کد مطلب: ۸۳۵۴۴۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بانک تسویه بین‌المللی: فعالیت ۲۴ رمز ارز ملی تا ۲۰۳۰

بانک تسویه بین‌المللی: فعالیت 24 رمز ارز ملی تا 2030

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی، گزارش جدیدی درباره نظرسنجی انجام شده از بانک‌های مرکزی جهان درباره وضعیت پیشرفت پروژه‌های رمز ارز ملی آنها منتشر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به اینکه 93 درصد از بانک‌های مرکزی کشورها در حال انجام تحقیقات و تست رمزارز ملی (CBDC) خود هستند، در مرور زمان گسترش استفاده از این نوع رمزارزها افزایش خواهد یافت و تا سال هشت سال آینده، 15 رمزارز ملی خرده‌فروشی و 9 رمزارز عمده فروشی محتمل در گردش خواهند بود.

نظرسنجی درباره وضعیت پیشرفت پروژه رمز ارز ملی

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS) گزارش نظرسنجی جدیدی را در تاریخ دهم جولای منتشر کرده است. این نظرسنجی که با حضور 86 بانک مرکزی در اکتبر تا دسامبر سال 2022 میلادی انجام شده است، اطلاعات جالبی را درباره آینده رمز ارزهای ملی به‌اشتراک می‌گذارد. در این نظرسنجی، از بانک‌های مرکزی خواسته شده بود تا وضعیت، میزان پیشرفت و انگیزه خود از پروژه رمزارز ملی در سطح خرده‌فروشی، عمده‌فروشی خود را اعلام کنند.

27c54833 755a 49e8 b85c 11c51af05e27

بر اساس این نظرسنجی، بیش از نیمی از رمز ارزهای ملی در مرحله تست و آزمایش قرار دارند. تقریبا 1/4 از رمزارزهای ملی نیز درحال حاضر در مرحله تست قرار گرفته‌اند. با این وجود، تعداد رمز ارزهای ملی سطح عمده‌فروشی نصف سطح خرده‌فروشی هستند.

پراکندگی جغرافیایی پیشرفت پروژه‌های رمز ارز ملی

از لحاظ جغرافیای اقتصادی، می‌توان دید که اقتصادهای در حال ظهور و کشورهای در حال توسعه، رهبران پیشبرد پروژه‌‌های رمز ارز ملی بوده‌اند. 29 درصد از این کشورها در مرحله آزمایشی سطح خرده‌فروشی و 16 درصد در حال تست رمز ارز ملی عمده‌فروشی هستند. این کشورها تقریبا دو برابر اقتصادهای پیشرفته، در پیشبرد پروژه‌ها سریع‌تر عمل کرده‌‌اند. در کشورهای توسعه یافته، سهم پروژه‌های سطح خرده‌فروشی برابر با 18 درصد و در سطح عمده‌فروشی 10 درصد هستند.

هر دو گروه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، انگیزه و هدف از پیشبرد پروژه‌های رمز ارز ملی خود را ثبات مالی و کارایی پرداخت‌های برون‌مرزی اعلام کرده‌اند.

وضعیت فعلی پروژه‌های رمز ارز ملی

انگیزه کشورهایی که قصد عرضه رمز ارزهای ملی سطح خرده‌فروشی در سه سال آینده را داشتند، از سال گذشته تاکنون سه درصد افزایش داشته است. با این وجود، 68 درصد از بانک‌های مرکزی اعلام کرده‌اند که آماده انتشار پروژه خرده فروشی خود را تا آینده‌ای نزدیک نیستند. در حال حاضر، تنها چهار پروژه رمز ارز ملی در جهان فعال هستند که متعلق به کشورهای باهاما، کارائیب شرقی، جامائیکا و نیجریه هستند. بر اساس این نظرسنجی، تا سال 2030، 15 رمز ارز ملی خرده‌فروشی و 9 رمز ارز ملی عمده‌فروشی به گردش درخواهند آمد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.