانند سرعت تراکنش، الگوریتم استخراج و بلاک چین آن‌ها مشاهده می‌شود.

در مقابل، آلت کوین هایی مانند دوج کوین با هدف سرگرمی و یا IOTA برای کاربردهای خاص در اینترنت اشیا، مسیری متفاوت را دنبال می‌کنند.

کاربردهای متنوع:

 آلت کوین ها به واسطه‌ کابرد متفاوتی که نسبت به بیت کوین دارند، به وجود آمده‌اند. بنابراین رمز بقای این دست از رمزارزها، کاربرد متفاوت‌شان است. آلت کوین هایی که صرفاً تقلیدی از بیت کوین باشند، شانس کمی برای موفقیت در بلندمدت خواهند داشت. برخی از کاربردهای آلت کوین ها عبارت‌اند از:

  • پرداخت های سریع و ارزان: آلت کوین هایی مانند لایت کوین و ریپل برای تراکنش‌های سریع و ارزان بین المللی مناسب هستند.
  • قراردادهای هوشمند: اتریوم بستری برای قراردادهای هوشمند خودکار و غیرمتمرکز ارائه می‌دهد.
  • تأمین مالی غیرمتمرکز: آلت کوین هایی مانند MakerDAO وام‌های بدون نیاز به واسطه را امکان پذیر می‌کنند.
  • هویت دیجیتال: آلت کوین هایی مانند Civic و SelfKey به کاربران امکان کنترل هویت دیجیتال خود را می‌دهند.
  • اینترنت اشیا: (I.O.T) که برای تراکنش‌های امن و کارآمد در دستگاه های متصل به اینترنت اشیا طراحی شده است.

آیا ممکن است آلت کوین ها بی‌ارزش شوند؟

همانطور که گفته شد اعتبار آلت کوین ها به واسطه‌ی مزایایی است که در نسبت با بیت کوین معرفی می‌کند. ویژگی‌هایی که کمی بالاتر به طور خلاصه به آنها پرداخته شد. از طرفی بعد از پیدایش بیت کوین ارزهای دیجیتال انواع و اقسام مختلفی در خود دیده‌اند که مقدار زیادی از این رمزارزها امروزه در میان اسامی دیگر گم شده و از یاد رفته‌اند.

زنده بودن و معتبر بودن آلت کوین ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. بعد از ذکر مورد اول باید به اهمیت مقررات عرضه‌ی عمومی این رمزارزها اشاره کرد. آلت کوین‌ها زمانی می‌توانند در طول زمان ارزش خود را حفظ کنند که با قوانین و مقررات تطبیق پیدا کنند. 

مورد حیاتی دیگر توسعه و نوآوری در این راستا است. ارتقای فناوری امروزه شرط اساسی بقای هر سیستمی است. سرعت تکنولوژی امروزه به حدی بالاست که هر چیزی که توان پیشرفت و تکامل را نداشته باشد پشت سر خود رها می‌کند. 

 

چند نمونه از آلت کوین ها:

  • لایت کوین: اگر بیت کوین را طلا در نظر بگیرید، لایت کوین را می‌توان نقره ارزهای دیجیتال دانست. بدین تریب از این رمزارز برای مبادلات روزمره و ساده‌ترین استفاده می‌شود.
  • اتریوم: علاوه بر نقش ارز دیجیتال، بستری برای برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) با قابلیت‌های متنوع ارائه می‌دهد. این رویکرد غیرمتمرکز موجب آزادی بیشتر کاربران و حذف واسطه‌ها به نفع قراردادهای هومند را به همراه دارد.
  • دوج کوین: با استفاده از یک میم اینترنتی محبوب، به عنوان "ارز دیجیتال شوخی" شناخته می‌شود و کاربردی در زمینه انعام دهی در شبکه های اجتماعی دارد.
  • IOTA: از ساختاری به نام Tangle برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کند و تمرکز آن بر پرداخت‌های ایمن در مبادلات مربوط به اینترنت اشیا است.  
  • Pantos: به دنبال ارائه استانداردهای جدید برای انتقال توکن بین بلاک‌چین‌های مختلف است. شما با استفاده از این رمزارز، می‌توانید توکن مورد نظر خود را ایجاد و مبادله کنید. از این ارز برای پرداخت کالاها استفاده می‌شود.

اخبار حوزه رمز ارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همانطور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ی کافی است. این گزارش توسط تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم، ارائه نمی‌دهد.

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.