فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۲۹۶۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اتحادیه اروپا لایحه یورو دیجیتال را با کنترل حریم خصوصی منتشر می‌کند

اتحادیه اروپا لایحه یورو دیجیتال را با کنترل حریم خصوصی منتشر می‌کند

مقامات اتحادیه اروپا قصد دارند یک سیستم پرداخت یورو دیجیتال در دسترس همه، در همه جا و به صورت رایگان راه‌اندازی کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمیسیون اروپا روز چهارشنبه برنامه‌های قانونی خود را برای حمایت از یورو دیجیتال منتشر کرد و همچنین تضمین کرد اروپایی‌ها می‌توانند به صورت دیجیتالی و رایگان در سراسر منطقه ارزی پرداخت کنند.

مقامات اتحادیه اروپا از مزایای یورو دیجیتال می‌گویند

در وب سایت اجرایی اتحادیه اروپا، معاون اجرایی کمیسیون، والدیس دامبروسکیس، استدلال کرد که CBDC مزایای استراتژیکی به همراه دارد. یورو دیجیتال همچنین یکپارچگی و ایمنی سیستم پرداخت اروپا را در زمانی که تنش‌های ژئوپلیتیکی فزاینده آن‌ها را در برابر حملات به زیرساخت‌های حیاتی آسیب‌پذیرتر می‌کند، افزایش می‌دهد.

گفتنی است، یورو دیجیتال در دسترس همه، همه‌جا و رایگان خواهد بود. دامبروسکیس در پستی که با فابیو پانتا، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا (ECB) نوشته شده بود، گفت: نوآوری و رقابت در بازاری جلو می‌رود که تحت سلطه چند بازیگر اصلی، عمدتاً ایالات متحده، در حال انجام است.

در یک کنفرانس مطبوعاتی چهارشنبه برای ارائه این برنامه‌ها، کمیسر اروپا، Mairead McGuinness گفت که انتظار دارد بحث در مورد یورو دیجیتال ادامه یابد و در آینده گسترش بیشتری پیدا کند. وی اما افزود که امیدوار است گزینه‌های بالقوه که یورو دیجیتال به همراه دارد، مانند استفاده از آن در مناطق روستایی دورافتاده نیز وجود داشته باشد. این موارد می‌توانند بسیاری از منتقدان این پروژه را امیدوار کنند.

البته این قانون به تنهایی یورو دیجیتال را خلق نخواهد کرد، زیرا این بانک مرکزی اروپا است که باید تصمیم بگیرد که آیا CBDC را صادر و یا آن را متوقف کند. مقامات استدلال می‌کنند که ارز دیجیتال با پشتوانه دولتی ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که پرداخت خصوصی همیشه قادر به انجام آن نبوده، از جمله این موارد می‌توان به امکان پرداخت بین افراد در مکان‌های دور و با رعایت استانداردهای بالاتر نسبت به حفاظت از داده‌ها اشاره کرد.

این ابتکار همچنین با شک و تردید بانک‌های تجاری مواجه شده است که برای آن‌ها ارز دولتی نشان دهنده رقابت با سیستم پرداخت دیجیتالی خودشان است و احتمالاً جایگزینی برای حساب‌های پس‌انداز نیز می‌شود. ویم میجز، مدیر اجرایی سازمان لابی‌گری انجمن بانکداری اروپا در بیانیه‌ای گفت: در کنار ویژگی‌های اصلی یورو دیجیتال، بحث در مورد سؤالات گسترده‌تر درباره ارزش افزوده آن نیز مهم خواهد بود. از جمله در مورد دارایی‌ها و معاملات برای جلوگیری از فرار سپرده‌ها از بانک‌ها.

در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، بانک مرکزی اروپا از برنامه‌های کمیسیون استقبال کرد و تأیید کرد که در پاییز تصمیم خواهد گرفت که آیا به فاز بعدی پروژه خود حرکت کند و یا پیشروی خود را کمی کاهش دهد.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در بیانیه‌ای به مطبوعات گفت: یورو ملموس‌ترین نماد یکپارچگی اروپایی است. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با سایر مؤسسات اتحادیه اروپا در راستای یک پروژه یورو دیجیتال کامل هستیم تا مطمئن شویم ارز ما برای عصر دیجیتال مناسب است.

پیشنهادات قانونی به دنبال این است که اطمینان حاصل شود، یورو دیجیتال می‌تواند به صورت آفلاین مورد استفاده قرار گیرد و سطحی از حریم خصوصی معادل پول نقد ارائه دهد. CBDC را از برنامه‌ریزی برای محدود کردن کالاهایی که می‌توان برای خرید استفاده کرد، منع می‌کند، اگرچه مقامات می‌گویند همچنان می‌توان از آن برای حمایت از پرداخت‌های مشروط، مانند پرداخت ماهانه برای قبض آب و برق یا یک قرارداد هوشمند پیچیده‌تر نیز استفاده کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.