خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۲۰۵۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دیدگاه مدیرعامل بایننس درباره آینده رمزارز‌ها

دیدگاه مدیرعامل بایننس درباره آینده رمزارز‌ها

مدیر عامل صرافی بایننس، به تازگی دیدگاه خود درباره آینده قانون‌گذاری در حوزه رمزارز‌ها و حضور ایلان ماسک در توییتر را در همایش جدیدی مطرح کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل صرافی بایننس، چانگ پنگ ژائو، در همایش Web Summit در شهر لیسبون، نظرات خود را درباره قانون‌گذاری در حوزه‌ی رمزارز، سقوط قیمت بیت‌کوین و اقدامات ایلان ماسک در توییتر اعلام کرده است.

نظر ژائو درباره سقوط قیمت بیت‌کوین

با وجود اینکه بازار ارزهای دیجیتال در سال جاری میلادی روز‌های خوبی را پشت سر نگذاشته است و قیمت بیت‌کوین با کاهشی ۷۰ درصدی از ۶۹ هزار دلار به حدود ۲۰ هزار دلار رسیده است، مدیرعامل صرافی بایننس باور دارد که رمزارز‌ها احتمالا «تنها دارایی باثبات» در وضعیت بحرانی کنونی هستند. از نظر ژائو، با اینکه قیمت ارز‌های دیجیتال مدام در حال نوسانات شدید هستند، اما تکنولوژی آنها بدون تغییر باقی مانده است. هنوز هم عرضه رمزارز‌ها محدود است و امنیت‌شان از لحاظ غیرمتمرکز بودن حفظ شده است.

قانون‌گذاری در دنیای رمزارز

ژائو همچنین درباره وضعیت فعلی قانون‌گذاری در حوزه رمزارز‌ها صحبت کرده است. به دنبال دریافت مجوز‌های رسمی فعالیت صرافی بایننس در فرانسه، اسپانیا، بحرین و ابوظبی، او باور دارد که نهاد‌های نظارتی در این مناطق حرکتی هوشمندانه برای قانونی‌ کردن فعالیت صرافی‌ها انجام داده‌اند. از نظر وی، حمایت سیستم بانکی آمریکا از رمزارز‌ها به کمک سامانه اتاق پایاپای الکترونیک، مناسب و قابل قبول است. او باور دارد که نهاد‌های تنظیم‌کننده ایالات متحده آمریکا، در حوزه مشتقات سخت‌گیرتر‌ هستند و گروه محدودی مجوز‌های فعالیت در حوزه‌ی مشتقات رمزارزها را دارند.

دیدگاه ژائو درباره فعالیت‌های ماسک

همزمان با خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک، اعلام شد که صرافی مشهور بایننس معادل ۵۰۰ میلیون دلار را در این شبکه اجتماعی سرمایه‌گذاری کرده است. ژائو که خود از فعالین توییتر با ۷ میلیون دنبال کننده است، باور دارد که توییتر باید بستری برای اظهار نظر مردم باشد. ژائو درباره این سرمایه‌گذاری می‌گوید: «ما به شدت طرفدار آزادی بیان هستیم و این سرمایه‌گذاری در راستای اهداف صرافی بایننس برای افزایش آزادی پول نیز قرار دارد. گفتنی است، آزادی بیان پیش‌نیاز آزادی استفاده از پول است».

رمزارز

ژائو که با این سرمایه‌گذاری یکی از سهامداران توییتر به حساب می‌آید، ایلان ماسک را فردی غیرقابل پیش‌بینی می‌داند. او به جدیدترین تغییرات ایلان ماسک درباره هزینه ۸ دلاری تیک آبی در توییتر واکنش نشان داد و اظهار کرد که او نیز همزمان با بقیه جهان از این تصمیم ماسک مطلع شده است. ژائو باور دارد که سرعت افزایش قابلیت‌ها و امکانات جدید در توییتر با حضور ماسک افزایش خواهد یافت، اما تنها تعدادی از این تغییرات در توییتر باقی خواهند ماند. چانگ پنگ ژائو امید دارد که شبکه اجتماعی توییتر را وارد فضای وب۳ کند. در همین راستا، بایننس هفته گذشته اعلام کرد که در حال آماده‌سازی تیمی برای بکارگیری بلاکچین و کریپتو در فضای توییتر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.