خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۱۲۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رکورد حساب‌های رمزارز در برزیل شکسته شد

رکورد حساب‌های رمزارز در برزیل شکسته شد

رمزارز‌ها توانسته‌اند طرفداران زیادی را در کشور برزیل جذب خود کنند. همین علاقه‌مندی باعث شده که شهروندان و شرکت‌های برزیلی در رمزارز‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اداره مالیاتی کشور برزیل آمار و گزارشاتی ماهانه درباره میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های این کشور در رمزارز منتشر می‌کند. اداره مالیاتی قصد دارد با این گزارش ماهانه، روند استفاده و مقادیر سرمایه‌گذاری شده به شکل رمزارز را محاسبه کند.

رکورد زنی حساب‌های رمزارزی

بر اساس آمار و ارقام ماه آگوست سازمان مالیاتی کشور برزیل (RFB)، مشخص شده است که بیش از ۱۲ هزار شرکت برزیلی در فرم خود اظهاریشان اعلام کرده‌اند که حساب و اندوخته‌های رمزارزی دارند. این رقم، رکوردی تازه به‌شمار می‌رود که در ترازنامه‌های ۱۲ هزار و ۵۳ شرکت فعال در این کشور به ثبت رسیده است.

این رقم نسبت به گزارش ماه جولای، ۶.۱٪ رشد را تجربه کرده است. طبق آمار بانک مرکزی بزریل، محبوب‌ترین رمزارز برای شرکت‌های دارای حساب رمزارز، بیت‌کوین و سپس استیبل کوین تتر است.

آمار معاملات رمزارزی اشخاص حقیقی

آمار و ارقام مرتبط با معاملات رمزارزی افراد حقیقی در برزیل نشان می‌دهد که تفاوت ارقام ماه آگوست با جولای، به میزان سرمایه‌گذاری در رمزارز‌ها برمی‌گردد. به دلیل وضعیت نزولی کل بازار رمزارز‌ها، رقم کل سرمایه‌گذاری افراد در برزیل از ۳.۴ میلیارد دلار در جولای به ۲.۱ میلیارد دلار در آگوست رسیده است.

بیشترین میزان معاملات با رمزارز تتر ثبت شده است که برابر با ۸۰ هزار معامله و با ارزش حدودی ۱.۴۲ میلیارد دلاری است. بیت‌کوین در رده دوم با ارزش معاملات ۲۷۰ میلیون دلار قرار گرفته است، اما تعداد معاملات آن بسیار بالاتر از تتر و برابر با ۲.۱ میلیون معامله به ثبت رسیده است. دیگر رمزارز‌های محبوب اشخاص حقیقی‌ شامل استیبل کوین USD Coin، اتریوم و توکن دیجیتال بزریل (BRZ) است.

برزیل

طرفداران رمزارز در برزیل

رمزارز‌ها در کشور بزریل همانند بسیاری از کشورهای دیگر، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. طبق آمار‌ها، کشور برزیل یکی از پنج کشور بزرگ در زمینه سرمایه‌گذاری در رمزارز است. در‌حال حاضر، کشور برزیل دارای تعداد قابل توجهی دستگاه خودپرداز (atm) در کلان شهر‌های خود است.

طبق گزارش Crypto Pulse، هفتاد و هفت درصد از شهرواندان برزیلی به رمزارز‌ها اطمینان دارند. شرکت‌های متعددی در این کشور خود را با رمزارز‌ها تطبیق داده‌اند و در پرداخت‌هایشان گزینه‌ی پرداخت با رمزارز را فعال کرده‌اند. به دلیل حجم بالای استقبال از معاملات رمزارزی در این کشور، صرافی مشهور بایننس (Binance) فعالیت خود در این کشور را افزایش داده است و در مهرماه سال جاری، دو دفتر جدید در برزیل افتتاح کرده است.

قوانین رمزارز در برزیل

کشور برزیل همانند بسیاری از کشور‌ها سال‌هاست که به دنبال ایجاد سیستم و چارچوبی قانونی برای رمزارز‌ها در این کشور است. از سال ۲۰۱۵ تا‌کنون لایحه‌های پیشنهادی متفاوتی درباره قوانین، جلوگیری از پولشویی و صرافی‌های غیرقانونی رمزارز در کنگره‌ی برزیل مطرح شده است.

در این کشور محدودیتی برای استخراج (ماین) رمزارز وجود ندارد. البته درآمد‌های حاصل از استخراج مشمول مالیات خواهند شد. رئیس بانک مرکزی برزیل در تابستان سال جاری اعلام کرد که طرح آزمایشی رمزارز ملی برزیل (CBDC) در نیمه‌ دوم سال ۲۰۲۲ میلادی به اجرا گذاشته می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.