خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۲۱۹۳

تجارت‌نیوز، گزارش می‌دهد:

اطلاعات پنهان در رنگین کمان بیت کوین چیست؟

اطلاعات پنهان در رنگین کمان بیت کوین چیست؟

مدت‌ها می‌شود که نمودار رنگین کمان بیت کوین به عنوان یک ابزار کارامد برای تحلیل بازار به کار گرفته می‌شود. این نمودار از کجا پیدا شد و چگونه می‌توان با آن کار کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، نمودار رنگین کمان بیت کوین تبدیل به یک ابزار قدرتمند و کارا برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران شده است. این ابزار به آن‌ها کمک می‌کند تا فهم بهتری از بازار داشته داشته و در انتخاب موقعیت‌های فروش یا خرید و به طور کلی در سرمایه‌گذاری عملکرد بهتری داشته باشند.

در این گزارش به چیستی نمودار رنگین کمان بیت کوین، به تاریخچه آن و همینطور روش استفاده از نمودار رنگین کمان بیت کوین می‌پردازیم؛ در نهایت با بررسی میزان دقت این نمودار به گزارش پایان می‌دهیم.

رنگین کمان بیت کوین چیست؟

رنگین کمان بیت کوین، یک ابزار تحلیل تکنیکال که حرکات تاریخی بیت کوین را نشان می‌دهد. این ابزار تحلیلی به خاطر استفاده از رنگ‌های متعدد برای نشان دادن مفاهیم مختلف، به نمودار رنگین کمان بیت کوین شهرت یافته است.

 هر کدام از این رنگ‌ها بیانگر یک محدوده قیمتی است. رنگین کمان بیت کوین از هفت باند و محدوده رنگی تشکیل شده است که هر کدام از این رنگ‌ها برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران معناهای متفاوتی در بر خواهند داشت.

Bitcoin-stock-to-flow-model-vs-rainbow

رنگ‌ها چه می‌گویند؟

  • قرمز تیره: 0% تا 20% افزایش
  • قرمز: 20% تا 50% افزایش
  • نارنجی: 50% تا 100% افزایش
  • زرد: 100% تا 200% افزایش
  • سبز: 200% تا 400% افزایش
  • آبی: 400% تا 800% افزایش
  • بنفش: 800% افزایش و بالاتر

تاریخچه رنگین کمان بیت کوین

تاریخچه رنگین کمان بیت کوین را می‌توان جالب توصیف کرد. پیشینه‌ پیدایش این نمودار را می‌توان به همان روزهای ابتدایی عرضه عمومی بیت کوین ارجاع داد. اولین نسخه این نمودار در ردیت (reddit) توسط  یک کاربر با نام Azop منتشر شد. او در آن زمان یک راه جالب برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین به جهان معرفی کرد که امروزه نسخه پیشرفته آن راهگشای بسیاری از معامله‌گران است.

البته نسخه دوم نمودار رنگین کمانی که توسط یک کاربر دیگر منتشر و به عنوان یک ابزار تحلیل تکنیکال شناخته شد. این نسخه دوم نمودار رنگین کمان بیت کوین بود که با اضافه کردن ساختاری پیچیده به ساخت آن، این نمودار را تبدیل به یک ابزار پیشرفته برای تحلیل قیمت بیت کوین کرد.

در گذر زمان رنگ‌ها به تکامل رسیدند و نمودار شکل کامل‌تری به خود گرفت. امروزه هر محدوده‌ی رنگی را می‌توان با زبان این نمودار، به یک پیش‌بینی از میزان افزایش قیمت ترجمه کرد.

این نمودار در گذر زمان توسط معامله‌گران بیشتری شناخته شد و در سرمایه‌گذاری‌های بیشتری مورد استفاده قرار گرفت. تحلیل عملکرد و روند قیمت بیت کوین به عنوان یک بازار بسیار پرتلاطم، دغدغه بسیاری از تحلیلگران این بازار شده است. رقابتی جدی برای رسیدن به بهترین بینش یک جنبه‌ و از طرف دیگر ثبت سود در این بازار مسئله‌ای است که خیلی‌ها را به خود مشغول کرده است.

