فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۲۶۸۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رسوایی جدید در پرونده صرافی رمزارز FTX

رسوایی جدید در پرونده صرافی رمزارز FTX

در ادامه جنجال‌های صرافی FTX، مدیرعامل جدید این صرافی اعلام کرده است که مدیران ارشد از وجوه شرکتی برای خرید املاک و خریدهای شخصی استفاده می‌کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در طی سه هفته اخیر، صرافی FTX با مشکلات و جنجال‌های زیادی مواجه بود. به طوری که در نهایت مجبور به اعلام رسمی ورشکستگی شد. این صرافی که ارزشی بالای ۳۲ میلیارد دلاری داشت، در طی یک شب نابود شد و باعث آشوب بزرگی در دنیای رمزارز‌ها شد.

در ادامه‌ جنجال‌های برملا شده این صرافی، مشخص شده است که این صرافی ورشکسته، از حساب‌های شرکت و به نام کارمندان، املاکی را در کشور باهاما خریداری کرده است. گفتنی است، مدیران ارشد نیز با این وجوه اقدام به خرید خانه برای خود در باهاما کرده‌اند.

اعلام هزینه‌ها از طریق چت

مدیرعامل جایگزین و جدید صرافی FTX که با توجه به بند ۱۱ اعلام ورشکستگی کرد، راز‌های جدیدی را درباره این صرافی فاش کرده است. افشای این اطلاعات باعث عصبانیت و انتقاد دوباره‌ کاربران این صرافی شده است.

جان ری وکیلی است که به نجات شرکت‌های ورشکسته مشهور است و پیش‌تر نیز به شرکت انرژی انرون (Enron) کمک کرده بود. او که از ۱۱ نوامبر جایگزین سم بنکمن فراید شده است، به‌تازگی اعلام کرده است که کارمندان این صرافی از طریق چت با مدیران ارشد و مالی صرافی، رسید‌های پرداختی و هزینه‌ها را اعلام می‌کردند. جان ری، فعالیت مدیران ارشد صرافی را ناهماهنگ توصیف کرده است. این مدیران نیز با فرستادن ایموجی در چت، به درخواست‌های هزینه‌ این کارمندان جواب مثبت یا منفی می‌دادند.

نظر مدیرعامل جدید

جان ری که که حدودا یک هفته است که به عنوان مدیرعامل این صرافی انتخاب شده، مدیریت سازمانی این صرافی را هولناک توصیف کرده است. او می‌گوید :«‌تاکنون در تمام دوران فعالیت حرفه‌ای‌ام، چنین شرکت فاقد سیستم مالی و اطلاعات غیرشفاف را ندیده‌ام». جان ری با انتقاد شدید از مدیرعامل سابق، سم بنکمن فراید اعلام کرده است که این صرافی حتی سوابقی از فرآیند‌های مالی و تصمیم‌گیری‌ها نیز نگهداری نکرده است.

چارت سازمانی صرافی FTX

چارت سازمانی صرافی FTX که کارشناسان حقوقی تلاش کرده‌اند برای ارائه به دادگاه آماده کرنند

مدیرعامل پیشین FTX، سم بنکمن فراید، از نرم‌افزار‌های ارتباطی‌ای استفاده می‌کرد که پس از مدت زمانی به صورت خودکار، تاریخچه چت را پاک کنند. مدیرعامل سابق، بقیه کارمندان را نیز به استفاده از چنین نرم‌افزاری تشویق می‌کرده است و دلیل نبود سوابق دقیق مالی نیز همین مسئله است. از دیگر مواردی که جان ری به آن اشاره می‌کند این است که مدیران و سهامداران FTX، هیچ‌گاه جلسه‌ای با یکدیگر برگزار نمی‌کردند.

همچنین صرافی FTX از نام کارمندان و با استفاده از وجوه شرکتی برای خرید املاک و در باهاما و خرید‌های شخصی استفاده کرده است. این صرافی حتی سوابق دقیقی از کارمندان استخدامی تهیه نکرده است. ممکن است نام فردی در لیست کارمندان باشد ولی آن فرد حتی وجود خارجی نداشته باشد. پس از اعلام ورشکستگی، سم بنکمن فراید نیز پنت‌هاوس چهل میلیون دلاری خود را در سایت فروش املاک قرار داد اما پس از مدت کوتاهی آن را از وبسایت فروش حذف کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.