فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۵۶۸۸۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زاکربرگ با وجود ضرر ۱۳ میلیاردی به پروژه‌های متا پایبند می‌ماند

زاکربرگ با وجود ضرر 13 میلیاردی به پروژه‌های متا پایبند می‌ماند

با وجود ضرر بالای شرکت متا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲، این شرکت قصد پیش‌برد پروژه‌های واقعیت مجازی خود و عرضه سری هدست جدید خود را دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمار‌های مالی شرکت متا حاکی از آن است که حجم ضرر این شرکت در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۲ به بیش از چهار میلیارد دلار رسیده است، اما مدیرعامل این شرکت قصد پیش‌برد پروژ‌ه‌های مختلف واقعیت مجازی متا را دارد.

ضرر رئالیتی لبز شرکت متا

بر اساس آمار‌های سه‌ ماهه پایانی سال مالی ۲۰۲۲ شرکت متا ( فیسبوک سابق ) ، آزمایشگاه واقعیت مجازی (Reality Labs) این مجموعه، ضرری ۴ . ۲۸ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است . رئالیتی لبز در سه‌ ماهه‌ پایانی سال تنها ۷۲۷ میلیون دلار درآمد کسب کرده که ۱۷ درصد از زمان مشابه سال گذشته کمتر بوده است . با اعلام ضرر ریالیتی لبز در روز چهارشنبه، مجموع ضرر این شرکت در سال گذشته میلادی به ۱۳ . ۷۲ میلیارد دلار رسید.

رئالیتی لبز در واقع مسئول طراحی نرم‌افزار‌ و سخت‌افزارهایی است که برای تجربه واقعیت مجازی به کار می‌رود . پروژه‌های Horizons Worlds و هدست واقعیت مجازی Quest بخشی از رئالیتی لبز هستند .

تداوم پیش‌برد واقعیت مجازی متا

به‌رغم این ضرر عظیم، مارک زاکربرگ و رهبر شرکت متا اصرار دارد تا به مسیر برنامه‌ریزی‌ شده‌ خود ادامه دهد . با وجود اینکه سهام این شرکت در روز چهارشنبه و پس از گزارش سود بالای سه ماهه آن افزایش یافت، اما این افزایش قیمت برای جبران حجم بالای ضرر این شرکت نیست .

متا و مارک زاکربرگ

گزارش زاگربرگ در جلسه چهارشنبه متا

پس از گزارش متا در روز چهارشنبه، قیمت سهام این غول تکنولوژی افزایش یافت . همچنین یکی از نکات مهم این جلسه این بود که این شرکت 32.1 میلیارد دلار درآمد در تمام بخش‌‌ ها و اپلیکیشن‌های خود به دست آورده و توانسته از درآمد پیش‌بینی‌ شده ۳۱ . ۵۳ میلیارد دلاری سبقت بگیرد.

مارک زاکربرگ روز چهارشنبه سال آینده مالی آتی را سال بهره‌وری نامید . این در حالی است که او در آغاز این سال حدود ۱۱ هزار نفر تعدیل نیرو انجام داد .

مدیرعامل متا همچنین افزود که در سال 2023 ، این شرکت، نسل بعدی هدست‌های واقعیت مجازی خود را راه‌اندازی خواهد کرد . هدست‌های واقعیت مجازی Quest Pro این شرکت نیز در اکتبر سال ۲۰۲۲ میلادی در بازار عرضه شده است .

زاکربرگ امیدوار است تا این سری هدست‌های جدید، درآمد سخت‌افزاری این شرکت را افزایش دهد. همچنین، این عرضه جدید می‌تواند سخت‌افزار اکوسیستم واقعیت مجازی پروژه Horizon Worlds را محبوب‌تر کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.