فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۲۳۹۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کابوس سم بنکمن و ورشکستگی صرافی FTX

کابوس سم بنکمن و ورشکستگی صرافی FTX

با وجود جنجال‌های بوجود آمده درباره‌ صرافی FTX، صرافی بایننس در توییتی اعلام کرد که از امضای قرارداد خرید FTX منصرف شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشکلات شفافیت مالی صرافی FTX در هفته اخیر، جنجال زیادی را ایجاد کرده است . صرافی بزرگ بایننس تصمیم به امضای قولنامه‌ای برای خرید صرافی FTX گرفت تا آن را از ورشکستگی و مشکلات نقدینگی نجات دهد . پس از خبر امضای قرارداد بین این دو صرافی در شب چهارشنبه، صبح روز پنجشنبه صرافی بایننس اعلام کرد که از امضای این قرارداد منصرف شده است.

درخواست ۸ میلیاردی سم بنکمن

بر اساس گزارشات اخیر، مدیرعامل صرافی FTX ، سم بنکمن فراید، روز گذشته از سرمایه‌گذاران خود درخواست فوری ۸ میلیارد دلار به دلیل کسری بودجه کرده است . دلیل این کسری بودجه شدید، درخواست برداشت دارایی بسیاری از مشتریان صرافی FTX از حساب‌هایشان است . منابعی باور دارند که سم بنکمن با درخواست ۸ میلیارد دلاری از سرمایه‌گذاران، انتظار جذب سرمایه حدود ۳ تا ۴ میلیارد دلاری را دارد .

سم بنکمن فراید باور دارد که حجم زیادی از مشکلات صرافی به‌ دلیل کمپین‌هایی است که علیه این صرافی در فضای مجازی ساخته شده است . این کمپین‌های اینترنتی، کاربران صرافی را ترغیب به برداشت دارایی‌هایشان از حساب‌ کاربری صرافی کرده است . یکی دیگر از اتفاقاتی که روز گذشته ( ۱۸ آبان ) در صرافی FTX افتاد، مشکل برداشت از این صرافی بود . وبسایت FTX به مدت دو ساعت با اختلال همراه بود و سپس در وبسایت متن هشداری به کاربران نمایش داده شد که از برداشت حساب‌ خود جلوگیری کنند، چرا که صرافی در حال حاضر قادر به پاسخگویی فرآیند برداشت نیست .

انصراف از قرارداد

همزمان با جنجال‌های این صرافی ، قیمت تقریبا تمامی رمز‌ارز‌های بازار تحت تاثیر قرار گرفتند . بیت‌کوین نیز رکورد کف قبمت چند‌ ساله ۱۵۶۰۰ دلار را به ثبت رساند . پس از گذشت ۴۸ ساعت از خبر توافق بین مدیرعامل‌های بین این دو صرافی، بایننس اعلام کرد که قصد کناره‌گیری از قرارداد را دارد . این صرافی در توییتی اعلام کرد که قادر به حل مشکلات اخیر مرتبط با مدیریت ضعیف سرمایه کاربران در صرافی FTX نیست و قادر به انجام این قرارداد نخواهد بود .

عذرخواهی سم بنکمن

بر اساس اخباری که به گوش می‌رسد، مدیرعامل این صرافی ، سم بنکمن، در پیغامی به کارمندان گفت :« من متاسفم، من خراب کردم .» با انصراف بایننس از قراداد، سم بنکمن به دنبال سرمایه‌گذاران دیگری برای نجات صرافی است . بنکمن پس از کناره‌گیری بایننس به کارکنان خود اعلام کرد که صرافی بایننس قرار مشخصی با FTX تعیین نکرده بود و در‌حال بررسی تمام گزینه‌های ممکن بوده است .

همزمان با سقوط این صرافی ، سم بنکمن فراید حدود ۹۴ درصد از دارایی‌ شخصی خود را که اکثرا سهام‌هایش در صرافی FTX بود را از دست داده است و ثروتش از ۱۵ میلیارد دلار به ۱ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.