خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۲۸۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

محدودیت‌های توییتر چگونه بر جامعه رمز ارزی تاثیر می‌گذارد؟

محدودیت‌های توییتر چگونه بر جامعه رمز ارزی تاثیر می‌گذارد؟

دوم جولای سال جاری، ایلان ماسک محدودیت‌های جدیدی را برای توییتر مشخص کرد. بر این اساس، تعداد پست‌‌هایی که کاربران می‌توانند به‌صورت روزانه مطالعه کنند، محدود خواهند شد. به نظر می‌رسد این این محدودیت‌ها بر دنیای ارزهای دیجیتال هم موثر بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گفته می‌شود دلیل محدودیت موقت توییتری، سطح بالای استفاده از ربات‌ها برای جمع‌آوری داده و دستکاری سیستم اعلام شده است . این محدودیت می‌تواند به‌صورت منفی بر میزان اشتراک‌گذاری توییت‌های مرتبط با اخبار رمز ارزی و فعالان این حوزه در گوگل و محتواهای خبری تاثیر بگذارد.

آثار محدودیت جدید توییتر

محدودیت‌‌های ج دید توییتر به‌شدت بر میزان نمایش توییت‌ها در موتور جستجوی گوگل تاثیر خواهد گذاشت و در نتیجه، میزان دسترسی کاربران را به اخبار و رویداد‌های رمز ارزی منتشر شده به‌شکل میکروبلاگینگ (microblogging) را محدود خواهد کرد .

در این میان، متا قصد دارد تا از رقیب توییتر در دو روز آینده (ششم جولای ) رونمایی کند . پلتفرم جدید متا به‌نام Threads، به شبکه اجتماعی اینستگرام وابسته خواهد بود .

رمز ارز ترد

بر اساس اعلام پلتفرم تخصصی سئو Search Engine Land ، نیمی از یو‌آر‌ال‌های ایندکس شده از توییتر (لینک‌دهی‌های داخلی)، طی روز‌های اخیر از گوگل حذف شده است . در سوم جولای، این پلتفرم اعلام کرد که تعداد توییت‌های ایندکس شده توسط گوگل بیش از ۶۰ درصد افت کرده و از ۴۷۱ میلیون به ۱۸۰ میلیون رسیده است .

در چهارم جولای، رسانه خبری تکنولوژی ورج ، بیانه‌ای از سخنگوی گوگل منتشر کرد که در آن آمده بود: « ما مطلع هستیم که توانایی گوگل در حوزه ربات‌های موتور جستجو محدود شده است . این مسئله بر نمایش توییت‌ها و صفحات مربوطه در نتایج جستجو تاثیر خواهد گذاشت .»

نظر کارشناسان و جامعه رمز ارز

مشاور سئو، گلن گابه با انتشار پستی نشان داد که امتیاز قابلیت جستجو (Search Visibility) از اکانت‌های توییتری کاهش یافته است . دلیل این اتفاق، عدم توانایی ربات‌های جستجوی گوگل در جستجو یو‌آر‌ال‌های مربوطه است .

فعال حوزه تکنولوژی، بری شوارتز نیز با انجام دادن تست‌هایی نتیجه‌ای مشابه رسیده است . وی اظهار کرد که یو‌آر‌ال‌های ایندکس شده از توییتر بیش از ۵۰ درصد از جمعه هفته گذشته در گوگل کاهش یافته است .

اعمال این محدودیت‌ها، باعث انتقاد شدید جامعه رمز ارزی شده است، چرا که فعالان این حوزه به‌شدت به فضای توییتر برای اشتراک‌گذاری اطلاعات و ارتباط با یکدیگر وابسته هستند . کاهش میزان نمایش توییت‌ها در گوگل، به‌صورت منفی بر حجم محتوا‌هایی که از منبع توییتری استفاده می‌کنند نیز تاثیر خواهد گذاشت .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.