خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۵۶۵۴

صرافی بیترکس ورشکست شد/دارایی ایرانی‌ها چقدر است؟

صرافی بیترکس ورشکست شد/دارایی ایرانی‌ها چقدر است؟

صرافی بیترکس پس از کش و قوس فراوان، در نهایت دو ماه پیش اعلام ورشکستگی کرد تا دسترسی به میلیون‌ها دلار دارایی برای کاربران غیرممکن شود. ورشکستگی این صرافی در آمریکا ثبت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیترکس در سال ۲۰۱۷ حساب کاربری تعداد قابل‌توجهی از افراد را مسدود کرد و اکنون گفته شده است که این افراد تا تاریخ ۹ شهریور ۱۴۰۲ فرصت دارند علیه بیترکس اقدام قانونی انجام دهند یا دارایی‌های خود را برداشت کنند.

برخی از گزارش‌های تأییدنشده می‌گویند بیترکس بیش‌از ۱۰۰ هزار طلب‌کار دارد که ارزش دارایی آن‌ها به ۵۰۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار می‌رسد. به گزارش عصر ایران و مطابق اسناد ذکرشده در Omni Agent Solutions، نزدیک‌ به ۱۰۰ میلیون دلار از این دارایی، متعلق‌ به کاربران ایرانی است.

اگر در بیترکس حساب کاربری داشتید و دارایی‌های شما مسدود شده،‌ از همین‌ حالا اقدام کنید. طرف‌حساب کاربران ایرانی، شعبه‌ی مالت صرافی بیترکس است.

البته اقدام قانونی برای کاربران ایرانی بسیار دشوار است. بیترکس دربرابر بازگرداندن دارایی افرادی که اقدام قانونی انجام نداده‌اند مقاومت می‌کند تا هزینه‌های لازم برای دادگاه و پرداخت جریمه را از این طریق تأمین کند.

ایرانی‌ها نمی‌توانند نسبت به برداشت اموال خود اقدام کنند

وکلایی که در ایالات متحده حضور دارند، به‌دلیل تحریم‌ها، درخواست کاربران ایرانی را نمی‌پذیرند. آمار نشان می‌دهد طلب‌کاران ایرانی تاکنون هیچ اقدام قانونی علیه بیترکس انجام نداده‌اند.

به گفته‌ی منابع آگاه، بیترکس در سال‌های اخیر دارایی شرکت را به حساب‌های شخصی یا شرکت مادر خود منتقل کرده است و اکنون منبع مالی برای جبران خسارت ندارد؛ با این‌ حال گروهی از فعالان حوزه‌ی کریپتو در تلاش‌اند امور حقوقی طلب‌کاران ایرانی را پیگیری کنند.

با اقدام گروهی مناسب،‌ احتمالاً می‌توان به وکلای بین‌المللی دسترسی پیدا کرد و پیگیری بازپرداخت خسارت را به‌ شیوه‌ی جدی‌تری انجام داد. برخی از منابع می‌گویند که اقداماتی در این زمینه در حال انجام است و جزئیات بیشتر به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.