کد مطلب: ۸۱۹۴۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فروش سهام‌ کوین بیس یک روز پیش از اعلام شکایت SEC / رانت اطلاعاتی مدیر عامل یا روند قانونی؟

فروش سهام‌ کوین بیس یک روز پیش از اعلام شکایت SEC / رانت اطلاعاتی مدیر عامل یا روند قانونی؟

به نظر می‌رسد که مدیر عامل صرافی کوین بیس یک روز پیش از شکایت SEC از این صرافی، اقدام به فروش بخش زیادی از سهام این شرکت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهام‌ صرافی کوین بیس که در بازار سهام با نماد COIN معامله می‌شود، پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از این صرافی رمزارزی، با افت قیمت شدیدی مواجه شد. خبرهای جدید حاکی از آن است که مدیرعامل این صرافی، برایان آرمسترانگ، یک روز پیش از اعلام خبر شکایت، حجم زیادی از سهام کوین بیس خود را فروخته است.

کوین بیس

روند قیمت سهم کوین بیس در پنج روز گذشته

شکایت از صرافی بایننس و کوین بیس

در هفته جاری، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، یک روز پس از شکایت از صرافی بایننس، از صرافی رمزارزی بزرگ کوین بیس به جرم رعایت نکردن قوانین فدرالی این کشور، شکایت کرد. این خبر، بازار رمزارز را به شدت متاثر کرد و با ترس ایجاد شده میان سرمایه‌گذاران، برداشت سرمایه از این صرافی‌ها روند صعودی به خود گرفت.

در همین راستا، شعبه آمریکایی بایننس روز گذشته اعلام کرد که سپرده‌گذاری و انجام معاملات با دلار آمریکا را متوقف کرده است. همچنین این صرافی، از توقف کانال‌های برداشت‌ فیات در ۱۳ ژوئن خبر داد.

فروش سهام توسط مدیرعامل کوین بیس قانونی است؟

حالا مشخص شده است که برایان آرمسترانگ، یک روز پیش از شکایت این نهاد، 29 هزار و 730 برگه سهم خود از این صرافی را به فروش رسانده است. بعد از اعلام این خبر، این سوال برای بسیاری از افراد پیش آمد که آیا آرمسترانگ از این شکایت باخبر بوده و با اطلاع قبلی سهام‌های خود را به‌فروش رسانده است یا خیر.

بر اساس اعلام النور ترت، خبرنگاری رسانه فاکس، این فروش فرآیندی کاملا قانونی بوده و بخشی از فروش از پیش برنامه‌ریزی شده در آگوست 2022 بوده است. با این وجود، بسیاری از کاربران با این توضیح قانع نشدند و باور دارند که آرمسترانگ به‌دلیل عدم اطمینان کافی درباره آینده این شرکت، اقدام به فروش سهام‌های خود کرده است.

افت ثروت آرمسترانگ

بر اساس شاخص بیلیونرهای فوربز، پس از 30 ساعت از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار از صرافی کوین‌ بیس، خالص دارایی مدیرعامل این شرکت با افت 11.8 درصدی به 2.2 میلیارد دلار رسید. شایان ذکر است که خالص دارایی آرمسترانگ از ابتدای سال جاری میلادی، بیش از 60 درصد رشد داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.