چگونه از نمودار رنگین کمان بیت کوین استفاده کنیم؟

اکنون که با مفهوم نمودار رنگین کمان بیت کوین و تاریخچه آن آشنا شدیم، می‌توان طریقه مصرف و استفاده آن را نشان داد. این نمودار فرصت‌های بالقوه خرید و فروش را به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران معرفی می‌کند. همچنین این نمودار به افرادکمک می‌کند تا سلامت بازار را تعیین کنند اما همه‌ این‌ها چگونه رقم می‌خورند؟

در این قسمت به چند مورد کلی هنگام استفاده از نمودار رنگین کمانی بیت کوین اشاره می‌کنیم تا نتیجه بهتری از آن استخراج شود.

ابتدا باند قیمت را شناسایی کنید: این مسئله به شما کمک می‌کند که در اولین قدم قدرت تشخیص داشته باشید. تشخیص این نکته که در حال حاضر بیت کوین بیشتر یا کمتر ارزش‌گذاری شده است. 

به دنبال فرصت خرید بالقوه باشید: اگر قیمت بیت کوین در محدوده‌های رنگی پایین نمودار رنگین کمان بیت کوین باشد، به این معناست که آماده اوج گیری است. این بدین معناست که شما می‌توانید از فرصت خرید استفاده کنید و سود خود را ثبت کنید.

فرصت‌های فروش را بشناسید: همانطور که رنگ‌های پایین رنگین کمان، بیانگر فرصت‌های خرید هستند. رنگ‌های بالایی جدول، فرصت‌های بالقوه فروش هستند.

روند‌ها را بشناسید: این نمودار کمک شایسته‌ای به شما می‌کند تا روندها را بشناسید. شناخت روندها در مدل سرمایه‌گذاری شما تاثیر زیادی خواهد داشت. این دانش به شما کمک می‌کند تا بازار را بهتر درک کنید و از اشتباهات فاحش دوری کنید.

از ابزارهای دیگر هم استفاده کنید: همیشه به یاد داشته باشید که یک ابزار به تنهایی برای نتیجه‌گیری کافی نیست. شما نیاز دارید تا دیدگاه خود را قوی کنید. هرچه بتوانید از زوایا و جنبه‌های مختلفی بازار را تحلیل کنید، پیش‌بینی شما دقیق‌تر خواهد بود. 

به یاد داشته باشید که بازار یک خاصیت ذاتی دارد. غیر قابل پیش‌بینی بودن در ذات بازار است. بازارهای جهانی از عوامل مختلف بیرونی تاثیر می‌پذیرند. اتفاقات متعددی در جهان در حال رقم خوردن هستند که وابته به ابعادشان در بازارهای مختلف تاثیر می‌گذارند. 

اما تحلیل بیشتر احتمال خطا را کاهش می‌دهدو شما را به پیش‌بینی‌های بهتر نزدیک می‌کند.

آیا رنگین کمان بیت کوین دقیق است؟

این ابزار از محبوبیت بالایی در بین تحلیل‌گران برخوردار است. سوالی که برای بیشتر تازه‌واردان به این حوزه پیش می‌آید این است که ایا این ابزار تا چه حد می‌تواند مفید و دقیق باشد. 

هر چند که این نمودارها در گذر زمان توانسته‌اند چرخش‌ها و روندهای تاریخی قیمت کوین را پوشش دهند، اما باز هم به عنوان یک ابزار، کنار دیگر ابزارها قرار می‌گیرد. منتقدان این نمودار معتقدند که نمودار رنگین کمان بیت کوین، از شکل ساده‌ای برای تحلیل قیمت‌ها استفاده می‌کنند و این شکل ساده قادر به توضیح ظرایف بازار نیستند. 

در نهایت دقت استفاده از نمودار رنگین کمان بیت کوین، به نحوه استفاده از آن و زمان استفاده از آن بازمی‌گردد. معامله‌گرانی که صرفا به این نمودار تکیه می‌کنند احتمالا در تحلیل‌های خود به مشکل خواهند خورد. 

نمودار رنگین کمان بیت کوین می‌تواند ابزاری ارزشمندی باشد برای افرادی که از آن به عنوان یک ابزار مکمل استفاده می‌کنند. این ابزار مکمل همانطور که ذکر شد ابزار کارامدی برای شناخت روند بازار است.

در نهایت باز هم تکرار می‌کنیم که نمودار رنگین کمان بیت کوین تنها یک ابزار در کنار دیگر ابزارها است. کارامد بودن یا نبودن آن بسته به نحوه‌ی استفاده از آن‌ها بازمی‌گردد. این خود معامله‌گر است که به این ابزارها ارزش می‌دهد. 

اخبار حوزه رمز ارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همانطور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ی کافی است. این گزارش توسط تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم، ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.