خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۳۶۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تفتیش منزل هم‌بنیا‌ن‌گذار صرافی رمزارزی کراکن توسط FBI

تفتیش منزل هم‌بنیا‌ن‌گذار صرافی رمزارزی کراکن توسط FBI

به‌دلیل شکایت مرکز هنری ورج از بنیان‌گذار صرافی رمزارزی کراکن، منزل وی توسط FBI مورد بازرسی قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خبرهای جدیدی مبنی بر تفتیش منزل جسی پاول، هم‌بنیان‌گذار صرافی رمزارزی کراکن به جرم ایجاد مزاحمت‌های سایبری و هک کردن حساب‌های کامپیوتری مرکز هنری ورج منتشر شده است. صرافی کراکن، دومین صرافی رمزارزی بزرگ در ایالات متحده آمریکا، پس از کوین‌بیس از لحاظ ارزش بازار است.

تفتیش منزل هم‌بنیان‌گذار صرافی کراکن

طبق گزارش جدید روزنامه نیویورک‌تایمز که در ششم جولای منتشر شده است، اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده آمریکا (FBI) در ماه مارچ سال جاری، به تفتیش و بازرسی منزل هم‌بنیان‌گذار صرافی رمزارزی کراکن، جسی پاول در محله برنت‌وود لس آنجلس پرداخته است. دلیل این بازرسی، اتهام وارد شده بر پاول به‌دلیل هک و ایجاد مزاحمت‌های سایبری برای یک موسسه هنری غیرانتفاعی اعلام شده است. سه فرد آگاه که با این رسانه گفتگو کرده‌اند، باور دارند که این نهاد امنیتی از سپتامبر 2022 در‌حال بررسی فعالیت‌های بنیان‌گذار صرافی کراکن در این پرونده بوده است.

پس از تفتیش منزل پاول، وسایل الکترونیکی وی توسط FBI ضبط شده است. با این وجود، این شخص توسط این نهاد امنیتی دستگیر نشده است. وکیل پاول اعلام کرده است که دلیل این تفتیش مرتبط با پرونده اتهام مرکز هنری است و ارتباطی با فعالیت‌های رمزارزی پاول و صرافی کراکن ندارد. این ادعا توسط سخنگوی صرافی کراکن نیز تایید شده است.

شکایت مرکز هنری از بنیان‌گذار خود

به‌نظر می‌رسد که هم‌بنیان‌گذار این صرافی مشهور رمزارزی با مختل کردن حساب‌های کامپیوتری، موفق به بلوکه کردن ایمیل‌ها و دیگر پیام‌هایی شده است که باید به‌دست مرکز هنری ورج (Verge Center for the Arts) می‎‌رسیده است. نکته قابل توجه این است که بنیان‌گذار مرکز هنری ورج نیز شخص جسی پاول است.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که جسی پاول در سال 2007 اقدام به افتتاح این مرکز هنری در شهر ساکرامنتو کرده است. با این وجود، حساب لینکدین پاول نشان می‌دهد که وی از سال 2010 به‌عنوان بنیان‌گذار و عضو هیات مدیره در این مرکز هنری حضور داشته است. پاول در سال 2022 از عضویت در هیات مدیره این مرکز هنری برکنار شده است.

مرکز ورج کراکن

نمایی از مرکز هنری ورج

شکایت متقابل جسی پاول از مرکز هنری ورج

در ماه گذشته و پس از برکناری جسی پاول از هیئت مدیره مرکز هنری ورج، وی نیز از این مرکز هنری در دادگاه کالیفرنیا شکایت کرده است و اظهار کرده که در زمان عضویت در هیات مدیره و به‌دلیل مقام خود، دسترسی‌های مجاز را به آدرس‌های ایمیل داشته است. وکیل مرکز ورج اعلام کرده که اتهامات پاول بی‌اساس بوده است. از زمان رسانه‌ای شدن خبر تفتیش منزل وی، طرفین پرونده بیانه‌ای رسمی منتشر نکرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.