خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۰۰۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحریم رمزارزی روسیه چه تبعاتی دارد؟

تحریم رمزارزی روسیه چه تبعاتی دارد؟

با توجه به همه پرسی اخیر که دولت روسیه در بخش‌های شرقی اوکراین برگزار کرده، تحریم‌های جدیدی توسط اتحادیه اروپا در زمینه رمزارزها بر علیه مسکو اعمال خواهند شد.

شهاب شبیری/ به گزارش تجارت‌نیوز، با توجه به همه پرسی اخیر که دولت روسیه در بخش‌های شرقی اوکراین برگزار کرده، تحریم‌های جدیدی توسط اتحادیه اروپا در زمینه رمزارزها بر علیه مسکو اعمال خواهند شد.

برگزاری همه‌پرسی در مناطق دونتسک، خرسون، لوهانسک و زاپوریژیا توسط روسیه واکنش کشورهای غربی را در پی داشته است. این اقدام بحث برانگیز کرملین منجر به وضع تحریم های جدیدی بر علیه مسکو شده که بخشی از این تحریم‌ها محدودیت‌هایی در زمینه رمزارزها را باعث می‌شود.

جزئیات تحریم رمزارزی روسیه

تاکنون تحریم‌هایی با هدف جلوگیری از عملکرد حساب‌ها و کیف پول‌های روسی در زمینه مبادله رمزارزها وجود داشت. این تحریم‌ها سبب می‌شدند کیف پول‌هایی با ارزش بالای ۱۰ هزار یورو محدود شوند اما در هشتمین دوره از تحریم‌ها، محدودیت‌ها همه کیف پول‌ها را شامل می‌شود. این محدودیت‌ها نیز بدون در نظر گرفتن این مبادلات خواهند شد. در این تحریم‌ها ارائه خدمات از سوی شرکت‌های فعال در این زمینه مانند صرافی‌ها به تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی روس ممنوع شد.

تحریم‌های جدید شامل سقف هفت میلیارد یورویی واردات به کشور روسیه در جهت تلاش برای مهار کردن جنگ نیز می‌شوند.

همچنین تحریم‌هایی در حوزه صادرات نفت روسیه نیز وضع گردید. این بسته شامل اعمال سقف قیمتی مربوط به حمل و نقل دریایی نفت روسیه برای کشورهای ثالث می‌شود.

موضع اروپایی‌ها در قبال تحریم‌ها

همانطور که گفته شد مقامات اروپایی در روزهای اخیر رفراندوم برگزار شده در مناطق شرقی اوکراین را ساختگی و غیررسمی می‌دانند. نمایندگان پارلمان اروپا نیز ضمن باطل و بی‌اعتبار خواندن این رفراندوم خواهان تحریم‌های بیشتر علیه کشور روسیه شدند لذا معتقدند تحریم‌ها اثر بخشی لازم را داشته است. از همین رو انتظار می‌رود محدودیت‌های روزافزونی در زمینه رمزارزها برای معامله‌گران روسی اعمال شود که کار را برای دولت این کشور نیز دشوارتر خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.