فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۴۴۹۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

موضع مجمع جهانی اقتصاد درباره تکنولوژی بلاکچین

موضع مجمع جهانی اقتصاد درباره تکنولوژی بلاکچین

مجمع جهانی اقتصاد در پست جدید خود، آینده روشنی را برای تکنولوژی بلاکچین متصور شده است و آن را بخشی جدانشدنی از اقتصاد مدرن می‌داند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجمع جهانی اقتصاد (WEF) به تازگی در بلاگ این مجمع ، دیدگاه خود درباره تکنولوژی بلاکچین و آینده آن را در اقتصاد مدرن امروزی بیان کرده است .

آشنایی با مجمع جهانی اقتصاد

مجمع جهانی اقتصاد ( World Economic Forum ) ، که با نام اجلاس داووس نیز شناخته می‌شود، یکی از سازمان‌های بزرگ غیرانتفاعی در سوئیس است که به تعامل میان رهبران بزرگ سیاسی، اقتصادی و صنعتی جهان می‌پردازد و به تسریع مسیر توسعه در سطح جهانی، منطقه‌ای و صنعتی کمک کند .

بلاکچین

دیدگاه درباره تکنولوژی بلاکچین و رمزارزها

این سازمان در پستی که در بلاگ خود در روز دوشنبه ( ۲ ژانویه ۲۰۲۳ ) منتشر کرده است، بیان کرد که تکنولوژی‌ای که از ارز‌های دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کند، به حضور خود به عنوان بخشی جدانشدنی از اقتصاد مدرن، ادامه خواهد داد . منظور از این تکنولوژی، بلاکچین است . بلاکچین نوعی دیتابیس است که دیتا را به روشی جدید ذخیره می‌کند . زنجیره بلوکی اطلاعات را به صورت گروهی جمع‌آوری می‌کند و در بلوک‌ها ذخیره می‌کند . تکنولوژی بلاکچین، ویژگی‌های متمایزکننده‌ای مانند امنیت بالا به دلیل رمزنگاری در آن، غیرقابل تغییر و سانسور بودن اطلاعات و در نهایت شفافیت بالا را ارائه می‌دهد .

آینده تکنولوژی بلاکچین و صنعت رمزارزها

این سازمان در پست بلاگی خود، درباره آینده صنعت رمزارزها صحبت کرد . مجمع جهانی اقتصاد به تکنولوژی‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی که بر اساس تکنولوژی بلاکچین ساخته شده‌اند و در بخش مالی مورد استفاده قرار می‌گیرند اشاره کرد . این مجمع ، اظهار کرد که میزان استفاده از این تکنولوژی‌ در بخش مالی قابل توجه و غیرقابل انکار است .

این سازمان همچنین اشاره کرد که بجای توجه به اینکه بانک‌ها و موسسات مالی بزرگ درباره بلاکچین و ارزهای دیجیتال چه می‌گویند، باید دید که این مراکز چگونه از تکنولوژی بلاکچین و ارزهای دیجیتال بهره می‌برند . مجمع جهانی اقتصاد، سال ۲۰۲۲ را سالی بسیار وحشتناک برای صنعت رمزارز توصیف کرد چرا که بیش از دو تریلیون دلار از ارزش بازاری دنیای کریپتو کاهش پیدا کرد . سقوط صرافی بزرگ FTX از نظر این مجمع، باعث از بین رفتن کاهش اعتماد کاربران نسبت به این فضا شده است و توجه قانون‌گذاران را به این صنعت جلب کرده است .

گسترش غیرقابل اجتناب بلاکچین

این مرکز گسترش تکنولوژی بلاکچین و رمزارزها را مانند گسترش امنیت سایبری و تحول دیجیتالی غیرقابل اجتناب دانست، حتی اگر گسترش این تکنولوژی جدید از دیدگاه برخی بد به نظر برسد .

این مرکز خاطرنشان کرد که صنعت رمزارزها، بدون ریسک نیست و مشابه هر صنعت دیگری که درگیر پول است، ریسک مخصوص به خود را دارد . البته به دلیل طبیعت شفاف بودن این صنعت، توانایی پنهان شدن بازیگران بد در این فضا به حداقل می‌رسد .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.