فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۶۴۱۷۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کمک مخفیانه مدیرعامل اتریوم به خیریه کرونا در هند

کمک مخفیانه مدیرعامل اتریوم به خیریه کرونا در هند

پس از تحقیقات یک خبرنگار، مشخص شده است که از کمک یک میلیارد دلاری مدیرعامل اتریوم به هند، تنها 5.8 درصد از آن صرف امور خیریه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از تحقیقات انجام‌شده توسط یک خبرنگار، مشخص شده است که ویتالیک بوترین، مدیرعامل اتریوم به یکی از خیریه‌های فعال در حوزه درمان بیماری کرونا در هند، کمکی یک میلیارد دلاری کرده است، اما تنها پنج درصد از مبلغ اهدایی او صرف امور خیریه شده است.

کمک یک میلیارد دلاری مدیرعامل اتریوم

ایزابل هانتر، خبرنگار DL News، پس از تحقیقات خود، متوجه شده است که بوترین دو سال پیش و در اوج همه‌گیری کرونا در سال 2021 و صعودی بودن بازار ارزهای دیجیتال، بیش از یک میلیارد دلار به خیریه‌ای به نام Covid Relief Fund در هند کمک مالی کرده است.

این خیریه برای کمک به درمان بیماری کووید-19 در هند و توسط بنیان‌گذار شبکه پالی‌گان، ساندیپ نیلوال که خود اهل کشور هند است، افتتاح شده است.

کمک از طریق ارسال شیبا

مدیرعامل اتریوم این هدیه سخاوتمندانه را به کمک ارسال توکن‌های شیبا اینو (SHIB) و اتر انجام داده است.

در کمک مالی سال 2021 وی 500 اتر و بیش از یک تریلیون شیبا اینو به این موسسه خیریه هندی ارسال شده است. حجم بالای اهدای شیبا اینو، نقدینگی این توکن را به سطح محدودیت خود رساند.

این خیریه به سرعت مبلغ اهدایی ویتالیک بوترین را به پول نقد تبدیل کرده است.

خیریه Covid Relief Fund، در معامله‌ای فرابازاری (OTC) و با همکاری WishfulCynic و WishfulCynic موفق به معامله این حجم از توکن‌های شیبا اینو با 500 میلیون دلار استیبل‌کوین USD کوین (USDC) شده است.

مدیرعامل اتریوم

مبلغ اهدایی چگونه صرف فعالیت‌های خیریه شد؟

از 500 میلیون دلار تبدیل شده به استیبل‌کوین، حدود 274 میلیون در کیف‌پول این خیریه باقی مانده و استفاده نشده است.

همچنین، 100 میلیون دلار از این مبلغ به خیریه ویتالیک بوترین با نام Balvi Fund بازگردانده شده است. این خیریه برای تامین مالی پروژه‌های نوآورانه برای پاسخ به پاندمی ساخته شده است.

مبلغ بازگردانده شده در بین آپریل سال 2021 و آپریل سال 2022 از این موسسه خارج شده است و حدود 1.5 میلیون دلار از این مبلغ در اختیار شرکت Alameda Research که یکی از شرکت‌های وابسته و ورشکسته صرافی FTX است، قرار گرفته بوده است.

از کل مبلغ اهداشده توسط مدیرعامل اتریوم، تنها 58 میلیون دلار در اختیار NGO و سازمان‌های غیرانتفاعی هند قرار گرفته است. از طرفی، سندی که به تازگی توسط ساندیپ نیلوال منتشر شده است نشان می‌دهد که 40 میلیون دلار از مبلغ اهدایی در یک حساب بانکی در پرتو ریکو پس‌انداز شده است.

تمامی این ارقام نشان‌دهنده این واقعیت است که تنها 5.8 درصد از مبلغ اصلی اهدایی یک میلیارد دلاری توسط مدیرعامل اتریوم صرف فعالیت‌های خیریه این مرکز شده است و پس از دو سال، 31 درصد از مبلغ اهدایی توسط این خیریه در کیف‌ پول ارز دیجیتال و حساب بانکی ذخیره شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.