فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۷۶۰۷۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دستگیری باند کلاهبرداری ارز دیجیتال در مصر

دستگیری باند کلاهبرداری ارز دیجیتال در مصر

مقامات مصر خبر از دستگیری باند ۲۹ نفره کلاهبرداری آنلاین ارز دیجیتال در مصر را دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام مقامات کشور مصر، ۲۹ نفر به جرم اجرای پروژ‌ه‌ی آنلاین ارز دیجیتال در این کشور دستگیر شدند. این گروه بزرگ با ساخت پروژه‌های کلاهبرداری در اینترنت و وعده سودهای هنگفت، اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

باند ۲۹ نفره کلاهبرداری ارز دیجیتال

دولت مصر ۲۹ نفر که ۱۳ نفر از آنها شهروندان خارجی بودند را به جرم مشارکت در پروژه آنلاین کلاهبرداری ارز دیجیتال دستگیر کردند . این شبکه کلاهبرداری موفق به سرقت بیش از ۶۲۰ هزار دلار از هزاران شهروند شدند . بیش از ۹۵ دستگاه تلفن همراه، ۳۳۶۷ عدد سیم‌کارت و ۴۱ کارت بانکی خارجی همراه با این افراد، ضبط شدند .

نحوه کلاهبرداری

پلتفرم آنلاین HoggPool در ماه آگوست سال ۲۰۲۲ میلادی برای اولین بار در اینترنت فعال شده است . این پلتفرم به کاربران وعده سود‌های هنگفت می‌داده است . بر اساس اعلام این‌ پلتفرم، سود‌های وعده داده شده توسط فعالیت‌های ماینینگ و خدمات ترید بدست می‌آمده است . در فوریه سال جاری میلادی، این پلتفرم غیرفعال شد و تمامی وجوه افراد نیز ناپدید شدند . مقامات اعلام کردند که در زمان دستگیری این باند، اعضا در حال برنامه‌ریزی برای آغاز پلتفرم کلاهبرداری دیگری به نام Riot بودند .

وضعیت قانون‌گذاری ارز دیجیتال در مصر

بر اساس قانون اسلامی کشور مصر، معاملات ارز دیجیتال در این کشور از سال ۲۰۱۸ ممنوع اعلام شد . همچنین بر اساس قانون بانک مرکزی مصر، انتشار، معامله، تبلیغات ارزهای دیجیتال و ساخت پلتفرم‌های مرتبط ممنوع است .

با وجود این قوانین، شهروندان این کشور علاقه خود به ارزهای دیجیتال را حفظ کرده‌اند . از مارچ ۲۰۲۲ تاکنون، ارز ملی مصر بیش از ۵۰ درصد از ارزش خود در مقابل دلار را از دست داده است . همچنین در ژانویه سال جاری، تورم مصر به ۲۵ . ۸ درصد رسید که بالاترین مقدار در پنج سال گذشته بوده است .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.