خبر مهم:

کد مطلب: ۸۲۳۲۲۶

آمار و ارقام گزارش ۱۴۰۱ چه می‌گویند؟

گزارش سال ۱۴۰۱ صرافی تترلند منتشر شد

گزارش سال 1401 صرافی تترلند منتشر شد

صرافی رمزارزی تترلند به‌تازگی گزارشی جامع سال 1401 را در هفت فصل منتشر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صرافی رمزارزی تنرلند به‌تازگی گزارش سال ۱۴۰۱ خود را منتشر کرده است. در این گزارش ضمن ارائه آمار و اطلاعات از بخش‌های مختلف پلتفرم تبادل تترلند، نگاهی به سابقه پنج سال گذشته تترلند نیز شده است. مطالعه این گزارش جامع برای سرمایه‌گذاران، معامله‌گران، قانون‌گذاران، مدیران کسب‌و‌کار‌ها و فعالان حوزه فناوری مالی می‌تواند سودمند باشد.

ezgif.com gif maker 2023 06 16T195223.242

تترلند در یک نگاه

صرافی تترلند که به‌عنوان مرجع نرخ تتر در ایران شناخته می‌شود، توانسته بیشترین حجم معاملات آنلاین تتر در ایران را به خود اختصاص دهد. در سال ۱۴۰۱، تعداد کاربران این صرافی، رشد بالغ بر ۸۷ درصدی را تجربه کرده است. با وجود رویداد‌هایی که دنیای رمزارزها را به صورت منفی تحت تاثیر قرارداد، میزان وجوه تسویه شده توسط استیبل‌کوین تتر رشد زیادی داشته است و از میزان تسویه توسط کارت‌های اعتباری ویزا کارت و مستر کارت در جهان پیشی گرفته است.

با توجه به این مسئله که ۲۳ درصد از حجم معاملات رمزارزی سال ۱۴۰۱ در ایران با تتر انجام شده است، صرافی تترلند توانسته خدماتی نظیر تبادل رمزارزی، فراهم نمودن زیرساخت‌های تبادل تتر/ تومان، واریز در لحظه تتر، تسویه آنی تومان را در بستر کاربری به تمام کاربران داخل و خارج از ایران که نیاز به انتقال وجه به صورت رمزارزی داشتند، فراهم کند.

رونمایی از مبدل رمزارزی بدون کارمزد، سرویس تبدیل سریع تتر، API تریدینگ، افزوده شدن 270 رمزارز در مبدل رمزارزی و همچنین انتقال داخلی تتر بدون کارمزد از مهم‌ترین تحولات صرافی رمزارزی تترلند بوده است.

تترلند

کاربران تترلند

صرافی تترلند در سال 1401، با رشد بیش از 87 درصدی تعداد کاربران نسبت به سال گذشته، مواجه شده است و در این سال بیش از 28 میلیون نفر از این پلتفرم بازدید کرده‌اند. آمار بازدید‌های یکتا نشان می‌دهد که با رشد محبوبیت تترلند در سال‌های فعالیت، حدود 16.7 درصد از جمعیت ایران ، تاکنون حداقل یکبار از سکوی تبادل تترلند بازدید کرده‌اند.

طراحی ساده محیط کاربری تترلند، این صرافی را تبدیل به پلتفرمی برای تمام نسل‌ها کرده است و طبق گزارش سال 1401، افراد 25 تا 35 سال، حدود بیش از 38 درصد از کاربران این صرافی را تشکیل می‌دهند. همچنین، آقایان 79 درصد از کاربران و بانوان، 21 درصد از کاربران در تترلند هستند.

بیش از 41 درصد از کاربران صرافی تترلند، جهت معاملات رمزارزها از این پلتفرم استفاده می‌کنند. 33 درصد از کاربران نیز از این پلتفرم جهت جایگزین کردن سرمایه ارزی با رمزارزی استفاده می‌کنند. همچنین، 25.5 درصد از فعالان این صرافی جهت نقل و انتقالات مالی خود از تترلند در سال 1401 بهره گرفته‌اند.

«ترین‌های» صرافی تترلند در سال 1401

گزارش منتشر شده از صرافی تترلند، اطلاعات جالبی را درباره کاربران و نحوه معاملات آنها ارائه می‌کند. بر اساس داده‌های تترلند، بیشترین حجم و تعداد معاملات در طول سال 1401، در بهمن‌ماه و 22 اردیبهشت 1401، پرمعامله‌ترین روز سال گذشته بوده است. همچنین، روزهای چهارشنبه، پرمعامله‌ترین روز هفته در این صرافی و جمعه کم معامله‌ترین روز بوده است. کاربران این صرافی در سال گذشته، اکثرا در ساعات 11 صبح تا 14 بعد‌ از ظهر در این صرافی به معاملات پرداخته‌اند.

تترلند فعال‌ترین کاربر خود را نیز در این گزارش معرفی کرده است. کاربر علاقه‌مند و فعال، به‌تنهایی 6095 معامله را در طی سال 1401 به‌ثبت رسانده است و به‌طور متوسط 16.6 معامله در روز انجام داده است. جوان‌ترین کاربر این صرافی همزمان با تولد 18 سالگی خود در این صرافی احراز هویت شده است. مسن‌ترین کاربر علاقه‌مند به رمزارزها در این پلتفرم 69 سال دارد.

تترلند به‌عنوان مرجع تتر در ایران همواره به ارائه قیمت بروز شده تتر پرداخته است. به‎‌دنبال فراز و نشیب قیمت دلار در سال 1401، تتر نیز تحت تاثیر نوسانات قیمتی شدیدی قرار گرفت و پرنوسان‌ترین روز نرخ تتر در پنج سال گذشته نیز در سال 1401 به‌ثبت رسیده است. در هفتم اسفند سال 1401، به‌طور متوسط هر سیزده دقیقه نرخ تتر در تترلند با نوسان و تغییر همراه بوده است و 112 مرتبه به‌روز‌رسانی در سکوی تبادل رخ داده است. در ضمن، بیشترین تراکنش‌های انجام شده در تترلند با رمزارزهای ب یت‌کوین، اتریوم، شیبا، دوج‌کوین، بایننس‌کوین، سولانا و کاردانو انجام شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.