خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۴۶۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فردی که برای استخراج رمزارز ۱۸هزار دلار برق دزدید

فردی که برای استخراج رمزارز 18هزار دلار برق دزدید

شنیده‌ها حاکی از دستگیری فردی در ماساچوست آمریکا به اتهام دزدی برق هستند. گفته می‌شود این فرد با استفاده از سرقت برق در یک مدرسه اقدام به استخراج رمزارز کرده است.

به گزارش تجارت نیوز ، استخراج رمزارز در کشورهای مختلف به واسطه تفاوت فاحش قیمت انرژی، درآمد متفاوتی برای کاربران دارد. امروزه شاهد تبدیل شدن برخی کشورها مانند قزاقستان به دلیل قیمت پایین انرژی به قطب‌های استخراج رمزارز هستیم. در سویی دیگر بالا بودن قیمت انرژی در برخی از کشورها سبب افزایش تخلفاتی مانند سرقت انرژی جهت انجام پروسه ماینینگ شده است.

سرقت برق برای استخراج رمزارز

بنا بر گزارشات به دست آمده، ندیم ناهاس، دستیاری که در فراهم کردن تجهیزات دزدی برق یک مدرسه دست داشته است،به اتهام سرقت برق به دادگاه رفت. ناهاس به عنوان دستیار مدیر تاسیسات در شهر کوهاست مشغول به کار بود. وی به اتصال سیستم برق مدرسه جهت کمک به اجرای طرح غیرقانونی استخراج رمزارز از آوریل تا دسامبر 2021 به مدت نه ماه متهم شده بود.

مدیر تاسیسات مدرسه کوهاست متوجه کابل‌های برق ، رایانه و داکت‌های موقتی در فضای کنار موتورخانه مدرسه می‌شود و پلیس را در جریان می‌گذارد. پلیس با رییس فناوری اطلاعات شهر تماس گرفته و با همکاری او یک عملیات مخفی استخراج رمزارز متشکل از یازده کامپیوتر قدرتمند و سیستم خنک کننده را کشف می‌کند. پس از آن سرویس تحقیقاتی گارد ساحلی و وزارت امنیت داخلی برای یافتن مقصر دست به کار شدند.

بعد از 3 ماه تحقیقات، ناهاس به عنوان مظنون شناخته شد و در تاریخ مارس 2022 از شغل خود استعفا داد. طبق تحقیقات در این عملیات 9 ماهه حدود 18هزار دلار برق دزدیده شده است.

Untitled 2 1

استخراج رمزارز چه مقدار برق مصرف می‌کند.

به گفته دفتر علم و فناوری کاخ سفید، فرایند استخراج رمزارز نیازمند حل معادلات پیچیده به وسیله رایانه‌ها است که به مقدار قابل توجهی برق احتیاج دارد. به طوری که برآورد می‌شود از تاریخ آگوست 2022 تا کنون در جهان بین 120 تا 240 میلیارد کیلووات ساعت در سال صرف استخراج رمزارز می‌شود. این رقم فراتر از مصرف کل برق سالیانه بسیاری از کشورها مانند آرژانتین یا استرالیا است.

چند نمونه دیگر از سرقت انرژی جهت استخراج رمزارز

در سال 2021، کشور مالزی 1720 دستگاه استخراج بیت‌کوین را به جرم سرقت برق توقیف کرد. همچنین بیش از 600 نفر به اتهام دزدی برق جهت انجام پروسه ماینینگ طی دو سال گذشته در این کشور دستگیر شدند.

سال 2020، یک مالک پرورشگاه در چین نیز به اتهام اداره یک مزرعه استخراج بیت‌کوین و سرقت انرژی دستگیر شد. دستگیری دو برادر در روتردام هلند در سال 2016 به اتهام دزدی برق نیز نمونه‌ای دیگر از این تخلفات است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.