خبر مهم:

کد مطلب: ۸۲۹۶۴۷

برآورد ۷.۸ میلیارد دلاری از طرح‌های کلاهبرداری رمز ارزی در سال ۲۰۲۲

برآورد 7.8 میلیارد دلاری از طرح‌های کلاهبرداری رمز ارزی در سال 2022

فعالیت‌های غیرقانونی رمز ارزی، با وجود کاهش قیمت رمز ارزها در سال 2022، افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزارش جدید شرکت بلاکچینی TRM Labs که در تاریخ بیست و هشتم ماه ژوئن منتشر شده است، نشان می‌دهد که در سال 2022 میلادی، مجموع 7.8 میلیارد دلار در طرح‌های هرمی و پانزی از کاربران سراسر جهان دزدی شده است. همچنین، 1.5 میلیارد دلار نیز صرف فعالیت‌های غیرقانونی در دارک‌نت شده است. مبلغ 3.7 میلیارد دلار نیز طی حمله‌های هکری و رخنه‌های امنیتی از بین رفته است. این پلتفرم تحقیقاتی با بررسی 40 نوع کلاهبرداری از طریق رمز ارزها، به ارائه گزارشی جامع درباره حجم فعالیت‌های غیرقانونی توسط رمز ارزها پرداخته است.

افزایش کلاهبرداری در فضای رمز ارزی

در مجموع می‌توان گفت که مبلغ 9.04 میلیارد دلار به شکل رمز ارز به طرح‌های کلاهبرداری مالی در سال 2022 میلادی ارسال شده است. با وجود افت قیمت رمز ارزها در این سال، فعالیت‌های غیرقانونی در این فضا، روند نزولی پیدا نکرده است.

مراکز کلاهبرداری غالبا از روش‌های مانند عرضه اولیه توکن (ICO)، اوراق ثبت نشده و یا پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری تقبلی برای فریب دادن کاربران استفاده می‌کنند. طرح‌های سرمایه‌گذاری کلاهبرداری در سال 2022 با رشد 200 درصدی از 907 میلیون دلار در سال 2021 به 2.57 میلیارد دلار در سال 2022 افزایش داشته است.

همچنین، بر اساس اعلام این مرکز، 40 درصد از حجم ورودی به طرح‌های کلاهبرداری سرمایه‌گذاری در سال گذشته میلادی، بر روی بلاکچین ترون و غالبا از طریق استیبل‌کوین تتر بوده است. این رقم در سال 2021 میلادی معادل 17 درصد بوده است.

رمز ارز

مجموع مبالغ واریزی به بازارهای دارک‌نت در سال 2022 به دلار آمریکا (منبع: TRM )

بزرگترین طرح‌های پانزی رمز ارزی سال 2022

بزرگترین طرح‌های پانزی رمز ارزی سال 2022، فورسج (Forsage) و Trade Coin Club بودند. طرح فورسج به کاربران وعده سودهای هنگفت از طریق قراردهای هوشمند بایننس کوین و اتریوم داده بود و موفق به سرقت 974 میلیون دلار از کاربران شد.

طرح Trade Coin Club نیز با وعده سودهای هنگفت از طریق صرافی رمز ارزی خود کرد و موفق شد از 100 هزار کاربر خود، مبلغ 295 میلیون دلار را به سرقت ببرد. هر دو شرکت پس از این اتفاق، توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مورد تحریم قرار گرفتند. گری گلنسر، رئیس این کمیسیون نیز به‌تازگی به انتقاد مجدد از فضای رمز ارزی پرداخته است و آن را مملو از کلاهبرداری و طرح‌های پانزی توصیف کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.