فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۳۵۸۳۳

تحقیق جدید دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا چه نتایجی به‌همراه داشته است؟

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سوددهی پروژه‌های رمز ارزی

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سوددهی پروژه‌های رمز ارزی

گزارش تحقیقاتی جدید دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا اطلاعات جدیدی را درباره تاثیر سنتیمنت شبکه‌های اجتماعی بر سوددهی پروژه‌های رمز ارزی ارائه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گروهی از محققان در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا به‌تازگی این فرضیه را مورد بررسی قرار داده‌اند که آیا افکار و باورهای (سنتیمنت) پیرامون رمز ارزها می‌تواند بر پیش‌بینی قیمت و سوددهی آن‌ها تاثیر بگذارد یا خیر. نتیجه‌گیری آنها با تایید این فرضیه، داده‌های جالبی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

داده‌ها و مشاهدات پژوهش تحقیقاتی

بر اساس مقاله تحقیقاتی این گروه، سنتیمنت (احساسات) افراد در شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسزایی بر پیش‌بینی میزان سوددهی پروژه‌های رمزارزی خواهد داشت، اما اخبار رسانه‌های رمز ارزی تاثیری بر این مسئله ندارند.

محققان از فناوری پردازش زبان طبیعی (NLP) برای تحلیل میلیون‌ها خبر از این بازار و کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کردند و امتیازهای سنتیمنت مرتبط با 53 موضوع متفاوت و همچنین 300 رمز ارز مورد بررسی قرار دادند. در مرحله بعد، آنها یک واقعیت عینی (ground truth) را در بازه مشخصی از زمان با توجه به اخبار رسانه‌ها و احساسات و گفتگوهای مرتبط در شبکه‌های اجتماعی بررسی کردند.

یکی از جالب‌ترین نتایج این تحقیق، نشان می‌دهد که با وجود اینکه سنتیمنت شبکه‌های اجتماعی به‌خوبی می‌تواند در پیش‌بینی سود آتی پروژه‌های ارز دیجیتال به کاربران کمک ورزد، اما کانال صرف ریسک چنین قابلیتی را ندارد. می‌توان کانال صرف ریسک را به عینکی تشبیه کرد که سرمایه‌گذاران از آن برای گرفتن تصمیمات سرمایه‌گذاری خود استفاده می‌کنند. این کانال مستقیما به میزان نوسانات بازار و دارایی مرتبط است.

رمز ارز

چارت میزان توجه در شبکه‌های اجتماعی و ارزش بازاری ارزهای دیجیتال - منبع: An Anatomy of Cryptocurrency Sentiment

پیش‌بینی سوددهی با سنتیمنت

رمز ارزها اغلب به‌عنوان دارایی‌هایی با نوسانات بالا شناخته می‌شوند. در بازارهای متعارف، چنین ریسکی اغلب منجر به صرف سهام بالاتر و فعالیت کمتر خواهد شد. برای مثال با افزایش نوسانات بازار مسکن، سنتیمنت مشتریان کاهش می‌یابد و به سمت ریسک گریز شدن، می‌روند. اما تیم تحقیقاتی این دانشگاه نشان داده‌اند که این مسئله درباره رمز ارزها صدق نمی‌کند. این گروه تحقیقاتی نتیجه‌ گرفته‌اند که سنتیمنت بازار رمز ارز می‌تواند سود‌دهی را از طریق دیدگاه‌های قیمتی افراد و شوک‌های تقاضا، پیش‌بینی کند.

در نهایت این گروه تحقیقاتی، دلیل این تاثیرگذاری را فعال بودن تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران با پرتفوهای بزرگ در شبکه‌های اجتماعی عنوان می‌کنند. با این وجود، تحقیقات بیشتری درباره ارتباط سنتیمنت شبکه‌های اجتماعی و سوددهی پروژه‌های رمز ارزی مورد نیاز است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.