فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۰۲۳۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

توسعه پروژه وب۳ پلتفرم ابری گوگل با افزودن ۱۱ شرکت بلاکچین

توسعه پروژه وب3 پلتفرم ابری گوگل با افزودن 11 شرکت بلاکچین

شرکت گوگل تصمیم به افزودن شرکت‌های بلاکچینی و وب3 در برنامه استارتاپی کلود خود گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود موضع‌گیری‌های پیشین شرکت گوگل نسبت به رمزارزها، بنظر می‌رسد که این شرکت قصد حمایت از استارتاپ‌های برنامه کارآفرینی گوگل کلود را دارد و بدین منظور، 11 شرکت بلاکچینی را به این برنامه اضافه کرده است.

همکاری گوگل با 11 شرکت وب3

آلفابت که شرکت مادر گوگل محسوب می‌شود، در اقدام جدید خود، شرکت گوگل را به برنامه ابری استارتاپی خود اضافه کرده است. از تاریخ 25 آپریل سال جاری، شرکت‌های وب‌3 مانند الکمی، آپتوس، بیس، سلو، هدرا، Near، پالی‌گان، سولانا و تردوب (Thirdweb) در این برنامه حضور خواهند داشت.

در همین روز، شرکت آنالیز بلاکچین مشهور نانسن، خبر همکاری خود با گوگل کلود را برای ارائه داده‌های لحظه‌ای بلاکچینی به شرکت‌های استارتاپی اعلام کرد. دیتابیس نانسن در حال حاضر شامل 250 لیبل کیف‌پول رمزارزی است. بر این اساس، شرکت‌های وب3 فعال در این برنامه، اشتراک یک ماهه نانسن را دریافت خواهند کرد و در آینده نیز تخفیف 20 درصدی برای محصولات این پلتفرم برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

مزایای حضور در برنامه استارتاپی وب3 گوگل

در حال حاضر، سرویس گوگل کلود دو برنامه (پلن) را برای شرکت‌های عضو این برنامه ارائه می‌کند. استارتاپ‌هایی که تاکنون موفق به جذب سرمایه‌ نشده‌اند، می‌توانند تا سقف 2000 دلار، اعتبار گوگل کلود را برای دو سال دریافت کنند. در این گزینه، استارتاپ‌ها امکان شرکت در هفته بلاکچین پاریس، همایش TOKEN2049 سنگاپور و همایش رسانه کوین‌دسک، Consensus را خواهند داشت.

برای شرکت‌هایی که مرحله جذب سرمایه‌ را پشت سر گذاشته‌اند، اعتبار 200 هزار دلاری به مدت دو سال در پلتفرم کلود و فایربیس در نظر گرفته شده است. در کنار این مزایا، اشتراک رایگان یکساله نسخه کسب و کار گوگل ورکسپیس نیز به استارتاپ‌ها اهدا خواهد شد. پروژه‌های وب3 مانند آپتوس، سولانا و فلو، کمک هزینه‌هایی به ارزش یک میلیون دلار را به صورت نقد یا معادل توکنی به این شرکت‌های نوپا اهدا خواهند کرد. پالی‌گان ونچرز نیز امکان اهدای کمک‌های مالی تا سقف 3 میلیون دلار را خواهد داشت.

یکی دیگر از مزایای خاص عضویت در این برنامه، حضور کارآفرینان شرکت‌های استارتاپی در یک کانال خصوصی در پلتفرم دیسکورد همراه با بنیان‌گذاران دیگر شرکت‌های استارتاپی، مهندسان و توسعه دهندگان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.