کد مطلب: ۸۳۳۳۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد ۱۴ درصدی حجم معاملات صرافی‌های متمرکز رمز ارز در ماه ژوئن

رشد ۱۴ درصدی حجم معاملات صرافی‌های متمرکز رمز ارز در ماه ژوئن

بررسی‌ها نشان می‌دهد در ماه ژوئن، حجم معاملات بازار اسپات و مشتقه رمز ارز با رشد بالایی نسبت به ماه‌های گذشته همراه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس گزارش ماهانه CCData ، مجموع حجم معاملات اسپات و مشتقه در صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال (CEXs) در ماه ژوئن با رشد 14.2 درصدی به 2.71 تریلیون دلار رسیده است. در این ماه، سهم بازاری صرافی‌های بایننس، شعبه آمریکایی بایننس و کوی‌بیس کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، یکی از اولین دلایل رشد حجم معاملات در صرافی‎‌های متمرکز پس از گذشته سه ماه، ثبت درخواست صندوق ETF توسط شرکت بلک راک بوده است. همچنین، صرافی بایننس با حجم بالای برداشت‌ها در پنجم ژوئن و به‌دنبال شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار از این صرافی مواجه شد. این جدال حقوقی باعث شد تا سهم بازاری این صرافی با 1.40 درصد کاهش به 41.6 درصد برسد و بیشترین سقوط را میان دیگر صرافی‌های متمرکز داشته باشد. سهم شعبه آمریکایی صرافی بایننس 0.86 درصد و سهم صرافی کوین‌بیس با 0.08 درصد کاهش مواجه شد.

حجم معاملات رمز ارز در ماه ژوئن

با وجود اینکه پرونده میان کمیسیون بورس و اوراق بهادار با صرافی‌های بایننس و کوین‌بیس باعث ایجاد نوسان و نااطمینانی در بازار رمز ارز شد، اما درخواست بلک راک برای ثبت صندوق ETF بیت کوین باعث بهبود سنتیمنت سرمایه‌گذاران در این بازار شد. در همین راستا، حجم فعالیت‌های اسپات با 16.4 درصد در ماه ژوئن به 575 میلیارد دلار رسید. با وجود این رشد، حجم معاملات اسپات در صرافی‌های متمرکز رمز ارزی در سطح پایینی باقی مانده است، به‌طوریکه در ماه‌های آپریل و ژوئن کمترین حجم معاملات اسپات از سال 2019 ثبت شده است.

رمز ارز

Change in market share among major crypto exchanges in June 2023. Source: CCData تغییرات سهم بازاری صرافی‌ها در ژوئن 2023 (منبع: CCData)

بازار مشتقه رمز ارز

در ماه ژوئن با ثبت اولین رشد در سه ماه اخیر، حجم معاملات بازار مشتقه رمز ارز نیز با صعود 13.7 درصدی به 2.13 تریلیون دلار رسید. صرافی بایننس بیشترین سهم در معاملات مشتقه را داشته و حجم معاملات آن در این ماه به 1.21 تریلیون دلار رسیده است. صرافی OKX با حجم معاملات 416 میلیون دلاری در رتبه بعدی قرار گرفته است.

حجم معاملات بازار آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو (CME) با 28.6 درصد رشد در این ماه، به 37.6 میلیارد دلار رسید که نشان دهنده بالاترین حجم معاملات مشتقه رمز ارزی از نوامبر 2021 بوده است. معاملات آتی اتر نیز با افزایش 9.93 درصدی به 8.91 میلیارد دلار رشد پیدا کرده است. رشد حجم معاملات آتی بیت کوین در ماه‌های اخیر نشان دهنده افزایش فعالیت موسسات در این بازار و در پی تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در رابطه با صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.