فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۲۹۶۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کیف‌ پول متامسک آی پی کاربران را ذخیره خواهد کرد

کیف‌ پول متامسک آی پی کاربران را ذخیره خواهد کرد

کیف‌پول مشهور متامسک با اعمال تغییراتی در سیاست‌های حفظ حریم کاربران، از این پس می‌تواند برخی اطلاعات از جمله آی‌پی کاربران را جمع‌آوری کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس قوانین تغییر یافته حفظ حریم خصوصی اعلام شده شرکت ConsenSys، کیف‌پول رمزارز متامسک، از این پس اجازه خواهد داشت تا آی‌پی کاربران را جمع‌آوری کند.

جمع‌آوری آی‌پی توسط متامسک

کیف‌پول مشهور رمزارز متامسک، که ماهانه بیش از ۲۱ میلیون کاربر فعال دارد تغییراتی را در قوانین حریم خصوصی کاربران خود اعمال کرده است. شرکت بزرگ ConsenSys که زیرساخت کیف‌پول متامسک (Metamask) را ایجاد کرده است، در تاریخ ۲ آذر ۱۴۰۱ اعلام کرد که بر اساس سیاست‌های حفظ حریم خصوصی جدید کاربران، اجازه خواهد داشت تا آی‌پی کاربران و آدرس‌های کیف‌پول اتریوم آنها را در معاملات درون زنجیره‌ای (on-chain) جمع‌آوری کند.

معافیت‌ها و قوانین

با این وجود، سازنده کیف‌پول رمزارز متامسک این مسئله را متذکر شده است که جمع‌آوری داده‌های کاربران زمانی رخ خواهد داد که کاربر از اپلیکیشن اینفورا استفاده کند. اینفورا (Infura) ا‌پلیکیشنی از نوع RPC است و توسط شرکت معروف نرم افزار بلاکچین کانسنسیس (ConsenSys) ارائه شده است، که دسترسی سریع و مطمئن به شبکه اتریوم را فراهم می‌کند. طبق اعلام این شرکت، کاربرانی که نود‌های اتریوم‌ خود و یا از تامین‌کنندگان اپلیکیشن‌های شخص ثالث RPC دیگر مانند Quicknode، Tatum و یا Alchemy استفاده می‌کنند، مشمول این مسئله نخواهند شد.

موارد استفاده از داده‌ها

طبق اعلام سازنده کیف‌پول رمزارز متامسک، داده‌های جمع‌آوری شده ممکن است در اختیار افراد مرتبط با این شرکت در زمان قرار‌داد‌های کسب و کار و یا هنگام ارائه مدارک برای مبارزه با پول‌شویی قرار بگیرند. واکنش‌ها به این قانون جدید در فضای مجازی منفی بوده است. کاربران متامسک نسبت به اینکه این قانون می‌تواند حریم شخصی کاربر را تحت تاثیر قرار دهد، انتقاد کرده‌اند.

آنها باور دارند که این قانون جدید، می‌تواند شهرت این کیف‌پول را تحت تاثیر قرار دهد و باعث مهاجرت کاربران آن شود. متامسک در پاسخ مشخص کرده است که جمع‌آوری خودکار برخی داده‌ها همیشه جزو سیاست‌های حفظ حریم خصوصی کاربران این صرافی رمزارز بوده است و جمع‌آوری آی‌پی کاربران هم شامل داده‌ها است.

سیاست یونی‌سواپ

یونی‌سواپ نیز از دیگر صرافی‌های غیرمتمرکزی بود که اخیرا برخی از داد‌‌ه‌های درون زنجیره‌ای کاربران مانند نوع مرورگر یا نوع دستگاه مورد استفاده آنها را جمع‌آوری کرده است. هایدن آدامز، از سرمایه‌گذاران صرافی یونی‌سواپ اعلام کرده است که این صرافی نه آی‌پی و اطلاعات شخصی را ردیابی می‌کند و نه اطلاعاتی را در دسترس شخص ثالث قرار خواهد داد. این سرمایه‌گذار در توییتی تاکید کرد که یونی‌سواپ آی‌پی کاربران را دنبال نمی‌کند و حتی ساز‌ و کاری دارد که باعث می‌شود آی‌پی توسط APIهای شخص ثالث ردیابی نشود.

جنجال متامسک و پاسخ یونی‌سواپ

پاسخ سرمایه‌گذار یونی‌سواپ به انتقاد کاربران از این صرافی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.