فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۲۴۴۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

توافق بایننس و SEC توسط دادگاه تایید شد

توافق بایننس و SEC توسط دادگاه تایید شد

پس از گذشت یک هفته از کشمکش SEC با شعبه آمریکایی بایننس، طرفین به توافقی موقت رسیده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) از شعبه آمریکایی صرافی رمز ارزی بایننس و مدیرعامل این صرافی، چانگ پنگ ژائو، دادگاه به طرفین پرونده فرصتی داده بود تا با یکدیگر به توافق برسند . دادگاه باور داشت که تایید درخواست بلوکه کردن دارایی‌های کاربران شعبه بایننس در آمریکا، تاثیرات شدیدی بر ثبات بازار رمز ارز و کاربران خواهد گذاشت و در همین راستا به این دو نهاد، فرصتی جهت توافق بدون نیاز به بلوکه کردن دارایی‌های این صرافی داده بود .

توافق طرفین پرونده

در روز جمعه، اعلام شد که صرافی بایننس و SEC به توافقی موقت رسیده‌اند و این توافق در انتظار تایید دادگاه است . بر اساس این توافقنامه، مدیران و کارکنان صرافی جهانی بایننس به هیچ وجه نباید به عبارات کلیدی کیف‌پول‌های صرافی و کیف‌پول‌های سرد دسترسی داشته باشند . همچنین، شعبه آمریکایی موظف خواهد بود تا طی هفته‌های آتی گزارش حسابداری از هزینه‌های برآورد شده خود را ارائه کند .

تایید توافق‌نامه توسط دادگاه

یک روز پس از اعلام خبر توافق موقت طرفین پرونده، قاضی ایمی جکسون توافق‌نامه این صرافی و SEC را تایید کرده است و اجرای حکم بلوکه کردن‌ دارایی‌های صرافی بایننس آمریکا را لغو کرد . شعبه آمریکایی بایننس خاطر‌نشان کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار در جلسه پیشین دادگاه موفق به ارائه مدرکی مبنی بر استفاده نامناسب و غیرقانونی از دارایی‌های کاربران در این صرافی نشده است .

پس از تایید توافق توسط دادگاه شعبه آمریکایی بایننس توییتی منتشر کرد و نوشت :« خرسند هستیم که به شما اطلاع دهیم که دادگاه، درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا مبنی بر مسدود کردن دارایی‌های پلتفرم بایننس را که مشخصا از نظر حقایق و قانون توجیه‌ناپذیر بود، نپذیرفت .»

مشکلات صرافی بایننس

در چند روز اخیر، در کنار پرونده صرافی بایننس و SEC، دو خبر مهم درباره این صرافی منتشر شده است. در هفته گذشته، رویترز در گزارشی اعلام کرد که صرافی Binance آمریکا موج جدیدی از تعلیق کارکنان خود را آغاز کرده است و ۵۰ کارمند خود را پس از این شکایت از کار برکنار کرده است.

یکی دیگر از اخبار منتشر شده مربوط به فعالیت این صرافی در هلند است. صرافی Binance به‌دلیل اینکه موفق به اخذ مجوز‌های لازم جهت ادامه فعالیت در این کشور نشده است، تصمیم به توافق فعالیت در هلند کرده و از کاربران این کشور درخواست کرده است که دارایی‌های خود را از این صرافی برداشت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.