فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۹۱۶۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معاملات دارایی‌های توکنیزه شده در بورس اوراق بهادار استرالیا

معاملات دارایی‌های توکنیزه شده در بورس اوراق بهادار استرالیا

در جهت بهره برداری از فناوری‌های نوین، بورس اوراق بهادار استرالیا به سمت معاملات دارایی‌های توکنیزه شده گام بر می‌دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از کوین‌تلگراف رایان مک کال، مدیرعامل Zerocap گفت: «در حال حاضر یک پیشنهاد بسیار ارزشمند وجود دارد که اساساً می‌توانیم هر دارایی را توکن کنیم و آن را به اکوسیستم ASX (بازار بورس اوراق بهادار استرالیا) متصل کنیم.»

شرکت‌های موجود در بورس اوراق بهادار استرالیا (ASX) می‌توانند پس از یک آزمایش اثبات مفهومی موفقیت‌آمیز که توسط پلتفرم سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال Zerocap هدایت می‌شود، اوراق قرضه، سهام، وجوه یا اعتبارات کربنی (اعتبار کربن مجوزی است که به یک مالک اجازه می‌دهد مقدار معینی دی اکسید کربن یا سایر گازهای گلخانه‌ای منتشر کند) را معامله کنند.

ایجاد سرویس جدید

روز دوشنبه، پلتفرم سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال Zerocap مستقر در ملبورن به کوین‌تلگراف گفت که با موفقیت از Synfini‌) Synfini،‌ به عنوان یک سرویس، شامل تمام زیرساخت‌ها، پلت‌فرم، نر‌م‌افزار و خدمات اتصال است که مشتریان برای ساختن یک برنامه‌ دفتر کل توزیع شده‌به آن نیاز دارند). برای پل زدن بر زیرساخت حفاظتی خود روی پلتفرم به‌عنوان بخشی از یک برنامه‌آزمایشی استفاده کرده‌است. این موضوع امکان داد و ستد و واضح سازی دارایی‌های توکن شده‌ مبتنی بر اتریوم را فراهم می‌کند.

این آزمایش بخشی از پروژه تسویه‌ حساب مبتنی بر فناوری دفتر کل توزیع شده‌(DLT) بورس اوراق بهادار استرالیا (ASX) است. که در ماه نوامبر راه‌اندازی شد. این پلتفرم به‌ مشتریان امکان دسترسی به زیرساخت DLT و خدمات دفترکل ASX را می‌دهد. و آن‌ها را قادر می‌سازد تا برنامه‌های بلاک چین را از روی آن بسازند.

رایان مک کال، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Zerocap اظهار داشت که این اتفاق سال گذشته رخ داد. همچنین، توجه زیادی در حوزه نهادی به خود جلب کرد. به‌ویژه از سوی شرکت‌هایی که در حال بررسی راه هایی برای توکن کردن و تجارت اوراق قرضه، وجوه یا اعتبارات کربنی هستند.

مک کال گفت: «با اندیشیدن فراتر از بیت‌کوین، اتریوم و سایر دارایی‌های رمزنگاری، توکن سازی اوراق قرضه، سهام، دارایی، اعتبارات کربنی، سهام خصوصی و هر چیزی که اساساً هردارایی که نقدینگی ندارد را توکن کنیم. در نهایت را به واسطه پلی وارد اکوسیستم ASX کنیم.»

کاهش هزینه‌ها

مک کال بیان کرد، شرکت‌هایی که با بازارهای غیرشفاف و دسترسی دشواری مانند اوراق قرضه و اعتبارات کربن سر و کار دارند. به دنبال راه‌هایی برای کاهش مؤثر هزینه‌ها، صرفه‌جویی در زمان صدور و باز کردن دسترسی و همچنین سرمایه‌گذاری گسترده‌تر از طریق پیشنهادات توکنی هستند.

این فعال حوزه دارایی‌های دیجیتال در ادامه پیشنهاد کرد که Zerocap می‌تواند به دنبال راه‌اندازی رسمی خدمات توکن‌سازی دارایی و معاملات از طریق Synfini به مؤسسات در آینده‌نزدیک باشد، زیرا مراحل لازم برای تأیید قانونی را روشن کرده‌است.

مک کال همچنین تأکید کرد که با توجه به اینکه بورس اوراق بهادار استرالیا منبع معتبری برای میزبانی معاملات دارایی‌های دیجیتال است. انجام این کار احتمالاً نگرانی سازمانی در مورد ریسک طرف مقابل مربوط به بخش کریپتو را کاهش می دهد.

کاربرد گسترده یک پلتفرم

مدیرعامل Zerocap همچنین پیشبینی کرد که Synfini احتمالاً توسط طیف گسترده‌ای از شرکت‌ها استفاده خواهد شد، زیرا این پلتفرم کاربرپسند است و بسیاری از متغیرها را برای شرکت‌ها حذف می‌کند.

او گفت: «اگر یک متولی یا مدیر صندوق یا هر توسعه‌دهنده بخواهد بیاید و یک برنامه بلاک‌چین بسازد، می‌تواند این کار را در پلتفرم Synfini انجام دهد. بدون اینکه واقعاً نگران مدیریت زیرساخت‌ها باشد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.