فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۳۳۷۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشوه مدیرعامل FTX به جو بایدن، دلیل زندانی نشدن اوست

رشوه مدیرعامل FTX به جو بایدن، دلیل زندانی نشدن اوست

در ادامه جنجال‌های صرافی FTX، ایلان ماسک فاش کرده است که بر خلاف ادعای سم بنکمن، او بیش از یک میلیارد دلار به کمپین انتخاباتی جو بایدن اهدا کرده است. همین رشوه غیرمستقیم ممکن است دلیلی باشد که بنکمن با وجود کلاهبرداری اخیر تاکنون زندانی نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جنجال‌های صرافی FTX و رسوایی‌های مدیرعامل سابق این صرافی، سم بنکمن فراید همچنان ادامه دارد‌. ایلان ماسک با افشای اطلاعات جدیدی درباره رشوه این چهره سرشناس رمزارزی، از یکی دیگر از کلاهبرداری‌های سم بنکمن پرده برداشته است.

افشاگری جدید درباره مدیرعامل سابق FTX

مدیرعامل تسلا و توییتر، در توییت جدیدی که در روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد که بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق صرافی FTX حدود یک میلیارد دلار به کمپین انتخاباتی جو بایدن در سال ۲۰۲۱ اهدا کرده است و در توییتش این سوال را مطرح کرد که این مبلغ عظیم به کجا رفته است؟

این در‌حالی است که سم بنکمن پیش‌تر اعلام کرده بود تنها ۴۰ میلیون دلار به کمپین انتخاباتی بایدن کمک مالی کرده است. ایلان ماسک همواره اعلام کرده است که هیچگاه به سم بنکمن اعتماد نداشته است. بنکمن همچنین زمانی که بحث خرید توییتر توسط ایلان ماسک مطرح شد، پیشنهاد ۳ میلیارد دلاری به ماسک داده بود ولی او این پیشنهاد را رد کرد.

توییت درباره اهدا مدیرعامل صرافی FTX به جو بایدن

ادعای ایلان ماسک درباره اهدای یک میلیارد دلار به کمپین جو بایدن

اهدا به کمپین بایدن

طبق داده‌های موجود، سم بنکمن فراید دومین اهدا‌کننده بزرگ به کمپین حزب دموکرات بوده است. مدیرعامل شرکت ScienceIO، در پاسخ افشای این خبر گفت: سم بنکمن فراید یکی از بزرگترین معاملات با بازگشت سرمایه بالا در جهان را داشته است. او ۴۰ میلیون دلار به کمپین جو بایدن اهدا کرد و توانست از زندانی شدن بخاطر کلاهبرداری بیش از ۱۰ میلیارد دلار از حساب کاربران صرافی FTX نجات پیدا کند.

اهدا مدیرعامل FTX به کمپین انتخاباتی

حضور بنکمن در همایش‌های عمومی

نظر برخی از کاربران در توییتر این است که ایلان ماسک نباید چنین تهمت بزرگی را بدون داشتن مدارک کافی به سم بنکمن بزند. با وجود جنجال‌های صرافی FTX، بنکمن هنوز هم در همایش‌های تکنولوژی و رمزارزی شرکت می‌کند. او در همایش Dealbook که توسط مجله نیویورک تایمز برگزار شد نیز حضور پیدا کرد و اظهار کرد که به هیچ عنوان به دنبال کلاهبرداری نبوده است.

پرونده صرافی FTX در حال حاضر تحت بررسی کمیسیون بورس و اوراق بهادار و وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا است. سم بنکمن در اظهار نظر جدید خود اعلام کرد که در کنار کمک به حزب دموکرات، مبلغ یکسانی را به حزب جمهوری‌خواهان نیز اهدا کرده است.

رشوه مدیرعامل صرافی FTX

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.