کد مطلب: ۸۲۷۳۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روسیه به قطب استخراج رمز ارز تبدیل می‌شود

روسیه به قطب استخراج رمز ارز تبدیل می‌شود

گزارش‌های آماری نشان می‌دهند روسیه مقام دوم جهان در زمینه استخراج رمز ارز را پس از ایالات متحده از آن خود کرده است. اما دلیل علاقه استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال به روسیه چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی کشورها و یا مناطق جغرافیایی خاص، از مزایا و معایب متفاوتی هنگام استخراج رمز ارزها نسبت به سایر نقاط برخوردارند. از این رو میزان تجمع استخراج کنندگان در هر کشور متفاوت است.

عواملی همچون قیمت انرژی، آب و هوا، مالیات، سیاستگذاری دولت‌ها و مواردی از این دست سبب شده‌اند تا برخی از کشورها برای استخراج ‌کنندگان کریپتو از جذابیت بیشتری برخوردار باشند.

رمز ارز

مزایای استخراج رمز ارز در روسیه

روسیه مزایای زیادی برای استخراج‌کنندگان کریپتو دارد. مهم‌ترین مزیت این کشور قیمت ناچیز برق عنوان می‌شود. مناطقی مانند ایرکوتسک، کراسنویارسک، خاکاسیا و داغستان برق را با قیمتی بسیار ناچیز عرضه می‌کنند.

در کنار مناطق مذکور، به طور کلی قیمت انرژی در سایر نقاط روسیه نیز با بسیاری از کشورها قابل قیاس نیست و بسیار پایین‌تر است. ذخایر انرژی مازاد در روسیه، این کشور را به محیطی مطلوب برای استخراج‌کنندگان رمز ارز تبدیل کرده است.

از دیگر نقاط قوت این کشور برای استخراج رمزارز، نزدیکی با کشور چین است. نزدیکی به چین سبب می‌شود تا ماینرهای روسیه سخت‌افزار مورد نیاز خود را در اسرع وقت و با کمترین قیمت تامین کنند. مالیات نسبتا پایین شرکت‌ها نیز بر مزایای وسوسه‌انگیز شامل حال استخراج‌کنندگان می‌افزاید.

چالش‌های همسایگان جهت استخراج رمز ارز

برخی از همسایگان روسیه روزی از غول‌های صنعت استخراج به شمار می‌رفتند اما برخی مشکلات سبب شد تا جایگاه خود را از دست بدهند.

در سال 2021 چین با اعمال محدودیت‌های مختلف سبب شد تا رشد صنعت کریپتو در این کشور متوقف شود. قزاقستان نیز به دلیل بحران انرژی به ناچار قوانینی را جهت کاهش استخراج رمز ارز وضع کرد. با تنگ شدن عرصه ماینینگ در منطقه، می‌توان انتظار رشد بیشتر این صنعت را در روسیه داشت.

رمز ارز

ظرفیت کم‌نظیر انرژی

طبق اطلاعات به دست آمده، ایالات متحده قادر است تا سقف چهار گیگاوات انرژی در اختیار استخراج‌کنندگان رمز ارز بگذارد. روسیه پس از این کشور قرار دارد و تا یک گیگاوات برق را می‌تواند تامین کند که رقمی استثنایی به شمار می‌رود؛ چرا که هیچ کشور دیگری توان ارائه بیش از 500 مگاوات را ندارد. به عنوان مثال تمامی کشورهای حاشیه خلیج فارس در مجموع تنها توان عرضه 700 مگاوات را جهت استخراج دارند!

طبق عقیده کارشناسان، در آینده‌ای نه چندان دور روسیه قادر خواهد بود تا در صنعت استخراج کریپتو از آمریکا پیشی بگیرد و به بزرگترین استخراج‌کننده ارزهای دیجیتال در دنیا بدل شود.

آخرین اخبار و تحلیل‌های حوزه رمز ارز را در بخش ارز دیجیتال دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.